88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 7044
Joined: 18 Jul 2013, 13:04
Location: Tartu/Lõuna - Eesti
Meeldimisi saanud: 2

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by snakeplissken »

Ilmselt see oli siis see esimene pauk vastu maad.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: 17 Nov 2016, 08:37

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Mati »

Lihtsalt mainin ära, et alates 6g-st raskusjõudu loetakse treenimata inimesele eluohtlikuks. Ca 5g juures paneb enamus meist pildi tasku. Hävituslendurid taluvad 8-10g. Martini ja Oti puhul oli see 100g küll hetkeline, aga see ei tähenda mitte, et see oleks walk in the park. Seda oli näha ka auto sisevideost kui Ott autost välja astus ja jalad alt ära kadusid. Kujutan ette, et minusugusel oleks sellise keerutuse peale neerud ja kopsud omavahel kohad vahetanud.
MartinMK
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 145
Joined: 10 Mar 2012, 22:15

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by MartinMK »

Seal on ikka suur vahe, kas see on 0.1 sekundit või pikemalt. Hävituslenduril kestab see kordades kauem.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11801
Joined: 10 Dec 2011, 18:38
Location: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by viplala »

Nendest G-st võib lugeda välismafoorumist, seal pikalt neist jutustatud.
Aga see viimane kukkumine on ikka päris hull.

Image
Last edited by viplala on 30 Jan 2020, 08:07, edited 1 time in total.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1058
Joined: 16 Nov 2004, 14:17
Location: keskel

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by GC »

Mati wrote:Lihtsalt mainin ära, et alates 6g-st raskusjõudu loetakse treenimata inimesele eluohtlikuks. Ca 5g juures paneb enamus meist pildi tasku. Hävituslendurid taluvad 8-10g. Martini ja Oti puhul oli see 100g küll hetkeline, aga see ei tähenda mitte, et see oleks walk in the park. Seda oli näha ka auto sisevideost kui Ott autost välja astus ja jalad alt ära kadusid. Kujutan ette, et minusugusel oleks sellise keerutuse peale neerud ja kopsud omavahel kohad vahetanud.
Kui see 100G oleks olnud ka ainult hetkeline, poleks mehed enam ühes tükis!
Kui hävituslendur talub 10G-d, ei tähenda see, et lühiajaliselt talub 20G-d!
Lambist võetud ja kõvasti ülepaisutatud number!
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: 17 Nov 2016, 08:37

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Mati »

GC wrote: Lambist võetud ja kõvasti ülepaisutatud number!
Ilmselt küll. See 100G võis olla seal autos hetkeliselt mõnele G andurile mis fikseeritud. Mehed autos rihmadega küll kinni, aga väike lõtk on ikka sees mis nö pehmendab lööki.
Oliverk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 921
Joined: 21 Dec 2003, 20:23

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Oliverk »

Mati wrote:
GC wrote: Lambist võetud ja kõvasti ülepaisutatud number!
Ilmselt küll. See 100G võis olla seal autos hetkeliselt mõnele G andurile mis fikseeritud. Mehed autos rihmadega küll kinni, aga väike lõtk on ikka sees mis nö pehmendab lööki.
214 g Highest recorded amount of g-force exposed and survived by a human (Peak deceleration experienced by Kenny Bräck in a crash at the 2003 Chevy 500)
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 7044
Joined: 18 Jul 2013, 13:04
Location: Tartu/Lõuna - Eesti
Meeldimisi saanud: 2

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by snakeplissken »

GC wrote:
Mati wrote:Lihtsalt mainin ära, et alates 6g-st raskusjõudu loetakse treenimata inimesele eluohtlikuks. Ca 5g juures paneb enamus meist pildi tasku. Hävituslendurid taluvad 8-10g. Martini ja Oti puhul oli see 100g küll hetkeline, aga see ei tähenda mitte, et see oleks walk in the park. Seda oli näha ka auto sisevideost kui Ott autost välja astus ja jalad alt ära kadusid. Kujutan ette, et minusugusel oleks sellise keerutuse peale neerud ja kopsud omavahel kohad vahetanud.
Kui see 100G oleks olnud ka ainult hetkeline, poleks mehed enam ühes tükis!
Kui hävituslendur talub 10G-d, ei tähenda see, et lühiajaliselt talub 20G-d!
Lambist võetud ja kõvasti ülepaisutatud number!
Indycaris 100G õnnetused ovaalidel ei ole haruldased. Nagu eespool mainitud siis on ka üle 200G olnud.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1058
Joined: 16 Nov 2004, 14:17
Location: keskel

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by GC »

snakeplissken wrote:
GC wrote:
Mati wrote:Lihtsalt mainin ära, et alates 6g-st raskusjõudu loetakse treenimata inimesele eluohtlikuks. Ca 5g juures paneb enamus meist pildi tasku. Hävituslendurid taluvad 8-10g. Martini ja Oti puhul oli see 100g küll hetkeline, aga see ei tähenda mitte, et see oleks walk in the park. Seda oli näha ka auto sisevideost kui Ott autost välja astus ja jalad alt ära kadusid. Kujutan ette, et minusugusel oleks sellise keerutuse peale neerud ja kopsud omavahel kohad vahetanud.
Kui see 100G oleks olnud ka ainult hetkeline, poleks mehed enam ühes tükis!
Kui hävituslendur talub 10G-d, ei tähenda see, et lühiajaliselt talub 20G-d!
Lambist võetud ja kõvasti ülepaisutatud number!
Indycaris 100G õnnetused ovaalidel ei ole haruldased. Nagu eespool mainitud siis on ka üle 200G olnud.
Oleks huvitav teada, kuidas neid inimestele mõjuvaid G-d mõõdetakse?
Selleks on vaja teatud lähteandmeid, mida on suhteliselt keeruline fikseerida.
Kui auto sõidab ühe nurgaga vastu puud, mõjub sellele osale mingi suurus G, muudele osadele hoopis teised!
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: 01 Oct 2010, 18:47

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by blizzard »

Huvitav see, et kui Martin küsis "poolel teel" kas vesi tuleb, siis Otil ei tundnud, nagu hing kinni oleks. Kui aga auto seisma lõpuks jäi, tulid sõnad väga vaevaliselt välja. Viimasest järsakust, kalju servast, nad ka ei libisenud lihtsalt nina ees alla, vaid kukkusid Martini poolse külje peale ja auto vajus tagasi ratastele (niipalju kui neid veel järgi oli..)
Kolin
Moderaator
Moderaator
Posts: 19363
Joined: 23 Feb 2003, 12:43
Location: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Contact:

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Kolin »

Ma arvan,et see viimane kukkumine lõigi Otil hinge kinni
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 574
Joined: 12 Mar 2004, 08:59
Contact:

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by kala »

See väidetav 100 + G crash indis on ikka hoopis teine maailma...

https://www.youtube.com/watch?v=aVpux5JxqEk

Lisaks kui lenduritega võrrelda siis neil on sellistes olukordades üldjuhul ka vastav varustus, mis aitab kaasa nende G jõudude kontrollimisele ja hoiab vere ilusti ajus. Seega seda ei maksa võrrelda.
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: 04 Jul 2015, 07:23

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by MadMax »

Kolin wrote:Ma arvan,et see viimane kukkumine lõigi Otil hinge kinni
Jah, seda ütles ta ka ise hiljem, et see viimane kukkumine oligi see, mis hinge kinni lõi.
Post Reply