WRC hooaeg 2019

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas Lärri »

ElvisP kirjutas: Oletame, et Tänak võidab hooaja esimese ralli ja JML leiab end võpsikust. Teisel rallil tekib olukord, kus Latvala on 3. ja Tänak 4.


Küsimus: Kas Latvala peaks selles seisus saama Mäkinenilt korralduse Tänak mööda lasta?

Minu seisukoht on, et jah, sest juba hooaja alguses peab mõtlema sellele, kes on suuteline hooaja lõpus Ogile ja Neule vastu hakkama. T
Vaheta nüüd samas kaasuses nimed omavahel ära ja küsi uuesti.

Üleüldse on tiimikorraldused üks autospordi jäledaimaid nähtuseid ja totaalne spordi killer. Täielik s.i.t.t.

Oled mees, siis sõida. Kui ei ole, siis laksuta kodus hanekaela.
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 575
Liitunud: 10 Nov 2011, 01:20

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas pets1 »

Minu pakkumine koos adekvaatsete stardinumbritega.

Toyota

1.Tänak
2.Lappi
3.Sordo

Hyundai

4.Mikkelsen
5.Neuville
6.Paddon

Ford

7.Latvala
8.Suninen
9.Tidemand/Evans

Citroen

10.Ogier
11.Ostberg
12.Breen
Suurte kogemustega ralliturist
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas ElvisP »

Lärri kirjutas:
Vaheta nüüd samas kaasuses nimed omavahel ära ja küsi uuesti.

Üleüldse on tiimikorraldused üks autospordi jäledaimaid nähtuseid ja totaalne spordi killer. Täielik s.i.t.t.

Oled mees, siis sõida. Kui ei ole, siis laksuta kodus hanekaela.
Kui meeskond on enne hooaja algust paika pannud, et latvala on nr. 1, siis poleks minu jaoks probleem kui Tänak laseks Latvala mööda. Täpselt nagu ei olnud see probleem kui viimasel M-Spordi hooajal allus Tänak tiimi korraldustele Ogi huvides.

Ja sulle võivad tiimikorraldused meeldida või mitte meeldida see ei muuda fakti, et need on selle spordi osa, millega tuleb arvestada. Mulle ka näiteks ei meeldi, et päike tõuseb idast ja loojub läände aga ma pean sellega siiski arvestama ja sellega leppima.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas -huviline2- »

ElvisP kirjutas:
Lärri kirjutas:
Vaheta nüüd samas kaasuses nimed omavahel ära ja küsi uuesti.

Üleüldse on tiimikorraldused üks autospordi jäledaimaid nähtuseid ja totaalne spordi killer. Täielik s.i.t.t.

Oled mees, siis sõida. Kui ei ole, siis laksuta kodus hanekaela.
Kui meeskond on enne hooaja algust paika pannud, et latvala on nr. 1, siis poleks minu jaoks probleem kui Tänak laseks Latvala mööda. Täpselt nagu ei olnud see probleem kui viimasel M-Spordi hooajal allus Tänak tiimi korraldustele Ogi huvides.

Ja sulle võivad tiimikorraldused meeldida või mitte meeldida see ei muuda fakti, et need on selle spordi osa, millega tuleb arvestada. Mulle ka näiteks ei meeldi, et päike tõuseb idast ja loojub läände aga ma pean sellega siiski arvestama ja sellega leppima.
Ei. See osa tuleb välja juurida ja Tommi seda ka lubas. Kui nüüd lõpus on küsimus arvestatavates punktides, kus ühel pole enam midagi võita, MEESKONNAL, mis sellist suurt korporatsiooni nagu Toyota nkn EELKÕIGE huvitab midagi kaotada, siis selline labane "ma mööda ei sõida, kuigi saaks" on okei. Mingi ajatrahvide lollus, mida korraldati Rootsis, on paha.
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas ElvisP »

-huviline2- kirjutas: Ei. See osa tuleb välja juurida ja Tommi seda ka lubas.
Nojah aga see ongi Tänaku tiitliüritusi arvestades probleem. Tommi mängib mingit siirast ja suuremeelset tiimijuhti, kes korraldusi ei jaga, Wilson ja ülejäänud meeskonnajuhid naeravad vaikselt pihku. Lõpuks on tegu Tommi poolt tuuleveskitega võitlemisega ... või sa tõesti arvad, et Wilson vaatab kuidas Tommi on siiras mees ja mõtleb oma juba aastaid kasutatud strateegia ümber?

Tulemus on see, et Tänak peab 100% oma punktide eest alati ise võitlema ja kui vaja siis ka meeskonnakaaslase vastu. Ogier ja Neuville vähemalt oma meekonnakaaslaste pärast muretsema ei pea.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas -huviline2- »

Meeskonnakaaslased on siiani ikka abistanud või siis proovides katkestanud. Tänak on mõlemast kiirem olnud.
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 744
Liitunud: 12 Nov 2011, 17:53

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas pelmeen10 »

Toyotas ei ole tõesti see sõitjate tiitel nii oluline (neil cashi on, võiksid tahtmise korral puhta töö teha). Minu meelest täiesti ok kui teistes meeskondades on tiimikorraldused, aga Toyotas ei ole. Jääbki parem maik suhu kui puhtalt võidetud tiitel.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas KidrA »

Enne hooaja starti panna paika tiimi 1,2 ja 3 ei tooks tiimile ega sõitjale mingit kasu. Punktitabeli liider puhastab enamus rallidel siiski teed ja tema konkurendid olles samast klassist peaks nii või naa temast eespool lõpetama, seega puudub vajadus tiimikäsklusteks. Kui kõik läheb plaanipäraselt siis mängitakse tiitel välja ikkagi viimastel rallidel ja seal võib vabalt käsklusi jagada, varem puudub selleks igasugune vajadus ja mõte. Ainult kaotada võiks sellest.

Ja esimesed ütleme 75% hooajast, kui su teine või kolmas piloot on võimelised rallisid võitma siis tõenäoliselt on nad samuti suures mängus sees. Kui mitte siis tõenäoliselt on nad seal 4 või 5 koha peal ja neid kohti seal ümber vahetada ja võita 2 punkti hooaja alguses tiimikäsklustega oleks ju aprillinali.
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas ElvisP »

KidrA kirjutas:Enne hooaja starti panna paika tiimi 1,2 ja 3 ei tooks tiimile ega sõitjale mingit kasu. Punktitabeli liider puhastab enamus rallidel siiski teed ja tema konkurendid olles samast klassist peaks nii või naa temast eespool lõpetama, seega puudub vajadus tiimikäsklusteks. Kui kõik läheb plaanipäraselt siis mängitakse tiitel välja ikkagi viimastel rallidel ja seal võib vabalt käsklusi jagada, varem puudub selleks igasugune vajadus ja mõte. Ainult kaotada võiks sellest.

Ja esimesed ütleme 75% hooajast, kui su teine või kolmas piloot on võimelised rallisid võitma siis tõenäoliselt on nad samuti suures mängus sees. Kui mitte siis tõenäoliselt on nad seal 4 või 5 koha peal ja neid kohti seal ümber vahetada ja võita 2 punkti hooaja alguses tiimikäsklustega oleks ju aprillinali.
Oskad sa oma selle postituse valguse selgitada miks Evansil kästi selle hooaja teisel rallil Ogier mööda lasta???

Minu jaoks on 2 võimalikku selgitust ... esiteks, et kas KidrA ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad või teiseks, et Malcolm Wilson ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad ja ta peaks KidrA-ga välja vahetama.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas KidrA »

ElvisP kirjutas:Oskad sa oma selle postituse valguse selgitada miks Evansil kästi selle hooaja teisel rallil Ogier mööda lasta???

Minu jaoks on 2 võimalikku selgitust ... esiteks, et kas KidrA ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad või teiseks, et Malcolm Wilson ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad ja ta peaks KidrA-ga välja vahetama.
Äkki värskendad mu mälu, kuidas Evans oma punktid Ogierile andis Rootsis, ei tule hetkel meelde nagu.
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas ElvisP »

KidrA kirjutas:
ElvisP kirjutas:Oskad sa oma selle postituse valguse selgitada miks Evansil kästi selle hooaja teisel rallil Ogier mööda lasta???

Minu jaoks on 2 võimalikku selgitust ... esiteks, et kas KidrA ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad või teiseks, et Malcolm Wilson ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad ja ta peaks KidrA-ga välja vahetama.
Äkki värskendad mu mälu, kuidas Evans oma punktid Ogierile andis Rootsis, ei tule hetkel meelde nagu.

Aga palun ...

In a bid to salvage something from the weekend, Ogier started the powerstage late to get better road conditions and went second-fastest, earning four bonus points.

He was given a 4m10s penalty for starting out of position, but M-Sport checked his team-mate Elfyn Evans into the final time control sufficiently late to give the Welshman a penalty that elevated Ogier back to 10th overall for another point.
Eints
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 1
Liitunud: 28 Nov 2016, 12:55

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas Eints »

Minu pakkumine WRC 2019.

Toyota

1.Tänak
2.Ogier
3.Lappi
Hyundai

4.Mikkelsen
5.Neuville
6.Sordo/Paddon

Ford

7.Evans
8.Suninen
9.Tidemand

Citroen

10.Latvala
11.Ostberg
12.Breen

Kuidagi tundub et Ogier tahab hirmsasti Toyotasse ja Mäkinen ka juba kaalub seda. Ogieril viimane aasta ja raha pole kõige tähtsam vaid konkurentsivõimeline auto/team. Ei tea kuidas jaapanlased selle kunagise "ei" alla neelavad mis Ogier neile kunagi ütles. Tidemand saab vist ka oma võimaluse WRCs sõita ja M-spordis
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas aix »

ElvisP kirjutas:
KidrA kirjutas:
ElvisP kirjutas:Oskad sa oma selle postituse valguse selgitada miks Evansil kästi selle hooaja teisel rallil Ogier mööda lasta???

Minu jaoks on 2 võimalikku selgitust ... esiteks, et kas KidrA ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad või teiseks, et Malcolm Wilson ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad ja ta peaks KidrA-ga välja vahetama.
Äkki värskendad mu mälu, kuidas Evans oma punktid Ogierile andis Rootsis, ei tule hetkel meelde nagu.

Aga palun ...

In a bid to salvage something from the weekend, Ogier started the powerstage late to get better road conditions and went second-fastest, earning four bonus points.

He was given a 4m10s penalty for starting out of position, but M-Sport checked his team-mate Elfyn Evans into the final time control sufficiently late to give the Welshman a penalty that elevated Ogier back to 10th overall for another point.
No siin oli teine asi...Evans sõitis niikui nii punktidest väljas ja Ogier oli temast eespool. Ogier hilines, et saada PS- iks parim stardipositsioon ja Evans lasi pärast Ogieri uuesti mööda. Ehk tiimi siseselt midagi ei muutunud. Lihtsalt tekitati Ogierile PS-ga kunstlikult punkte juurde.
Mart_
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2128
Liitunud: 07 Okt 2010, 13:58

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas Mart_ »

No fkk...olegem ausad. Kui oled kõva mees, suudad ka ilma kõrvalise abita meistriks tulla.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas KidrA »

ElvisP kirjutas:
KidrA kirjutas:
ElvisP kirjutas:Oskad sa oma selle postituse valguse selgitada miks Evansil kästi selle hooaja teisel rallil Ogier mööda lasta???

Minu jaoks on 2 võimalikku selgitust ... esiteks, et kas KidrA ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad või teiseks, et Malcolm Wilson ei saa aru kuidas rallimaailmas asjad käivad ja ta peaks KidrA-ga välja vahetama.
Äkki värskendad mu mälu, kuidas Evans oma punktid Ogierile andis Rootsis, ei tule hetkel meelde nagu.

Aga palun ...

In a bid to salvage something from the weekend, Ogier started the powerstage late to get better road conditions and went second-fastest, earning four bonus points.

He was given a 4m10s penalty for starting out of position, but M-Sport checked his team-mate Elfyn Evans into the final time control sufficiently late to give the Welshman a penalty that elevated Ogier back to 10th overall for another point.
Nagu aix juba mainis ja nagu mu mälu mind järjekordselt alt ei vedanud siis see ei olnud ju tiimikäsklus selle otseses mõttes. See oli situatsioon, kus Evans oli punktidelt väljas ja tal polnud midagi võita ega kaotada. Küll aga oli võimalus Ogieril võita ja nii ka tehti. Oleksin ise samamoodi lasknud Wilsoni asemel teha ja ma usun ja loodan, et kõik teised oleks ka samamoodi teinud, ainult rumal oleks selle juhuse kasutamata jätnud. Oleks sõidus Evans olnud 8.kohal ja Ogier 9. kohal, mingit tiimikäsklust poleks tulnud, see on minu jutu point ja nii ongi.
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas ElvisP »

KidrA kirjutas:Nagu aix juba mainis ja nagu mu mälu mind järjekordselt alt ei vedanud siis see ei olnud ju tiimikäsklus selle otseses mõttes. See oli situatsioon, kus Evans oli punktidelt väljas ja tal polnud midagi võita ega kaotada. Küll aga oli võimalus Ogieril võita ja nii ka tehti. Oleksin ise samamoodi lasknud Wilsoni asemel teha ja ma usun ja loodan, et kõik teised oleks ka samamoodi teinud, ainult rumal oleks selle juhuse kasutamata jätnud. Oleks sõidus Evans olnud 8.kohal ja Ogier 9. kohal, mingit tiimikäsklust poleks tulnud, see on minu jutu point ja nii ongi.
No comoon see on ju rumal jutt. Kui mingeid käsklusi tiimilt poleks tulnud oleks Evans olnud lõpus kümnes ja Ogier üheteistkümnes. Fakt on see, et Evans pidi oma sõitu rikkuma ja võtma ca 5 minti trahvi sellepärast, et Ogier trikke tegi. Kui see pole tiimikäsklus otseses mõttes siis mis veel on? Tiimikäsklus kaudses mõttes? Evansi halb õnn? ... või lihtsalt loll vabandus, et asju ei peaks nende õige nimega nimetama.
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas aix »

ElvisP kirjutas:
KidrA kirjutas:Nagu aix juba mainis ja nagu mu mälu mind järjekordselt alt ei vedanud siis see ei olnud ju tiimikäsklus selle otseses mõttes. See oli situatsioon, kus Evans oli punktidelt väljas ja tal polnud midagi võita ega kaotada. Küll aga oli võimalus Ogieril võita ja nii ka tehti. Oleksin ise samamoodi lasknud Wilsoni asemel teha ja ma usun ja loodan, et kõik teised oleks ka samamoodi teinud, ainult rumal oleks selle juhuse kasutamata jätnud. Oleks sõidus Evans olnud 8.kohal ja Ogier 9. kohal, mingit tiimikäsklust poleks tulnud, see on minu jutu point ja nii ongi.
No comoon see on ju rumal jutt. Kui mingeid käsklusi tiimilt poleks tulnud oleks Evans olnud lõpus kümnes ja Ogier üheteistkümnes. Fakt on see, et Evans pidi oma sõitu rikkuma ja võtma ca 5 minti trahvi sellepärast, et Ogier trikke tegi. Kui see pole tiimikäsklus otseses mõttes siis mis veel on? Tiimikäsklus kaudses mõttes? Evansi halb õnn? ... või lihtsalt loll vabandus, et asju ei peaks nende õige nimega nimetama.
Tiimikäsklus loomulikult...selle vastu ei vaidlegi, aga ei tohiks unustada, et M-Spordis on tegelikult algusest peale teada, et mängitakse ainult ühele kaardile, ehk individuaalsele tiitlile. Ilmselt teab Wilson ise kah, et meeskondliku tiitlit ei tule mitte kuidagi...ka parema tahtmise juures.
Rootsi näitel lihtsalt oli jutt sellest, et ega Evansil midagi ei muutunud sellest kas ta saab 1 punkti rohkem või vähem, külla aga Ogieril...
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas KidrA »

ElvisP kirjutas:No comoon see on ju rumal jutt. Kui mingeid käsklusi tiimilt poleks tulnud oleks Evans olnud lõpus kümnes ja Ogier üheteistkümnes. Fakt on see, et Evans pidi oma sõitu rikkuma ja võtma ca 5 minti trahvi sellepärast, et Ogier trikke tegi. Kui see pole tiimikäsklus otseses mõttes siis mis veel on? Tiimikäsklus kaudses mõttes? Evansi halb õnn? ... või lihtsalt loll vabandus, et asju ei peaks nende õige nimega nimetama.
Sa ei saa ikka pointile pihta. Pole hullu. Kidral on meeletu kannatlikkus.
Seletan siis uuesti. Ogier oli 10. kohal, Evans 11. Ogierile oleks tulnud 1 punkt, Evansile 0.
Tehti siuhh sauhh ja Ogierile tuli 5 punkti ja Evansile 0.
Evans ei kaotanud midagi, sest ainult sellepärast ta sai 10. koha peale, et Ogierile mängiti punktid kätte.

Tiimikäsklus selles kõige ehtsamas mõttes oleks kui Evans oleks Rootsis 8. koha peal ja Ogier 9. koha peal ja öeldakse Evansile, et lase Ogier mööda, et ta saaks 2 punkti juurde, siis oleks Ogerile +2, Evans -2. Mõistad? Oleks win-lost situation. Praegu oli aga täielik win situation. Keegi ei kaotanud midagi, ainult võideti.
mcwax

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas mcwax »

Tegelikult toimib see hooaja alguses "käskimine ja poomine" ainult juhul, kui üks sõitja lihtsalt ongi kindlasti selge esinumber ja teistel pole mingit lootustki teda hooaja kokkuvõtte edestada (ja see on selge juba enne hooaja algust) - täpselt nii ju M-Spordis ka on. Ja on ka selge, et Ogieri eelistatakse igas olukorras - ka see on ka OK.

Aga pane nüüd võrdlusse Tänak ja Latvala - see on ju hoopis teise kaliibri võrdlus kui Ogier ja Evans. Vabalt võime siis teise ralli "mängudega" saavutada olukorra kus hooaja lõpus on hoopis Latvala see, kes kaotab tiitli kahe punktiga sest pidi hooaja teisel rallil juba kellegi mööda laskma. Palju loogilisem on ikka vähegi võrreldavate meeste korral vähemalt pool hooaega ära sõita ja kui siis on selge, et ühel on reaalne võimalus, aga teisel ainult teoreetiline, siis hakata ühele mängima.
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: WRC hooaeg 2019

Postitus Postitas ElvisP »

mcwax kirjutas:Tegelikult toimib see hooaja alguses "käskimine ja poomine" ainult juhul, kui üks sõitja lihtsalt ongi kindlasti selge esinumber ja teistel pole mingit lootustki teda hooaja kokkuvõtte edestada (ja see on selge juba enne hooaja algust) - täpselt nii ju M-Spordis ka on. Ja on ka selge, et Ogieri eelistatakse igas olukorras - ka see on ka OK.

Aga pane nüüd võrdlusse Tänak ja Latvala - see on ju hoopis teise kaliibri võrdlus kui Ogier ja Evans. Vabalt võime siis teise ralli "mängudega" saavutada olukorra kus hooaja lõpus on hoopis Latvala see, kes kaotab tiitli kahe punktiga sest pidi hooaja teisel rallil juba kellegi mööda laskma. Palju loogilisem on ikka vähegi võrreldavate meeste korral vähemalt pool hooaega ära sõita ja kui siis on selge, et ühel on reaalne võimalus, aga teisel ainult teoreetiline, siis hakata ühele mängima.
Jah, selles jutus on iva. Nii ongi, et Hyundai ja M-Spordi puhul polnud hooaja algusest alates kahtlust, kes nendes meeskondades on see mees, kes individuaalse tiitli peale sõidab. Toyotas oli see kahtlus ja arusaadavatel põhjustel oli.

Nüüd minu küsimus järgmist hooaega silmas pidades ... Kas on veel mingi kahtlus Toyotas, kes on nr. 1? Või teistmoodi sõnastades ... mida kuradit peab Tänak veel tegema ja kuidas ennast tõestama, et poleks kellelgi mingit kahtlust, kes on selle meeskonna hetke nr. 1 (vähemalt 2019 hooajal)?
Vasta