Siin on kõik ideed, mis on postitatud siia teemasse või ps-iga saadetud. Ma üritasin vältida tehnilist poolt võimalikult palju ning välja tuua kõige õrnemad kohad ideedes. Kõik pole ära argumenteeritud, seega on valdavalt tegemist minu arvamusega. Kõik ideed nõuavad suhteliselt korraliku finantsi, mõni vähem ja teine rohkem. Täpset kulu ei oska ühegi idee puhul öelda, kuna kõik oleneb lõplikust loost.
Kõlab nagu disclaimer peaaegu
Ideed siis:
Rallikorraldusest
2010. aasta Rally Estonial HQ juures istudes ning vaadates kuidas korraldajad ringi jooksevad ja probleeme lahendavad, tuli mul sama idee. Üritan korrektselt ja argumenteeritult idee osadeks võtta.
See on selline salakaval teema saate/filmi jaoks, kuna tundub lihtne. Loogiliselt põhineks kogu lugu intervjuudel ning nende filmimine pole väga aja kulukas, kui kõik ilusti organiseeritud. Keerulisem on kogu lugu eelnevalt välja mõelda - eeltöö, intervjuu küsimused ning nende põhjal kogu stoori välja joonistada.
Lugu läheb keerulisemaks katteplaanidega, millega intervjuud ära katta. Peab olema alati õiges kohas õigel ajal, sest ei saa suvalisi kaadreid panna nii nagu uudistes. Raskeks läheb rallil filmides, kui võtta näiteks Rally Estonia, siis korraldajad on suht kurnatud ehk tuleks väga pikad päevad filmimisega. (Vara)hommikust ööni välja ning see on tõsiselt kurnav kui filmid. Näiteks niisama rallit filmides hommikust õhtuni on korralik koormus juba. Nii palju siis tegemisest.
Üks teine probleem on tasuta promo/reklaami tegemine üritusele endale. Ja sellise lähenemise puhul pole seda võimalik vältida, sest kogu sündmustik oleks ainult ühe ralli põhine.
Ja kui võrrelda teemasid rallitiim vs ralli, siis rallil oleks teoreetiliselt väiksem sihtgrupp. Ralli korraldamine huvitab peamiselt tõsisemaid rallifänne, ekipaaži puhul on teoreetiliselt võimalik ükskõik kes vaatama meelitada kui algus on piisavalt huvitav ning kui inimene hakkab kaasa elama sõitjale/kaardilugejale.
Vello Õunpuu
Saade/film temast oleks täielikult retrospektiiv ja see teeb kogu loo väga raskeks. Nimelt oleks siis vaja otsida üles kõik kaadrid Vello Õunpuust ja tema peamistest konkurentidest ning kõige lõpuks osta valitud arhiivmaterjal. Ma ei oska öelda palju maksab arhiivmaterjali minut, aga odavate killast see pole.
Mäletan, et keegi paar aastat tagasi pakkus välja vist Margus Muraka nime. Suht sarnane lugu mõlemaga - arhiivmaterjal.
Timmu Kõrge ja Rasmus Uustulnd
Erinevalt Vello Õunpuust on nende kahe mehega tunduvalt lihtsam, aga mitte väga palju odavam. Kergemaks teeb see, et kogu materjali saab filmida ja seda ei pea tiku tulega taga otsima. Timmu Kõrge puhul on sama case, mis esialgses postitus sai ära mainitud (kogu hooaja filmimine on kulukas). Uustulndiga võib natuke huvitavam olla, sest siis saaks sisse tuua ka selle kuidas madalamas katergoorias elu käib.
Samas oleneb mõlema puhul kogu lugu sellest, mis neil järgmine hooaeg plaanis on. Kõrgel vaevalt palju muutub, aga Uustulndi kohta ei oska midagi arvata.
2WD-lt 4WD-le üle minev ekipaaž
Ma jätaks selle idee hetkel kõrvale. See võib huvitavam olla siis kui jälgida ühte tiimi kaks järjestikust hooaega – üks hooaeg madalamas kategoorias ja siis ülemineku aastat.
E-rühma ekipaaž vs absoluudi tipp ekipaaž
See on hea idee tegelt, aga väga keeruline samas. Filmimise mõttes teeb keeruliseks väga suur stardiaega erinevus – järelikult peab olema tunduvalt suurem hulk filmijaid. Ja mis puutub loosse, siis seal peavad kontrastid väga hästi välja tulema. Ei taha ennast korrata, aga see on keeruline. Põhimõtteliselt pead enne montaaži teadma täpselt mida millega kõrvutada, sest muidu võib hiljem selguda, et teatud hulk kaadreid on puudu.
Rallikas54, ma olen mõnel rallikrossi üritusel käinud. Ütlen ausalt, väga ei tõmba mind, sest puudub see seikluse faktor. Osaleja taoks on teine lugu loomulikult. Samas pean tõdema, et TopGear on rallikrossi (või autokrossi?) väga meisterlikult põnevaks teinud enda saadetes. Kahtlen, et suudan sama teha.