Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
tfr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 649
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:53 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by tfr »

Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 343
Joined: Wed Feb 04, 2015 10:18 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Olarir »

Igalpool küll spekuleeritakse, et keegi Tänakut M-Sporti liikumas ei näe, et auto juba arengust maha jäänud ja rahalised küsimused ja et ega tal pole see loogiline samm/valik.

Aga viskaks õhku hoopis siukse mõtte. Äkki just ongi M-Sport. Sellessuhtes, et võibolla see on Oti viis Papa Wilsonit tänada ja ehk ta ei ootagi meeletult palka, vaid on valmis numbrites alla tulema veits. Hyundai ju õpetas ilmselt ka, et rahanumbrid võivad ilusad olla, aga kui autot pole, siis on üsna lamp. Teiseks ta viitas justkui uutele väljakutsetele ja ehk uus väljakutse ongi Puma konkurentsivõimeliseks arendamine. Ja Hyundaiga võrreldes ilmselt on M-Spordis Tänaku vastu arendamisel usaldus ja ei teki kääre nagu Hyundais võis tekkida, et kas arendada Tänaku või Neuvilli suunas autot edasi.
Ja viimaseks, ega M-Sport ju ilmselt tühja kohapealt Breeniga lepingut ei lõpeta, sest ega otseselt kedagi paremat ju asemele ei ole võtta, kui Tänak välja arvata ja loogiline mõte mul, et on vaja kellelegi ruumi teha.
Suur
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 244
Joined: Sat Nov 10, 2012 5:27 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Suur »

Mina arvaks ka, et M-Spordi varianti päris maha kanda ei maksaks. Ja seda Pumat ka mitte.

Suht arusaamatuks jääb, miks kõik muudkui pasundavad, et Puma on palju viletsam kui Huidai ja Ojoota. Tegelikult oli kiiruse mõttes ju üsna konkurentsivõimeline, lihtsalt juhti polnud. Katseid võideti, ralli võideti, poodiumikohti tuli mõni veel. Pigem on viletsate tulemuste taga ikka Breeni läbipõlemine, mitte vilets auto.
Kuna Otil on auto arendamiseks oskusi teistest täiskohaga sõitjatest kindlasti rohkem, võiks Fordist võiduauto tegemisel olla potentsiaali küll.
Lisaks muidugi auvõla tasumine meeskonnale, kes omal ajal juba mahakantud mehe tagasi ree peale aitas, mis üldse võimaldas tal Maailmameistriks tulla.
Silk
Rallifoorum 24/7
Posts: 2650
Joined: Tue Jan 20, 2015 7:08 pm
Location: Kaugatoma pole kaugel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Silk »

Ainus mure, mis m-spordil on on sama, mis oli siis kui Ott viimati Fordis sõitis ehk, vastupidavus. Pea iga ralli on vähemalt kahel sõitjal mingi mure autoga mille pealt kaotatakse aega, või tuleb lausa katkestada. Samas on neil meeskondadest kõige suurem koormus peal, ehk pidavalt on platsis 4 autot ja iga ralli vähemalt 1 sõidetakse pilbasteks, ehk mehaanikutel ongi käed jalad tööd täis. Kui M-Sport vähendaks oma sõitjate arvu max 3 peale, siis ehk hakkaksid need vastu ka pidama, selline on minu arvamus.
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 343
Joined: Wed Feb 04, 2015 10:18 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Olarir »

Suur wrote: Thu Nov 17, 2022 12:29 pm Suht arusaamatuks jääb, miks kõik muudkui pasundavad, et Puma on palju viletsam kui Huidai ja Ojoota. Tegelikult oli kiiruse mõttes ju üsna konkurentsivõimeline, lihtsalt juhti polnud.
No mulle tundub, et see siuke eelarvamuste varjus elav "avalik saladus" "arvamus". Seda ju iga M-Spordi mudeli kohta väidetud. Fiesta kohta oli sama jutt. Eks see tehase rahastus on suur küsimärk ja selle varjus ilmselt arvatakse, et puuduvad vahendid edasi arendamiseks ja kuna keegi pidevalt tulemusi ju ka ei too siis tundubki, et see jutt peab paika, kuigi vabalt ilmselt ongi asi pigem rooli ja pedaalide vahelise tihendi taga.
Silk wrote: Thu Nov 17, 2022 12:42 pm Ainus mure, mis m-spordil on on sama, mis oli siis kui Ott viimati Fordis sõitis ehk, vastupidavus. Pea iga ralli on vähemalt kahel sõitjal mingi mure autoga mille pealt kaotatakse aega, või tuleb lausa katkestada. Samas on neil meeskondadest kõige suurem koormus peal, ehk pidavalt on platsis 4 autot ja iga ralli vähemalt 1 sõidetakse pilbasteks, ehk mehaanikutel ongi käed jalad tööd täis. Kui M-Sport vähendaks oma sõitjate arvu max 3 peale, siis ehk hakkaksid need vastu ka pidama, selline on minu arvamus.
Otti puhul on minu arust igas tiimis vastupidavus mure. Minu tagasihoidlik hinnang on, et Otti sõidustiil on siuke, et ta sõidab nende autode võimekuse piiril lihtsalt. Olen ühekorra varem ka mainind, et Toyotas olid vastupidavuse probleemid ja pidevalt samade asjadega, Ott tuli Toyotast ära, Toyota oli järsku vastupidav. Vastupidine effekt oli Hyundaiga. Enne Otti liitumist tundus, et Hyundai on probleemivaba auto, kuid Ott sõitma hakkas sellega, siis hakkas järsku lagunema.
tfr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 649
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:53 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by tfr »

Olarir wrote: Thu Nov 17, 2022 12:00 pm Igalpool küll spekuleeritakse, et keegi Tänakut M-Sporti liikumas ei näe, et auto juba arengust maha jäänud ja rahalised küsimused ja et ega tal pole see loogiline samm/valik.
Kõige tugevamad argumendid Toyotasse liikumise spekuleerimiseks on vist ikkagi need, et Oti nii Toyotas kui Hyundais olek oli selgelt seotud lisaks sõitmisele ka MMM/RedGrey äriliste eesmärkidega. M-Spordi puhul on seda kõige keerulisem näha, eriti võrreldes Toyota Rally2 jooksutamise perspektiiviga.

Puhtalt WRC ja sõitmise aspektist mina ütleks ka, et M-Sport on pika puuga kõige loogilisem koht, kuhu minna.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7032
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by snakeplissken »

Ei ennusta midagi, aga kõik märgid viitavad Fordile.
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5076
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by CTR »

snakeplissken wrote: Thu Nov 17, 2022 5:04 pm Ei ennusta midagi, aga kõik märgid viitavad Fordile.
Nagu tunduks nii.. kuid sellisel juhul ei mõista, mida Toyotal nii kaua venitada on, kui Evans jääb paigale..
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by KidrA »

Breeni kohta ma arvan, et tema oleks M-Spordist nii või naa kinga saanud peale seda hooaega. Isegi kui talle poleks asendust leitud. See oli ikka väga väga mannetu hooaeg tema poolt. Ei oodanud temast midagi aga isegi mu kesised lootused tema kohta oskas ta purustada. Minu arust M-Sport ei vajagi ühtegi pilooti kellele maksta, mina Wilsoni asemel poleks Breeni ka võtnud. Sellises meeskonnas on mu arust 2 varianti. Sa kas sõidad ainult maksupilootidega või siis võtad ühe sellise venna, kes on top2 vend. Mingisugused keskmikud Breenid ja seda veel tehasemeeskondade vastu, no milleks.

Mis Tänaku Fordi võimalusse puutub, siis mu arust viimasel ajal on just need kõlakad suurenenud. Kunagine Fordi Motorspordi juht Gerard Quinn vihjab oma twitteri kontol, et Tänak liitub Fordiga. Ega nüüd ei teagi keda või mida uskuda. Minu loogika Fordi valikuna ei näe aga samas ei näinud ma kunagi ka Hyundaid võimalusena aga nagu välk selgest taevast oli Tänak järsku Hyundais. Sel hetkel sai selgeks, et Tänaku prioriteedid on kuskil mujal kui tiitlid ja rallivõidud, sellisel juhul mu loogika lakkabki töötamast. Kui prioriteediks oleks veel üks tiitel, siis ainuke variant on Toyota ja ka praeguse Hyundaiga oleks väike võimalus olnud järgmine hooaeg, Fordiga mitte.

Mis Fordi võimekusse puutub, siis Breen ei jäänud teatud rallidel Hyundai aegadel Tänakust palju maha, Fordiga pole ta Tänakule ligidalegi saanud ja väidetavalt on M-Sport kergemini juhitav kui Hyundai, lihtsalt Hyundai paneb ainuüksi juba oma mootoriga ära. Toyota on veel täiuslikum komplekt, sellega ei hakka võrdlemagi. Ja kui Fordi masin oleks konkurentsis siis isegi Greensmith ja prantslased suudaks kasvõi mõni katse üllatada hea ajaga aga ei tule sealt midagi. Ainult siis kui stardivad viimaste seas rallidel kus teepuhastus mängib suurt rolli. Aga järgmistel päevadel kui head sõitjad saavad natuke paremad stardipositsioonid siis näed, et Forde pole jälle mitte kuskil. Tehnika murede poolest on samuti Ford nüüd kindlalt esikoha omanik vist, neid muresid ei suuda enam kokku ka lugeda. Aga see on kõik ka loomulik, tehasemeeskondade vastu lihtsalt ei saa erameeskonnaga. Ford vist enam ei testi ka enne igat rallit, et esimene hooaeg uute masinatega ja juba ei kasutata kõiki võimalusi ära, sest finants-seis pole kiita ja peabki igal võimalikul moel raha kokku hoidma ja samal ajal seal jaapanlaste inseneride armee mõtleb, kuidas hea masin veel paremaks teha, lihvitakse seal sajandike autolt maha.

M-Spordi võimalust Tänakule ma näen ainult kui seal taga on midagi muud aga mitte soov tiitleid võita, et Tänak on nõus minema sõitma veel kesisema masinaga kui Hyundai. See oleks nagu kõige loogilise täielik vastand, ehk seal taga peaks olema midagi sellist, mis selle jama ralliradadel ära korvab. Midagi sarnast, mis Hyundais oli. Mingi Redbulli sponsorleping või kes teab mis.

Nii et loodame Toyotat ikka.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Kolin »

Miks sa KidrA oled nii kindel, et see Ford on veel kehvem masin kui seda oli Hyundai. Ford pole **** vaid sõitjad olid korralikud kusipüksid. Pole see Greensmith kunagi suur sõidumees olnud. Samuti Formaux. Loeb näitas samas, et masinal on kiirust küll. Tuleb olla mees ja sõita mitte vinguda.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 677
Joined: Mon Mar 18, 2013 9:10 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Janarr »

Mulle meeldib ka see, kuidas KidrA üldse Otti M-Spordis näha ei taha :D Ag isiklikult arvan, et just äge oleks näha teda Fordi naasmas 😁
Suht kindel, et kui tõsta see Greensmith (või formaux) mujale siis tulemused on ikka samad neil.
Samas on ju Loubet just Fordiga ja ennast leidmas ja Hyundaiga oli täiesti mõttetu vana.
Sellega muidugi peab nõustuma et Breen ei ole mees sinna poodiumi kõrgeimale astmele hooaja kokkuvõttes, olenemata masinast.
Foorum elab kohe... :wink:
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by KidrA »

Loubeti teema võibki olla selles, et Forde on alati kergesti juhitavateks peetud, pole vist eriti virinat kuulda olnud sõitjatelt sel teemal, nagu Hyundai omad alajuhitavust koguaeg kurdavad. Fordil lihtsalt powerit pole võrreldes konkurentidega ja kui sa oled algaja ja pole veel tasemel, kus suudaksid masinast viimast võtta siis saadki paremaid aegu näidata masinaga, mis on kergemini juhitav, kui masinaga mis on kiirem, kuid pirtsakas. Sellepärast ma usun, et isegi Solberg oleks Fordiga paremini hakkama saanud kui Hyundaiga sai.

Ja asi pole meeldimises. Lihtsalt igal ühel on omad arusaamad, mis on parem. Kui valida on kas kodus olemine või Fordis sõitmine siis ma eelistan Fordi. Kas see tähendab, et ma tahan nüüd et ta Fordis sõidaks, ei. Seega mu eelmine jutt ei tähendanud samuti, et ma ei tahaks teda Fordis näha. Lihtsalt on paremaid valikuid kus olla. Aga samas ka üks halvem valik.
Beanladen
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 318
Joined: Tue Nov 25, 2003 12:23 am
Location: tln

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Beanladen »

Kuulge rahunege maha, eks ametlik info tuleb kui õige aeg. Kõik märgid näitavad et Evans M-sporti ja Ott Toyotsi.
Anna gaasi...
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5076
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by CTR »

Käemärgid, liiklusmärgid, rinnamärgid..

See on foorum ja võibki avaldada arvamust.. uudiste ootamise ajal vahelduseks hea lugeda erinevaid mõtteid jm..
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1503
Joined: Sat May 19, 2018 1:50 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ElvisP »

Rallimaailmas on tavaliselt nii, et kes kõige vagasem on sellel oleks kõige rohkem rääkida. Hyundai ja Toyota poolt praktiliselt iga päev keegi midagi arvab. M-Sport on kuss. Ilmselt tegeletakse rohkem eelarve kokkusaamisega. Ja see, et Ford on kõvasti sitem kui Hyundai ja Toyota on ainult teatud seltskonna peas tekkinud luul. Need, kes rallile lähemal on räägivad kõik, et küsimus on sõitjates ja autol pole midagi häda kui õige mees rooli panna.

Kui WIlson lõpuks saabki Tänaku oma tiimi, siis on selge, et ta näeb ka võimalust MM tiitli saamiseks. Muidu ta sellist rahalist laksu sisse ei võtaks.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Kolin »

CTR wrote: Thu Nov 17, 2022 7:28 pm Käemärgid, liiklusmärgid, rinnamärgid..

See on foorum ja võibki avaldada arvamust.. uudiste ootamise ajal vahelduseks hea lugeda erinevaid mõtteid jm..
Just! võtsid sõnad suust. Väga hea on siin lugeda erinevaid arvamusi ja mõttekäike
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Tryku
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 40
Joined: Sun Feb 18, 2018 10:07 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Tryku »

Me ei saa mööda vaadata ka sellest, et Loeb on siiski suutnud olla selle autoga konkurentsivõimeline ja rallisid juhtinud.

Ta on küll Sebastien Loeb, kuid ta on tänaseks 48 aastane ja teeb vahepeal kaasa üksikuid rallisid.
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by skahar »

Mul on lihtsalt hea meel, et Tänak/Järveoja sealt Hundaist minema said - no ei oleks seal midagi kunagi klappima saadud, puhas võõrad meeskond ja no see nende juhtimine ka täielik huumor kuubis.
vahet pole kas ford või joota, igaljuhul läheb asi paremaks.

Kuid võibolla löödi käed juba hoopis uue tulijaga/tehasega ja väljakutse seisneb uue masina arendamises ja tulevastes sõitudes.
AutoralliSuurSõber
Sala
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 479
Joined: Wed Jul 12, 2017 2:33 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Sala »

Et Ford ropult maha ei jääks teistest siis mu meelest ongi ainuõige aeg, et Ott sinna läheks. Auto iseenesest on neil tegelikult olemas ja hetkel mäekõrguselt teised üle veel ei ole. Järgmine aasta Oti abiga auto timmimist ja ülejärgmine aasta tiitel võtta? Kõik on võimalik.

Ott Toyotas oli siis too lagunes tal ka iga nurga peal ja igal pool karjuti, kuidas Ott peaks ikka Hyundaisse minema :D Nägime mis sellest välja tuli. Nüüd enamus taob, et Toyota on õige valik. Ma juba sel põhjusel isiklikult eelistaks, et kui üldse siis Ford.

Samas kui ka jätab aasta vahele või jagab kellegiga autot siis mis seal ikka. Katki sellest pole miskit.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by KidrA »

Ma ei usu, et Ford jääb maha, sest seal pole Tänaku sugust venda asju timmimas, vaid seal polegi midagi timmida. See ongi erameeskonna maksimaalne potentsiaal ja juba ollakse kokkuhoiu režiimil. Erameeskond lihtsalt ei püsi tehasemeeskondade arenduse tempos, ei inimressursi poole pealt ega finants poole pealt ja lisame siia veel kõik need testid millest M-Sport on pidanud loobuma, sest raha pole, sõitjad ei saagi arendada ega timmida nii palju kui sooviks, sein tuleb ette lihtsalt. Toyota ja Hyundai samal ajal ei jäta ühtegi võimalust kasutamata. Aga M-Sport on kahjuks sunnitud. Ja nii see maha jäämine järk järgult suureneb. Tänak Fordis suudaks mõned poodiumid võtta, võidud oleks juba rasked aga mitte võimatu. Tiitli võib täiesti välistada. Siin ongi see huvitav mõttekoht, et mis asi see oleks, mis viiks ta sarja kõige aeglasema ja kõige rohkem lagunevasse masinasse sõitma, kui sarja paremuselt 2. auto juba nii palju nördimust valmistas.

Aga huvitav on küll kõigi prognoose lugeda. Eriti kuna ka ralli spetsialistid ja teadjamad tegelased on kõiki variante pakkunud. Tänak kui foorumeid loeks, saaks korralikult naerda.

Eriti äge oleks veel, kui tuleks midagi sellist mida keegi pole pakkunudki, näiteks Toyota teine meeskond Tänak ja Taka.
Post Reply