WRC 2015 hooaeg
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: WRC 2015 hooaeg
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC 2015 hooaeg
Esimene päev on tõesti ilma serviceta. See saab suht raske olema.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Re: WRC 2015 hooaeg
Pühapäeval katselt ära saamine võtab suure tõenäosusega terve igaviku.
"Come on, you can see more than that"
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 397
- Liitunud: 30 Mai 2009, 10:52
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC 2015 hooaeg
Tundub, et uus suund on plaan sisse tuua suht pikad katsed. Aga see, et Ouninpuhja tuleb täis pikkuses tagasi on väga hea uudis. kui nüüd veel safari ralli veel tagasi saaks võiks rahule jääda.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 2098
- Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
- Asukoht: Võru Linn
Re: WRC 2015 hooaeg
Väike blogipostitus ka minu poolt 2015. a. Soome MM-ralli kohta eesti keeles. Sai see NORF lehelt artikkel tõlgitud ja omad lisad juurde pandud: https://karlip1.wordpress.com/2015/03/2 ... ldajatele/
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Re: WRC 2015 hooaeg
Ma ei ole kunagi aru saanud, miks mõned tahavad ralli asemel lotot jälgida aga ehk Markko Märtin oskab paremini asju lahti seletada:Kolin kirjutas:kui nüüd veel safari ralli veel tagasi saaks võiks rahule jääda.
Mulle ei pakkunud Keenia midagi vahvat. Viibisime seal kaks nädalat, pärast neljandat päeva oli kõigest kõrini. Rajaga tutvumiseks mõeldud autod pole nii head kui võidusõidumasinad, olematutel teedel sõitmine valmistas tõelist piina.
Olme tasandil meenutas kõik ekstreemsporti. Kui sul ei soovitata heas hotellis kraaniveega hambaid pesta, muutud ettevaatlikuks. Olgu tegu söömise või linnas liikumisega - kunagi ei teadnud, mis ees ootab.
Võidusõitu kajastavates Fordi pressiteadetes jäid Märtini suust kõlama sõnad: seiklus, mis mulle sugugi ei meeldi, tahaks otsemaid koju, ma ei naudi toimuvat põrmugi...
Tegelikult polnudki tegu seiklusega, hindas Märtin ajadistantsilt. Minu jaoks oli see nõme ralli, kus kihutatakse kolm kilomeetrit sirgel, gaas põhjas. Seejärel roomatakse mitukümmend kilomeetrit esimese käiguga nii aeglaselt kui võimalik.
Oskustega polnud seal midagi pistmist, jätkas piloot. Need, kes riskisid, tõenäoliselt ka katkestasid - autod ei pidanud ekstreemsetes oludes vastu. Teised, kes asja mõistusega võtsid ja finisheerida üritasid, said tulemuse kirja. Tavaliselt naudin võidusõite, kihutamine on mulle heast kohast olulisemgi. Safari ralli paigutan hoopis teisele leheküljele.
Künklikul teel saadud hoopidest lõid Märtinile rinda pisted, nende leevendamiseks neelas ta valuvaigisteid. Autod suutsid rohkem lööke vastu võtta kui inimesed, tõdes piloot. Vastupidavuse nimel ehitati masinad kõrgeteks ja rasketeks, juhitavus halvenes ja sõidumõnu kadus.
Neljandat kohta hindas Märtin sõnadega: Minu jaoks oli Safari ralli jama, võinuksin seal olla ka kuueteistkümnes. Samas möönis ta, et üldsuse silmis on Keenia võidusõit kuulsamaid.
Re: WRC 2015 hooaeg
Samas paradoksaalsel kombel teebki Keenia nõnda tähelepanuväärseks see, et seal midagi toredat ei ole. Ralli, mis on võistlejatele puhas kannatuste rada. Võistleja ise ei pruugi nautida, aga publik naudib. Kaasaegne gladiaatorite turniir.
Loterii aspekt on samas ilmselt asjakohane küll. Katkestajaid on seal alati omajagu olnud ning sellistel ekstreemsetel teedel sõites on ootamatute üllatuste võimalused suuremad kui tavarallil - olgu need loomad, kivid ootamatutes kohtades või koguni läbimatud/väga raskesti läbitavad teelõigud.
Loterii aspekt on samas ilmselt asjakohane küll. Katkestajaid on seal alati omajagu olnud ning sellistel ekstreemsetel teedel sõites on ootamatute üllatuste võimalused suuremad kui tavarallil - olgu need loomad, kivid ootamatutes kohtades või koguni läbimatud/väga raskesti läbitavad teelõigud.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 914
- Liitunud: 27 Okt 2006, 21:20
- Asukoht: Vastseliina
Re: WRC 2015 hooaeg
Uus-Meremaa peaks tagasi tulema! Ainuke klassikaline ralli, millest hetkel puudust tunnen. Ja lahkujaks võiks olla Austraalia.
Re: WRC 2015 hooaeg
Ma arvan, et sellise asja nagu Keenia koht pole WRC's. See läheb juba sinna Ken Blocki pärusmaale, kes tahavad midagi muud näha kui õiget WRC'd. WRC peaks siiski teatud piiridesse jääma. Mingid tüübid helikopterist ütlemas sulle kuidas sa sõitma pead, kõik need lõikamised ja trajektoorist kõrvalekaldumised. Mõtetu tinistamine gaas põhjas sirgetel, millele järgneb mõtetu tinistamine läbi raskelt läbitavate kiviste aladega. See pole WRC, võib olla kunagi oli aga tänapäeval oleme juba ajas edasi läinud ja WRC'st on saanud rohkem täppisteadus, kus rajalt pisemagi lõikamise puhul saab paari minutilise karistuse, mis minu arvates on igati õige ja võidab see kes on kiireim mitte kes on õnnega koos, ehk Ogier : D
Uus-Meremaa ralliga nõus, neid kaldus teid ja masinaid seal vahel hüppamas, oli nauditav jälgida ja sõitjatele ka nauditav sõita seal.
Uus-Meremaa ralliga nõus, neid kaldus teid ja masinaid seal vahel hüppamas, oli nauditav jälgida ja sõitjatele ka nauditav sõita seal.
Re: WRC 2015 hooaeg
Härrased, Safari ralli pole ka enam see, mis ta kunagi oli. Selle aasta etapp on vist 50% ulatuses juba suletud teedel. Ei saa rääkida olevikus ja mõelda, mis oli ca 20 aastat tagasi.
"Come on, you can see more than that"
Re: WRC 2015 hooaeg
Ta pole see, sest ta pole WRC sarjas. See, mida kohalikud keenialased seal 30% kiirusega N-rühma masinatega ettevaatlikult sõites teevad, omab veelvähem võrdlusmomenti. Loomulikult tehakse neile katsed lühemaks ja rohkem kinnisemaks.
Kui WRC plaanib kunagi Safarisse tagasi minna siis vaevalt see pakuks kellegile huvi, kui see oleks nagu iga teine etapp. Ikka soovitaks näha mineviku legendaarseid 100 kilomeetriseid katseid ja midagi ei muutuks. Kõik oleks sama, mis 20 aastat tagasi.
Kui oleks rohkem etappe, siis võib olla isegi elaks üle ühe sellise loto etapi aga kuna ainult 14 sõitu siis mängiks see liiga suurt rolli mu arust. Pigem võiks vaadata USA suunas. Muidugi ameeriklased saaksid shoki osaliseks, et Ken Block polegi kõige kiirem rallimees maailmas : D
Kui WRC plaanib kunagi Safarisse tagasi minna siis vaevalt see pakuks kellegile huvi, kui see oleks nagu iga teine etapp. Ikka soovitaks näha mineviku legendaarseid 100 kilomeetriseid katseid ja midagi ei muutuks. Kõik oleks sama, mis 20 aastat tagasi.
Kui oleks rohkem etappe, siis võib olla isegi elaks üle ühe sellise loto etapi aga kuna ainult 14 sõitu siis mängiks see liiga suurt rolli mu arust. Pigem võiks vaadata USA suunas. Muidugi ameeriklased saaksid shoki osaliseks, et Ken Block polegi kõige kiirem rallimees maailmas : D
Re: WRC 2015 hooaeg
Minu poolest võib kalendris olla üks selline ralli ka, mis on hoopis teistsugune. Toob natukene vaheldust ja kuna WRC-l on niigi probleeme turundusega, oleks see hea väljund, mida ära kasutada. Ja mis puudutab loteriid, siis ühel võistlusel võib ju ka midagi absurdsemat juhtuda ja võitkugi siis keegi teine peale Ogieri. Hooaja üldkokkuvõtet suurel määral nagunii ei mõjuta.
Kui vaadata võitjate nimekirja sellest ajast, kui Safari oli WRC kalendris, vaatab sealt vastu tuntud maailmameistrite rida. Ainult varasematel aegadel võidutsesid rohkem kohalikud. Nii et päris ei pea paika ka see, et nn loteriis suvakad võidaksid.
P.S. Mulle on näiteks jäänud meelde see, et Safari rallil saavutas Armin Schwarz Škodaga 3. koha aastal 2001. See vist jäigi Škoda ainsaks poodiumiks WRC-s? See ka sümpaatne - tavapärastel autsaideritel on ka võimalus vahelduseks hea tulemus noppida. Muidu igal etapil ongi tulemused suht sarnased üksteisega juba.
Kui vaadata võitjate nimekirja sellest ajast, kui Safari oli WRC kalendris, vaatab sealt vastu tuntud maailmameistrite rida. Ainult varasematel aegadel võidutsesid rohkem kohalikud. Nii et päris ei pea paika ka see, et nn loteriis suvakad võidaksid.
P.S. Mulle on näiteks jäänud meelde see, et Safari rallil saavutas Armin Schwarz Škodaga 3. koha aastal 2001. See vist jäigi Škoda ainsaks poodiumiks WRC-s? See ka sümpaatne - tavapärastel autsaideritel on ka võimalus vahelduseks hea tulemus noppida. Muidu igal etapil ongi tulemused suht sarnased üksteisega juba.
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC 2015 hooaeg
WRC peab midagi ette võtma, et ennast paremini turustada. Siiani on kõik 13 rallit suht sarnased teine teisele. Tagasi võiks tulla Kreeka ja Küpros. Ning itaalia võiks naasta asfaldi rallide nimekirja. Hetkel pole kalendris ühtegi autodele rasket rallit. Kõik sellised sprindi tüüpi rallid. Kiiruskatsete keskmised pikkused kusagil 20 kilomeetri kandis.
1 Monte Carlo asfalt lumi jää
2 Rootsi lumi
3 Portugal kruus
4 Hispaania asfalt
5 Prantusmaa asfalt
6 Mehhiko kruus
7 Argentiina kruus
8 Uus-Meremaa kruus
9 Küpros kruus
10 Soome kruus
11 Kreeka kruus
12 Itaalia asfalt
13 Saksamaa asfalt
14 Inglismaa kruus
Selline oleks minu unistuste kalender.
1 Monte Carlo asfalt lumi jää
2 Rootsi lumi
3 Portugal kruus
4 Hispaania asfalt
5 Prantusmaa asfalt
6 Mehhiko kruus
7 Argentiina kruus
8 Uus-Meremaa kruus
9 Küpros kruus
10 Soome kruus
11 Kreeka kruus
12 Itaalia asfalt
13 Saksamaa asfalt
14 Inglismaa kruus
Selline oleks minu unistuste kalender.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 717
- Liitunud: 06 Aug 2005, 12:42
- Asukoht: tallinn
- Kontakt:
Re: WRC 2015 hooaeg
Kolin kirjutas:WRC peab midagi ette võtma, et ennast paremini turustada. Siiani on kõik 13 rallit suht sarnased teine teisele. Tagasi võiks tulla Kreeka ja Küpros. Ning itaalia võiks naasta asfaldi rallide nimekirja. Hetkel pole kalendris ühtegi autodele rasket rallit. Kõik sellised sprindi tüüpi rallid. Kiiruskatsete keskmised pikkused kusagil 20 kilomeetri kandis.
1 Monte Carlo asfalt lumi jää
2 Rootsi lumi
3 Portugal kruus
4 Hispaania asfalt
5 Prantusmaa asfalt
6 Mehhiko kruus
7 Argentiina kruus
8 Uus-Meremaa kruus
9 Küpros kruus
10 Soome kruus
11 Kreeka kruus
12 Itaalia asfalt
13 Saksamaa asfalt
14 Inglismaa kruus
Selline oleks minu unistuste kalender.
Kolin kirjutas:
kui nüüd veel safari ralli veel tagasi saaks võiks rahule jääda.
Aga kus siis su unistuste kalendrist Safari ralli on?
Seal kus lõppeb asfalt....
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC 2015 hooaeg
Safari asemel võiks olla kreeka ja küpros
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Re: WRC 2015 hooaeg
Kui just mingit suurt arengut rehvide kestvuse osas ei tule, siis on need Kreekad ja Küprosed täiesti mõttetud läbiveeremise rallid, kus hoitakse viimastel katsetel enne servicet hinge kinni, et rehvid terveks jääks, kuna kaasa võetud 2 ratast on juba vahetatud.
Kui teile Märtinit meeldis tsiteerida, siis toon ka tema arvamuse Küprosest välja.
Kui teile Märtinit meeldis tsiteerida, siis toon ka tema arvamuse Küprosest välja.
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
Re: WRC 2015 hooaeg
"Parim hetk rallil oli see, kui me katkestasime."Füürer kirjutas:Kui just mingit suurt arengut rehvide kestvuse osas ei tule, siis on need Kreekad ja Küprosed täiesti mõttetud läbiveeremise rallid, kus hoitakse viimastel katsetel enne servicet hinge kinni, et rehvid terveks jääks, kuna kaasa võetud 2 ratast on juba vahetatud.
Kui teile Märtinit meeldis tsiteerida, siis toon ka tema arvamuse Küprosest välja.
Haha, see on hea kild.
Üldjoontes... vähemalt mulle tundub, et Kreeka ja Küpros on oma iseloomult üsna sarnased rallid. Rääkimata sellest, et ka geograafiliselt lähedased. Aastaid tagasi oli WRC-s aruteluks see, et liiga palju oli Vahemeremaade etappe kavas, ebaproportsionaalselt võrreldes muu maailmaga. Nüüdseks on seda veidi muudetud, kuni selleni välja, et tänavu pole isegi Kreekat kavas...
Re: WRC 2015 hooaeg
Eks see tänane etappide valik on "tootja" poolt parim valik reklaami müümiseks. Minu arvates piirkondlikult üsna hästi õnnestunud praeguses olnukorras.
Pigem on midagi korrast ära sellega, et tahetakse teha suurt äri sellest, mis ei toimi või asjaga, mis ei ole sobivas keskkonnas. Kõik hästi töötavad asjad kipuvad pigem olema ikka need, mis lihtsalt toimivad hästi ja on lihtsalt jälgitavad ja atraktiivsed. See toob asja juurde kõik huvitatud pooled: tiimid-sõitjad, publiku ja siis kui eelnevad on olemas, ka sponsorid.
Üks koht mida parandada annaks on kindlasti veebipool. WRC+ on juba suht hea, aga kui baas puudub, siis minu arust on suht mõttetu selle eest raha küsida. Eriti kui enamik seal kuvatavast infost on võrdlemisi hästi kätte saadav ka tasuta kanalitest. Samas on ametlik koduleht pigem info laekumiselt aeglasem kui alternatiivid....
Suurendada võiks veel ülekannete arvu, see võiks vabalt olla peamiselt veebikasutajale suunatult ja kasvõi kasutades selleks ühte mikihiire katset, ka näiteks vastupidi sõites. Teeks jälgimise vahetumaks. Kes ikka suur fänn ei ole, ei saa kaifi sekundite jälgimisest.
Puhtalt minu arvamus, aga tänases olukorras võiks hea list olla:
1) Monte
2) Rootsi
3) Argentiina
4) Jaapan või Lõuna-Korea (miks mitte üle aasta üks ja teine)
5) Pransusmaa (Corsica)
6) Hispaania
7) Üks etapp Põhja-Poolas või Baltikumis
8) Saksamaa
9) Soome
10) Tsehhi-Austria-Ungari kandis üks etapp
11) GB
Juurde võiks siia veel lisada
12) Itaalias üks etapp
13) ühe araabiamaadest.
14) Austraalia/Uus-Meremaa, ka võiks olla näiteks ühel aastal üks, teisel teine.
15) USA oleks ka hea turg, aga seal ilmselt ei viitsi keegi metsa seiklema minna, variant oleks suurem osa rallist teha "miki-hiirena"
Praegu on võimalik näiteks Euroopas väga lihtsalt ühest riigist teise reisida ja võiks etappe vabalt teha ka Rootsi rallis stiilis nii, et üks osa on ühes, teine teises riigis. Nii saaks ka mõned rallid ühendada, kulusid jagada ja hoida ka etappide arvu ca 12 piires, mis minu arvates on enam-vähem mõistik.
Pigem on midagi korrast ära sellega, et tahetakse teha suurt äri sellest, mis ei toimi või asjaga, mis ei ole sobivas keskkonnas. Kõik hästi töötavad asjad kipuvad pigem olema ikka need, mis lihtsalt toimivad hästi ja on lihtsalt jälgitavad ja atraktiivsed. See toob asja juurde kõik huvitatud pooled: tiimid-sõitjad, publiku ja siis kui eelnevad on olemas, ka sponsorid.
Üks koht mida parandada annaks on kindlasti veebipool. WRC+ on juba suht hea, aga kui baas puudub, siis minu arust on suht mõttetu selle eest raha küsida. Eriti kui enamik seal kuvatavast infost on võrdlemisi hästi kätte saadav ka tasuta kanalitest. Samas on ametlik koduleht pigem info laekumiselt aeglasem kui alternatiivid....
Suurendada võiks veel ülekannete arvu, see võiks vabalt olla peamiselt veebikasutajale suunatult ja kasvõi kasutades selleks ühte mikihiire katset, ka näiteks vastupidi sõites. Teeks jälgimise vahetumaks. Kes ikka suur fänn ei ole, ei saa kaifi sekundite jälgimisest.
Puhtalt minu arvamus, aga tänases olukorras võiks hea list olla:
1) Monte
2) Rootsi
3) Argentiina
4) Jaapan või Lõuna-Korea (miks mitte üle aasta üks ja teine)
5) Pransusmaa (Corsica)
6) Hispaania
7) Üks etapp Põhja-Poolas või Baltikumis
8) Saksamaa
9) Soome
10) Tsehhi-Austria-Ungari kandis üks etapp
11) GB
Juurde võiks siia veel lisada
12) Itaalias üks etapp
13) ühe araabiamaadest.
14) Austraalia/Uus-Meremaa, ka võiks olla näiteks ühel aastal üks, teisel teine.
15) USA oleks ka hea turg, aga seal ilmselt ei viitsi keegi metsa seiklema minna, variant oleks suurem osa rallist teha "miki-hiirena"
Praegu on võimalik näiteks Euroopas väga lihtsalt ühest riigist teise reisida ja võiks etappe vabalt teha ka Rootsi rallis stiilis nii, et üks osa on ühes, teine teises riigis. Nii saaks ka mõned rallid ühendada, kulusid jagada ja hoida ka etappide arvu ca 12 piires, mis minu arvates on enam-vähem mõistik.