WALES RALLY GB 2019 DAY3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: 17 Nov 2016, 08:37

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Mati »

viplala wrote:
Nimi wrote:Ma ei saa sellest aru, et miks nüüd Solbergi sõitu võetakse nagu ta rallikarjäär saaks löpu? See ju tegelikult ammu läbi!? Pigem vb osav PR trikk, et Solbergi nimi uuesti pilti tuua?
Põhjus peaks olema see, et oli tema viimane start WRC karussellis.
Never say never. Grönholm ka siin mitu lahkumist teinud kuniks sai 50. Loodame, et päris kiivrit nurka ei viska.
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: 12 Jan 2016, 14:08

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Polkovniku lesk »

Rallijärgne pressikas oli päris huvitava sisuga seekord - https://www.fia.com/news/wrc-o-tanak-po ... weden-spec

TN: But we can see that now that Toyota has changed the rear wing, we are much closer again – they are not flying again like they were before and we are happy with that.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1082
Joined: 25 Mar 2003, 13:20
Location: seal kus parimad ralliteed

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Olts »

Polkovniku lesk wrote:Rallijärgne pressikas oli päris huvitava sisuga seekord - https://www.fia.com/news/wrc-o-tanak-po ... weden-spec

TN: But we can see that now that Toyota has changed the rear wing, we are much closer again – they are not flying again like they were before and we are happy with that.
Ma olen sama asja mõelnud, et huvitav kuidas see mõjunud on.
rattaga on kah hea sõita
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: 04 Jul 2015, 07:23

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by MadMax »

Nimi wrote:Ma ei saa sellest aru, et miks nüüd Solbergi sõitu võetakse nagu ta rallikarjäär saaks löpu? See ju tegelikult ammu läbi!? Pigem vb osav PR trikk, et Solbergi nimi uuesti pilti tuua?
Kui ta "tööta" jäi, siis rallimees ikka lootis, et tuleb mõni pakkumine ja saab edasi sõita. WRCst kahjuks pärast 2012 kõnet ei tulnud ning läks Rallycrossi tegema. Ja lõpuks ei tulnud vahepeale ühtegi varianti kus WRCs sõita (välja arvatud Hispaania, 2018) ning otsustas siis nüüd selle viimase ära teha. Vaimne värk ilmselt :)
Olts wrote:
Polkovniku lesk wrote:Rallijärgne pressikas oli päris huvitava sisuga seekord - https://www.fia.com/news/wrc-o-tanak-po ... weden-spec

TN: But we can see that now that Toyota has changed the rear wing, we are much closer again – they are not flying again like they were before and we are happy with that.
Ma olen sama asja mõelnud, et huvitav kuidas see mõjunud on.
Hetkel ma seda veebilehte kahjuks ei leia (liikus ka RFis siin) aga keegi arvutas ära, et palju reaalselt see kaotus siis oleks ja see oli väga minimaalne.
Pints
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 771
Joined: 15 Jun 2010, 19:41
Location: Harju

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Pints »

MadMax wrote:
Nimi wrote:Ma ei saa sellest aru, et miks nüüd Solbergi sõitu võetakse nagu ta rallikarjäär saaks löpu? See ju tegelikult ammu läbi!? Pigem vb osav PR trikk, et Solbergi nimi uuesti pilti tuua?
Kui ta "tööta" jäi, siis rallimees ikka lootis, et tuleb mõni pakkumine ja saab edasi sõita. WRCst kahjuks pärast 2012 kõnet ei tulnud ning läks Rallycrossi tegema. Ja lõpuks ei tulnud vahepeale ühtegi varianti kus WRCs sõita (välja arvatud Hispaania, 2018) ning otsustas siis nüüd selle viimase ära teha. Vaimne värk ilmselt :)
Olts wrote:
Polkovniku lesk wrote:Rallijärgne pressikas oli päris huvitava sisuga seekord - https://www.fia.com/news/wrc-o-tanak-po ... weden-spec

TN: But we can see that now that Toyota has changed the rear wing, we are much closer again – they are not flying again like they were before and we are happy with that.
Ma olen sama asja mõelnud, et huvitav kuidas see mõjunud on.
Hetkel ma seda veebilehte kahjuks ei leia (liikus ka RFis siin) aga keegi arvutas ära, et palju reaalselt see kaotus siis oleks ja see oli väga minimaalne.
https://www.wrcwings.tech/2019/09/23/wr ... o-balance/
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: 12 Jan 2016, 14:08

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Polkovniku lesk »

Seal pole uuest Toyota tagatiivast sõnagi. Andmed pärinevad Türgi '18 kuni Saksamaa '19 - sel perioodil oli veel vana lahendus kasutusel.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: 04 Jul 2015, 07:23

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by MadMax »

See tõesti polnud see artikkel. Proovin hiljem ise otsida.
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: 04 Jul 2015, 07:23

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by MadMax »

https://www.wrcwings.tech/2019/08/20/to ... yaris-wrc/

A smaller area of the lower plate means a reduced capacity of downforce generation. But the fact that most of the downforce is created by the upper wing, together with the fact that the reduction in length (if it is around 30 mm) would be relatively small with respect to the total surface of the lower wing, the impact on downforce generation would be very small.


https://www.wrcwings.tech/2019/08/26/mo ... utschland/

In terms of downforce, the reduction in length of 30 mm of the lower plate of the rear wing (which probably measures between 500 and 600 mm long and 1100 to 1200 wide) represents a reduction in the surface around 5-6%. Assuming that lower plate may generate a 50% of total rear wing downforce, and that rear wing may generate a 30-40% of total car downforce, the impact of the modification would be, at maximum, around a 1% reduction of the total downforce generated by the car. Although it is not negligible, it is small enough not to have a significant impact in car performance, as results confirm.
nsa
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 917
Joined: 01 Apr 2012, 16:35
Location: Stockholm

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by nsa »

Need artiklid mõlemad selle väikese muudatuse kohta, mitte selle uue tiiva. Eks varsti peaks selle lehe kalkulatsioon tulema selle uue tiiva kohta kah, usun et päris suur muutus. Ilma esimese õhtu veata oleks Oti edu olnud ralli lõpus 19 sekundi kanti. Natuke tundub ikka mõjutavat kiirust.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: 18 Oct 2012, 14:01

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Eero »

nsa wrote:Need artiklid mõlemad selle väikese muudatuse kohta, mitte selle uue tiiva. Eks varsti peaks selle lehe kalkulatsioon tulema selle uue tiiva kohta kah, usun et päris suur muutus. Ilma esimese õhtu veata oleks Oti edu olnud ralli lõpus 19 sekundi kanti. Natuke tundub ikka mõjutavat kiirust.
https://www.wrcwings.tech/2019/09/11/to ... ly-turkey/
nsa
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 917
Joined: 01 Apr 2012, 16:35
Location: Stockholm

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by nsa »

Nüüd tuli endalgi meelde, et seda lugenud :)

In summary, the impact of the modifications in the Yaris WRC is much more significative than those included in Germany, and they could have a certain impact on car performance. The chrono will confirm how big the impact can be, most probably since Wales Rally GB, as Turkish stages are really slow and aerodynamics do not play an important role there.

Eelmine aasta oli Ott laupäeva pärastlõunaks üle 40’e sekundi juhtimas. See aasta sellist domineerimist ei olnud.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by -huviline2- »

Päevad ei ole vennad, aastad ammugi mitte. Mingeid järeldusi tagatiiva kohta siin kindlasti teha ei saa. Kohe kindlasti mitte pole keegi autosid ka aeglasemaks ehitanud.
nsa
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 917
Joined: 01 Apr 2012, 16:35
Location: Stockholm

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by nsa »

-huviline2- wrote:Päevad ei ole vennad, aastad ammugi mitte. Mingeid järeldusi tagatiiva kohta siin kindlasti teha ei saa. Kohe kindlasti mitte pole keegi autosid ka aeglasemaks ehitanud.
Sellegipoolest on tagatiib täiesti uus ja kolmandiku võrra väiksem, kui juba otse tagant vaadates võrrelda, siis näeb kui kitsas see uus tiib on. See peab mõjutama auto suutlikust
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: 13 Feb 2003, 20:34
Location: Tallinn

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by STI »

Postimees Sport Facebooki pressika live'l ju Tommi ise ütles oma finglishis ka, et uus tagatiib ei võimalda neil enam "fly away'd" teha, 18:25 paiku. Ehk siis ikka mõjutab see muudatus neid päris palju.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: 18 Oct 2012, 14:01

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Eero »

nsa wrote:
-huviline2- wrote:Päevad ei ole vennad, aastad ammugi mitte. Mingeid järeldusi tagatiiva kohta siin kindlasti teha ei saa. Kohe kindlasti mitte pole keegi autosid ka aeglasemaks ehitanud.
Sellegipoolest on tagatiib täiesti uus ja kolmandiku võrra väiksem, kui juba otse tagant vaadates võrrelda, siis näeb kui kitsas see uus tiib on. See peab mõjutama auto suutlikust
Tõenäoliselt tehti arendust ikka mõõdetavate meetoditega ja ehk asi nii hull ei ole. wrcwings.tech info kohaselt olekski võinud lühemaks saagida ja 99% efektiivsusega tiib valmis.... - vaevalt siis uut arendama oleks hakatud, kui see selliselt nii efektiivne.
Samast teemast üks huvitav tähelepanek 2. päeva katselt, kus Tänakul tagastange koos difuuseriga minema pani - spliti aegades kaotust selle peale ei tekkinud, isegi vastupidi. Oskaks kahte asja sellest järeldada:
1) Alumine aero oli selleks ajaks kõigil muda täis ja raske, mistõttu tema efektiifsus oli kadunud
2) Toyota tagatiib toimib hästi.
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 575
Joined: 10 Nov 2011, 01:20

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by pets1 »

Eero wrote:
nsa wrote:
-huviline2- wrote:Päevad ei ole vennad, aastad ammugi mitte. Mingeid järeldusi tagatiiva kohta siin kindlasti teha ei saa. Kohe kindlasti mitte pole keegi autosid ka aeglasemaks ehitanud.
Sellegipoolest on tagatiib täiesti uus ja kolmandiku võrra väiksem, kui juba otse tagant vaadates võrrelda, siis näeb kui kitsas see uus tiib on. See peab mõjutama auto suutlikust
Tõenäoliselt tehti arendust ikka mõõdetavate meetoditega ja ehk asi nii hull ei ole. wrcwings.tech info kohaselt olekski võinud lühemaks saagida ja 99% efektiivsusega tiib valmis.... - vaevalt siis uut arendama oleks hakatud, kui see selliselt nii efektiivne.
Samast teemast üks huvitav tähelepanek 2. päeva katselt, kus Tänakul tagastange koos difuuseriga minema pani - spliti aegades kaotust selle peale ei tekkinud, isegi vastupidi. Oskaks kahte asja sellest järeldada:
1) Alumine aero oli selleks ajaks kõigil muda täis ja raske, mistõttu tema efektiifsus oli kadunud
2) Toyota tagatiib toimib hästi.
3) Juba Enzo Ferrari ütles, et aerodünaamika on neile, kes ei oska mootoreid ehitada :)
Suurte kogemustega ralliturist
nsa
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 917
Joined: 01 Apr 2012, 16:35
Location: Stockholm

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by nsa »

Eero wrote:
nsa wrote:
-huviline2- wrote:Päevad ei ole vennad, aastad ammugi mitte. Mingeid järeldusi tagatiiva kohta siin kindlasti teha ei saa. Kohe kindlasti mitte pole keegi autosid ka aeglasemaks ehitanud.
Sellegipoolest on tagatiib täiesti uus ja kolmandiku võrra väiksem, kui juba otse tagant vaadates võrrelda, siis näeb kui kitsas see uus tiib on. See peab mõjutama auto suutlikust
Tõenäoliselt tehti arendust ikka mõõdetavate meetoditega ja ehk asi nii hull ei ole. wrcwings.tech info kohaselt olekski võinud lühemaks saagida ja 99% efektiivsusega tiib valmis.... - vaevalt siis uut arendama oleks hakatud, kui see selliselt nii efektiivne.
Samast teemast üks huvitav tähelepanek 2. päeva katselt, kus Tänakul tagastange koos difuuseriga minema pani - spliti aegades kaotust selle peale ei tekkinud, isegi vastupidi. Oskaks kahte asja sellest järeldada:
1) Alumine aero oli selleks ajaks kõigil muda täis ja raske, mistõttu tema efektiifsus oli kadunud
2) Toyota tagatiib toimib hästi.
See ei pea päris paika, tiib oli tunduvalt liiga lai ka lühemaks saetud versioonis, külje pealt oli originaal auto kabariidist tunduvalt liiga palju väljas ja see ei olnud lubatud. Kindlasti ei oleks olnud okei sõita selle saetud tiivaga Türgis või Walesis.
Olen kindel et uus tiib toimid iseenesest hästi, aga kurvides ei ole lähedalegi nii efektiivne kui see vana monstrum.
RenoK
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 242
Joined: 15 Jul 2017, 11:30

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by RenoK »

nsa wrote:
Eero wrote:
nsa wrote: See ei pea päris paika, tiib oli tunduvalt liiga lai ka lühemaks saetud versioonis, külje pealt oli originaal auto kabariidist tunduvalt liiga palju väljas ja see ei olnud lubatud. Kindlasti ei oleks olnud okei sõita selle saetud tiivaga Türgis või Walesis.
Olen kindel et uus tiib toimid iseenesest hästi, aga kurvides ei ole lähedalegi nii efektiivne kui see vana monstrum.
Huvitav, et kasutaja nsa teab / on kindel, et tagatiival mega vahe, samas sõitjad ise öelnud, et vahet praktiliselt auto tagaosas ei tunne. :D
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: 17 Nov 2016, 08:37

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by Mati »

RenoK wrote: Huvitav, et kasutaja nsa teab / on kindel, et tagatiival mega vahe, samas sõitjad ise öelnud, et vahet praktiliselt auto tagaosas ei tunne. :D
Äkki see on nagu lamba soolikas ja ribadega kondoom? Ise ei tunne vahet aga naisel on parem? :D
Tiivaga ka suurt vahet ei tunne, aga ajad on teised.
RenoK
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 242
Joined: 15 Jul 2017, 11:30

Re: WALES RALLY GB 2019 DAY3

Post by RenoK »

Mati wrote:
RenoK wrote: Huvitav, et kasutaja nsa teab / on kindel, et tagatiival mega vahe, samas sõitjad ise öelnud, et vahet praktiliselt auto tagaosas ei tunne. :D
Äkki see on nagu lamba soolikas ja ribadega kondoom? Ise ei tunne vahet aga naisel on parem? :D
Tiivaga ka suurt vahet ei tunne, aga ajad on teised.
Su jutus võib tegelikult täitsa iva olla, jah :D :D
Post Reply