Aga Palun:Kolin kirjutas:Äkki keegi hea inimene võiks selle artikli täismahus siia panna.
http://sport.postimees.ee/4114475/margu ... ut-voitjat
Alates rallihooaja algusest kuuleb jutte, et uute, 2017. aasta WRC-autode tõeline jõudude vahekord tuleb välja siis, kui MM-sari jõuab tagasi Mandri-Euroopasse ja kruusale. Kindlasti on inimesi, kes küsivad: kuidas see siis eelmistel rallidel juba välja ei paistnud?
Säärast pärimist ei saa ette heita, sest kui Monte-Carlo, Rootsi, Korsika ja Mehhiko olid kõik pisut omapärased rallid, siis viimati sõidetud Argentina etapist sai juba hea vihje, mida hakkame kolmel järjestikusel Euroopa kruusarallil nägema.
Üheksa nädalat ja kolm MM-rallit – selline maiuspala ootab rallisõpru ees. Esmalt sel nädalavahetusel Portugal, siis juuni alguses Sardiinia ning enne Soome MM-rallile eelnevat ühekuulist pausi sõidetakse juuni lõpus ja juuli alguses Poola MM-ralli.
Argentinast naasid sõitjad väga erinevate emotsioonidega. Tabeliseis on põnev ja kuigi esikolmik on teistelt pisut eest libisenud, on senine hooaeg näidanud, et kindlalt ei saa ennast keegi tunda. Kokku on Portugalis stardis 14 uut WRC autot, kusjuures kõik neli tehasemeeskonda toovad rajale vähemalt kolm uut masinat.
Toyota tiimis teevad oma debüüdi Esapekka Lappi ja Janne Ferm, Citroën on Portugalis väljas nelja uue C3 WRCga, tavapäraste sõitjate kõrval meeskonnana on stardis ka Sheikh Khalid Al Qassimi koos Chris Pattersoniga. Oma selle aasta esimese stardi teeb Martin Prokop koos Jan Tomanekiga, nende kasutada on eelmise aasta WRC auto. Tšehhide tiimikaaslased Mads Östberg ning Ola Floene sõidavad uuema põlvkonna WRC masinaga. Kui hooaega alustasid meeskonnad piiratud arvu uute autodega, sest ajaliselt polnud võimalik rohkem autosid valmis toota, on Portugalis igal meeskonnal kasutada juba uusi autosid, mis teevad oma esimese stardi.
Argentina järel on meeskonnad teinud palehigis tööd, et olla Portugali MM-ralliks taas tippvormis. Tehasemeeskonnad peavad aasta alguses ära nomineerima, millistel järjestikustel rallidel kasutavad nad samu osi, mistõttu ei saa kõigi detailide juures alati uuendusi kasutada.
Nii keskendutakse detailidele, mida tohib muuta, ja püütakse saada auto seaded paika just konkreetseks ralliks. Näiteks Ott Tänaku tööandja M-Sport tuleb Portugali uute amortisaatoritega, mis ei kuulu keelunimekirja. Neil on väga suur roll, sest kõik 380 hobujõudu, mis uute autode mootorist välja pigistatakse, tuleb võimalikult väikeste kadudega maapinnale kanda ja samas peab auto selle kõige juures käituma piloodi soovide järgi.
Kruusaralli puhul on oluline stardijärjestus. Nädalavahetuseks ennustatakse kuiva ilma ja eessõitjad on teepuhastaja rollis, reedel siis MM-sarja esiotsa sõitjad Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Theirry Neuville ja Ott Tänak. Järgmistel päevadel juba WRC autod üldarvestuse pööratud järjestuses. Kindlasti on reedel suur eelis MM-sarja üheksandal kohal oleval Kris Meeke’il, kes on väga kiire ja kel on võimalus reedene hea stardikoht enda kasuks pöörata. Katsed on suures osas kas uued või seniste katsete pööratud versioonid, mistap on varasemate aastate kogemuse osakaal pisut väiksem.
Ott Tänak on varasematel aastatel eesootaval kolmel rallil näidanud häid tulemusi. Tõsi, Portugalist ei ole heast kiirusest hoolimata poodiumikohta tulnud. Sardiinias saavutas ta koos Kuldar Sikuga oma esimese WRC poodiumi, kui nad olid 2012. aastal kolmandad. Poola MM-ralli tulemused on liikunud tõusvas joones: 2015 kolmas ja 2016 teine koht, mõlemal puhul kaardilugejaks Raigo Mõlder.
Koos Martin Järveojaga tänavusele Portugali MM-rallile startiva Tänaku eesmärk on selge – poodium. Lõpetuseks olgu ära märgitud, et oma MM-rallide debüüdi tegi Ott Tänak koos Kristo Kraagiga just Portugalis. See oli aastal 2009, kui N4 klassi Subaruga saavutati üldarvestuse 20. koht.