Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Olts »

Olts kirjutas:
CTR kirjutas:
randos kirjutas:Et Ott oli ralli ajal juba öelnud, et vahetame välja selle roolivõimu aga seda ei tehtud.
See käis välismaa foorumist ka läbi, et sellest võimalikust probleemist oldi teadlikud vms, aga ei muudetud midagi ja peale Sardiinia ralli lõppu ei olnud Ott just kõige rahulikum olnud.. Aga need pole faktid, vaid kuulujutud.. milles võib grammike tõde siiski olla :D
On olnud ka selliseid jutte, et kogu see partii oli vigane olnud.
Ma võin eksida aga kas need ei olnud Itaaliast.
rattaga on kah hea sõita
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Dubber »

Kes arvavad, et Hyundai on pommikindel auto:
Pilt

Tnx Revo, kes selle kokku pani.
https://twitter.com/revo1992/status/1190719486288158720

Keegi võiks nüüd TGR-i siia kõrvale panna ...
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 3
Meeldimisi saanud: 11

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas CTR »

Sama vend teinud ka Toyota ja Citroeni kohta
Pilt
-LaVal-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 388
Liitunud: 22 Veebr 2017, 09:44

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -LaVal- »

Tänakul on puudu Mehhiko testikatsel mingi andur mootoris, mis ainult tänu õnnele lõpetas töölepingu testikatsel, mitte ralli kiiruskatse ajal. Ralli ajal oleks kõik olnud ja hüvasti 18 punkti.
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas skahar »

antud tabelitest selgub, et toyotal oli nt. sitikast ja hundaist ca 50% rohkem jamasid
et siis M.o.t.t.
AutoralliSuurSõber
tugitoolifänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1012
Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas tugitoolifänn »

GB 2019 ss1 oli Oti enda viga ju? :D
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 3
Meeldimisi saanud: 11

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas CTR »

tugitoolifänn kirjutas:GB 2019 ss1 oli Oti enda viga ju? :D
no see konkreetne oli vb jah tema viga, kuid kõigil Toyotatel neid tagasipöördes väljasuremisi ikka väga palju olnud.. alates 1. hooajast, kui õigesti mäletan
ElvisP
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1503
Liitunud: 19 Mai 2018, 13:50

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas ElvisP »

Sardiinias ei olnud ju ainult Tänakul roolivõimu jama. JML pani selle tõttu ka ju võpsikusse.
tugitoolifänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1012
Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas tugitoolifänn »

In the old days - 2000ndatel oli populaarne BMWdel hoorattaid kergemaks treida, et paremini pöödesse läheks , siis oli ju "tuunijatel" sama mure ?


Nali naljaks, aga kuidagi tundub sama probleem Toyota WRCga, et kui "õigel" ajal sidurit ei vajuta , siis mootor sureb välja.



Hea , et uuel "Supral" on automaat käigukast. Muidu oleks see BMW sûndroom ka seal kûljes...
:roll:
reff
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Sept 2017, 10:35

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas reff »

See miks see väljasuretamine sai sinna üldse pandud on nimelt sellepärast, et Toyota on üks kõige järeleandmatumaid masinaid siduri lahutamise koha pealt- hiljaks jääd seisad 5-6 sek,sest see masin kohe käima ka ei lähe.

Minuarust eelmine aasta jeblas Lappi oma 10 sekundit et masin käima saada uuesti
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Dubber »

Pints kirjutas:
tugitoolifänn kirjutas:Ei teadnud kuhu seda nüüd postitada... aga kas Ott Tänak filmi DVD-d ka kuskilt saab osta ?
Või on ainult digi ja kinolina ?
DVD, sa elad aastas 2005? :D
nali-naljaks. Ei leidnud internetist jälge selle olemasolust.
Huvitav fakt, et IMDB andmebaasis sellel filmil keskmine hinnang 8,6/10. 286 hindajaga.
Aga palun - https://www.apollo.ee/ott-tanak-the-mov ... BvRuA0d75M
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
tugitoolifänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1012
Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas tugitoolifänn »

Tahtsin just postitada, et noh... kas me elame aastas 2005 , et meil ikka DVD müüakse :lol:
busse
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 456
Liitunud: 02 Okt 2009, 08:07
Asukoht: Aruküla
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas busse »

tugitoolifänn kirjutas:Tahtsin just postitada, et noh... kas me elame aastas 2005 , et meil ikka DVD müüakse :lol:
Kusjuures mina täitsa mötlesin, et selline DVD vöiks riiulis olla. See on omamoodi rariteet. Sinna veel väike autogramm juurde ;) 50a pärast ebays müüd kullahinnaga.
Rainiz.
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 907
Liitunud: 10 Veebr 2012, 10:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Rainiz. »

MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MKD »

Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Olts »

Kas võib oletada et Märtin on i20WRCd proovinud?
rattaga on kah hea sõita
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -huviline2- »

Just nagu oleks räägitud sellest paar kuud tagasi jah.
miro
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 230
Liitunud: 09 Veebr 2012, 11:49

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas miro »

https://ekspress.delfi.ee/kuum/rallisah ... d=87963009


Veel üks, äkki võimalik jagada? Tänud!
Burns
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1968
Liitunud: 31 Okt 2004, 12:29
Asukoht: Tartu

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Burns »

Aga palun :)

Toyota meeskonnast tilkunud sahinate kohaselt oli sealne õhkkond peaaegu sama tore nagu Postimehe toimetuses. See viis juba mullu tulevikulootuse ­Esapekka ­Lappi minekuni Citroëni. Tänavu olla lahkunud kümmekond töötajat, peamiselt kollektiivisiseste pingete ja keskpärase palga tõttu. Nüüd lähevad minema ka maailmameistriteks tulnud Ott Tänak ja Martin Järveoja.

TÄNAK EI LÕPETANUD lepingut Toyotaga. Tema leping oligi kahe aasta pikkune ja pidi lõppema aastavahetusel. Ka uus leping Hyundaiga kestab kaks aastat.

SUVEL SAHISTATI, et Tänak on valmis Toyotaga käed lööma ja lepingut pikendama. Mänedžer Markko Märtin hoidis aga oma hoolealust tagasi: tark ei torma. Toyota WRC tiimi soomlased sõimanud seepeale Märtinit omakeskis „Iso v..u“. Aga õigus oli Märtinil, sest mida sügise (ja meistritiitli) poole, seda enam Tänaku väärtus kasvas. Maailmameistri tiitel on veel eraldi boonus.

Tänaku lahkumise peapõhjuseks on tihti ja põhjendatult peetud auto kehva töökindlust. Vähem on räägitud seda, et mitmel juhul pidid Toyota sõitjad ise kiiruskatsete vahel hädapäraseid remonte tegema või lihtsalt lootma, et äkki masin peab vastu. Enamasti pidaski.
TÄNAKUT FÄNNAB Toyota grupi juht Akio Toyoda isiklikult. Ta on käinud Tänaku võistlemist vaatamas ja saatnud õnnitlusi võitude puhul. Aga „Suur Toyota“ rallimeeskonna asjadega ei tegele, seal on ohjad hoopis soomlase, neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni käes. Ja Mäkinen teeb nii, nagu ise tahab. Õigemini küll nii, nagu tahab tema abikaasa Mia Miettinen. Varem Soomes BMW-äri juhtinud Miettinen on viimased kaks aastat töötanud Tommi Mäkinen Racingu direktorina. Miet­tineni isa ja vend sõitsid rallit. Ka naine ise on rallis võistelnud: kaardilugejana.

JYVÄSKYLÄ LÄHEDAL (tolles linnas paikneb Soome MM-ralli keskus) Puuppolas toimetava Tommi Mäkinen Racing Oy eelmise aasta tulu oli 59,9 miljonit eurot ning kasum 4 miljonit eurot. Ettevõttes töötas 85 inimest. Käive kukkus ligi 12 protsenti, sest üks osa tegevusest (autode hooldus) toodi Eestisse.

EESTIS PAIKNEV OSA Tommi Mäkinen Racing OÜ, mida juhivad abikaasad Tommi Mäkinen ja Mia Miettinen, oligi edukam kui Soome emaettevõte. Mullu müüs see firma 15 miljoni euro eest WRC-sarjaga seotud teenuseid, valdav osa (94 protsenti) rahast kasseeriti sisse Jaapanist. Selle käibe juures suutis firma teenida aga lausa 8,4 miljonit eurot kasumit ehk tegemist on erakordselt tulusa ettevõtmisega. Pole mingi ime, et ralliringkondades hakati Ott Tänaku autot tabanud tehniliste vigade järel sahistama, kuidas Mäkinen eelistab Toyota ralliautode arendamise asemel hoopis isiklikku kasu lõigata. Nimelt pole selle osaühingu kujul tegemist osaga Toyota korporatsioonist, vaid firma kuulub isiklikult Mäkinenile.

TOYOTA MEESKOND kavatses esmalt soetada oma Eesti baasiks Laitse rallipargi. Seal saanuks autosid kohe rallikrossirajal katsetada. Kuid selgus, et Toyota vajab baasi, mis asuks lennuväljale lähemal. Üks argument oli, et siis saaks kokku hoida isegi mootori­spetsialistide sõiduaja pealt, kelle töötunnid on väga kallid. Toyota baas rajati Laitse asemel Tallinna külje alla Peetri alevikku.

TOYOTA EESTI RALLITIIMIS töötas septembri lõpus seisuga 37 inimest. Aasta tagasi oli neid 21.

TOMMI MÄKINEN ostis kaks aastat tagasi endale Tallinna 271 ruutmeetri suuruse korteri, mis paikneb otse Toompea Snelli tiigi poolsele servale ehitatud vanas kivimajas.

PRESIDENT KERSTI KALJULAID on tunnustanud Tänaku bosse. Tema esimese WRC-meeskonna M-Spordi pealik Malcolm Wilson pälvis mullu Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi. Praegune pealik Mäkinen oli aga kutsutud augustikuisele kultuuritegelaste vastuvõtule presidendilossi roosiaias. Oktoobris Jaapanis käies kohtus Kaljulaid Toyota bossi Akio Toyodaga ning säutsus Twitteris, et Toyota ja Eesti firmade koostööks on palju võimalusi.

EDUKAS RALLIETTEVÕTJA on ka Markko Märtin. Tema osalusega osaühingu Triple M müügitulu oli mullu 3,5 miljonit eurot (sellest reklaamimüügi tulu 2,1 miljonit eurot) ning kasum 430 000 eurot. Märtini meeskond „jooksutab“ MM-sarjas WRC2 klassi Forde. Võimalik, et nüüd saab temast Hyundai WRC2 autode esindaja. Triple M-i osanike seas on ka OT Service OÜ, mis kuulub Ott Tänakule ja tema abikaasale Janikale.

OSA KAARDILUGEJA Martin Järve­oja palgakuludest tasus mullu Tartu küttekunn Janek Veeber. Samamoodi maksis Fordi-aastatel Ott Tänakule palka Rakvere kaubandusettevõtja Oleg Gross.

EESTI PARIMA SPORTLASE VALIMISEL saavutasid Ott Tänak ja Martin Järveoja mullu esikoha parima võistkonna konkurentsis. Maailmameistrivõistlusi korraldav rahvusvaheline autoliit FIA aga ei pea neid üheks meeskonnaks – rallis käib lausa kolm eraldi MM-arvestust: autojuhtide oma, kaardilugejate oma ja meeskondade oma. Seda põhjusel, et üks sõitja ei pea alati tarvitama sama kaardilugejat ega sama võistkond samu sõitjaid. Nii ongi tiitliarvestused lahku löödud.

PRAEGU ON LAHTINE veel tänavune võistkondlik tiitel. Selles arvestuses juhib Hyundai Toyota ees 18 punktiga (maksimaalselt saab võistkond ühe ralliga koguda 43 punkti) ehk Tänak tegi igati loogilise valiku, kui valis järgmisel aastal võistlemiseks parema meeskonna.

HYUNDAI TEGI võistkondliku meistritiitli kindlustamiseks nutika valiku. Tuleva nädala lõpus toimuv Austraalia MM-ralli sõidetakse kruusateedel ja eelis on sõitjail, kes stardivad tagantpoolt. Autod stardivad esimesel päeval MM-sarja üldseisu järgi: esimesena liider (Ott Tänak), siis teine (Thierry Neuville) ja nii edasi. Hyundai teine piloot, norralane Andreas Mikkelsen pidanuks rallit alustama neljandana. Tema asemel pannakse seekord sõitma hoopis iirlane Craig Breen, kes saab alustada lõpu poolt, kuna ta on teinud kaasa vaid kahel rallil ja asub üldarvestuses 14. kohal.

LAHTINE ON, kes tuleb sõitjate arvestuses teisele kohale: belglase Thierry Neuville’i edu prantslase Sebastién Ogier’ ees on vaid 10 punkti. Ühelt rallilt saab maksimaalselt koguda 30 punkti.

PÄRAST AUSTRAALIA ETAPPI sõidavad Tänak ja Järveoja Jaapanisse, kus toimub aastalõpu PR-üritus. Nagu mullugi, peaks seal osalema ka vormel-1 kahekordne maailmameister Fernando Alonso, kes võitis tänavu Toyota ringrajaautoga Le Mansi 24 tunni sõidu ja tuli ka kestvussõitude maailmameistriks.

TÄNAKU KODUNE POPULAARSUS väljendus tänavu hästi Rally Estonial, mis soovib saada tulevikus MM-etapiks. Tänak võistles seal ja raja äär oli rahvast pungil. WRC sari teatas septembris, et tänavu vaatas võistlust 50 000 inimest ehk pealtvaatajate arv kasvas koguni 25 protsenti. Iga neljas Eesti mees vaatas rallit vähemalt viis minutit. Teleülekanded jõudsid enam kui sajasse riiki.

TÄNAKU POPULAARSUSELE aitab kaasa asjaolu, et tema võistlushooaeg kestab jaanuarist novembrini. Ses mõttes on see võrreldav tennisega, kus turniirid toimuvad kogu aasta jooksul. Seevastu eestlaste teine lemmik Kelly Sildaru võistleb ainult siis, kui lumi on maas, ja tema võistlused on lühikesed võrreldes ralli või tennise omadega. Sildaru vajab võistlemiseks ka mägesid, erinevalt Anett Kontaveitist või Ott Tänakust, kes saavad võistelda kodumaal.

OTT TÄNAK on 18. ralli maailmameister. Esimese meistritiitli võitis 1979. aastal rootslane Björn Waldegård. Kõige enam tiitleid on prantslasel Sebastién Loebil (9).

RIIKIDEST POLE ENIM TIITLEID Soomel, vaid hoopis Prantsusmaal (16). Lisaks Loebi üheksale tiitlile on maailmameistriks tulnud ka Sebastién Ogier (kuus korda) ja Didier Auriol (ühe korra). Soomel on 13 tiitlit, aga 6 meistrit. Tänu Tänaku võidule on Eesti nüüd sama pulga peal Hispaania, Norra ja Saksamaaga.

MARTIN JÄRVEOJA on alles kõigi aegade neljas kaassõitjate maailmameister. Seda põhjusel, et FIA peab kaardilugejate tiitliarvestust aastast 2003. Esimese tiitli pälvis britt Phil Mills, kes sõitis koos Petter ­Solbergiga. Seejärel sai üheksa tiitlit jutti Daniel Elena Monakost, kes sõidab koos Sebastién Loebiga, ning tema järel kuus tiitlit Julien ­Ingrassia Prantsusmaalt, kes loeb kaarti Sebastién Ogier’le.
Diagnoos- Rallisõltlane
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas GC »

No kui juba rahalugemiseks läks, siis on selline enam vähem pädev sait nagu teatmik.ee
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... ng-O%C3%9C
Selle põhjal oli TMR OÜ eelmise aasta käive ca 19 miljonit ja selle aasta 3 kuu käive juba 40 miljonit!
Vasta