Rally Sweden II päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5916
Joined: 06 Jun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rally Sweden II päev

Post by Strike »

ImageRootsi ralli teine võistluspäev SS11-SS18, kokku 117,76km

Selle aastane Rootsi ralli sai oma alguse neljapäeval, kui esmalt sõideti ajaloo esimene kvalifikatsioonikatse ning seejärel läbiti õhtuhämaruses 1,90 kilomeetri pikkune Karlstad´i publikukatse.
Kvalifikatsiooni võit, ning sellega ka õigus esimesena reedene stardipositsioon valida, kuulus Fordi piloot Jari-Matti Latvalale, kellele järgnesid Mikko Hirovnen ja Ott Tänak.
Publikukatse võitsid Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Mini WRC). Ott Tänak – Kuldar Sikk kaotasid katse võitnud hispaanlastele 0,6 sekundit ning olid selle tulemusega katse kolmandad.
Reede hommikul jätkunud rallipäeva enamus kiiruskatseid läbiti naaberkuningriigi Norra territooriumil.
Võistluse esimese tõsisema kiiruskatse võitsid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC), kuid ralli liidriks kerkis Norra-Rootsi ühisekipaaž Mads Østberg – Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC).
Sebastien Loeb´i jaoks algas hommik kümne sekundilise trahviga, sest prantslane otsustas viimasel hetkel, et võtab avaringi katsetele kaasa kaks tagavararehvi ning nende paigaldamine võttis lubatust kauem aega.
Kõigi Eesti rallifännide lootused näha Ott Tänakut ja Kuldar Sikku heitlemas Rootsi MM-ralli kõrgemate positsioonide eest sai tagasilöögi juba sõna otseses mõttes esimesel kilomeetril.
Veidi pidurdusmaad valesti hinnanud Tänak sõitis teelt välja ning kuna kahjuks ei sattunud väljasõidu kohas olema väga palju pealtvaatajaid, siis kulus masina teele saamiseks palju aega ning heitlus kõrgete kohtade eest oli kadunud.
Eestlastelt reedese võistluspäeva avakatselt alles viiekümnes katseaeg ning kaotust katse võitnud Latvalale kogunes koguni 11.33,6.
Kolmandal kiiruskatsel tõstsid tempot 2004. aasta Rootsi ralli võitjad Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) ning tulemuseks katsevõit. Katse teise aja sõitis eelneval kiiremat aega näidanud Jari-Matti Latvala ning kuna Mads Østberg oli alles katse kuues, siis tähendas see seda, et soomlane kerkis uueks ralli liidriks.
Neljandal katsel sai alguse see mida paljud olid juba põnevusega oodanud – duell kahe endise meeskonnakaaslase vahel ehk Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta WRC) vs Mikko Hirovnen (Citroen DS3 WRC).
Kiiruskatse võitnud kahekordsed Rootsi MM-ralli võitjad Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen vähendasid katsevõiduga kaasmaalaste edu 0,6 sekundile ning järgneval katsel taas kiiremat aega näidanuna kerkisid 2,9 sekundilise eduga ralli uuteks liidriteks.
Ott Tänak – Kuldar Sikk sõitsid viiendal kiiruskatsel välja üheksanda aja ning katse lõpus sõnas Tänak ralliraadiole, et „katse oli ok aga meeletult kahju on esimesel kiiruskatsel kaotatud aja üle.“
Järgneva kiiruskatse võitis Sebastien Loeb, kes jätkas hoolimata hommikul saadud ajatrahvile kolmandal positsioonil ning kaotas Hirvonenile vaid 6,9 sekundit.
Soomlaste siseses heitluses esikohale vähendas Fordi piloot vahet 2,5 sekundi võrra ning see tähendas, et peale hoolduspausi oli paremini alustanud Latvala. Kahe soomlase vahe oli nüüd kõigest 0,4 sekundit.
Rootsi rallifännide kurvastuseks katkestas kuuendal katsel Mini WRC-ga võistelnud Richard Görasson.
Seitsmendal katsel tõstis Hirvonen aga taaskord sõidutempot ning suurendas katsevõiduga edu kaasmaalase ees 1,1 sekundile.
Katse kolmanda resultaadi sõitsid välja juba Mote-Carlo teedel väga kiiret ja stabiilset sõitu näidanud Jevgeny Novikov – Dennis Giraudet (Ford Fiesta WRC) . Venemaa-Prantsusmaa ühisekipaaži piloot sõnas peale kiiruskatset, et „ võistlusmasinat on raske teel hoida, sest enamus ajast on ta külglibisemises, kuid naudin sõitu ning seni on kõik ok.“
Suurüllatusena eksis seitsmendal kiiruskatse teises kurvis kaheksakordne maailmameister Sebastien Loeb ning kuna tegemist oli vaid 7,1 kilomeetrise kiiruskatsega, siis kogunes katse võitnud meeskonnakaaslasele kaotust ligi kaks minutit ning üldjärjestuse kolmas positsioon vahetus üheteistkümnenda vastu.
Üldarvestuse kolmandaks kerkinud norralane Mads Østberg oli pärast katset pahane Sebastien Loebi peale, kes tuli peale teelt väljasõitu taas rajale tagasi just tema ette ning tänu sellele kaotas Fordi piloot mõne väärtusliku sekundi.
Kaheksandal kiiruskatsel võtsid Fordi tehasemeeskonna sõitjad kaksikvõidu ning ralli liidriks kerkis taas Jari-Matti Latvala, kes edestas nüüd endist meeskonnakaaslast Mikko Hirovneni 2,6 sekundiga.
Peale teise ringi kiiruskatsete läbimist olid paljud sõitjad hakanud kurtma, et teel on liialt paljud kruusa, mis omakorda tähendas seda, et spetsiaalselt talveralliks mõeldud rehvid kulusid kiiremini.
Võistluspäeva viimase pika kiiruskatse ülivõimsa võidu said sinise ovaali värve esindavad Petter Solberg – Chris Patterson (Ford Fiesta WRC). Meeskonnakaaslane Latvala kaotas Solbergile 7,4 ja Hirvonen koguni 22 sekundit.
Ott Tänak kaotas katse võitnud Fordi piloodile 1.03,2 ja sõnas katse lõpus: „rehvid olid viimaseks katseks täiesti kulunud ning sellest ka see suur ajakaotus.“
Hooaja teise MM-ralli reedese võistluspäeva viimase kiiruskatsena sõideti Karlstad´i publikukatse ning ka selle võitis Petter Solberg, vähendades vahet teisel positsioonil oleva Mikko Hirvoneniga kõigest 1,8 sekundile.
„Ma sooviksin olla üldjärjestuses veel kõrgemal, kuid paar sõiduviga ei lubanud täna paremat positsiooni, kuid homseid katseid tean ma väga hästi“, sõnas norralane võistluspäeva lõpetuseks.
Võrreldes eelmise aasta Rootsi ralli avapäevaga on esineliku (Mads Østberg , Mikko Hirvonen, Petter Solberg, Jari-Matti Latvala) osas muutnud vaid see, et sõitjad on vahetanud positsioone.
Rootsi MM-rallit juhivad avapäeva järel Jari-Matti-Latvala – Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC), kes edestavad kaasmaalasi Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen (Citroen DS3WRC) 16,8 ja meeskonnakaaslaseid Petter Solberg – Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) 18,6 sekundiga.
Neljandana jätkavad peale esimest võistluspäeva Mads Østberg – Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC), kes kaotavad Solbergile 13,7 sekundit.
Parimate mitte skandinaavlastena lõpetasid võistluspäeva Jevgeny Novikov – Dennis Giraudet (Ford Fiesta WRC).
Kuuendal positsioonil paikevad Henning Solberg – Ilka Minor (Ford Fiesta WRC).
Möödunud aastal avapäeva üheksandana lõpetanud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) lõpetasid selle aastase Rootsi ralli avapäeva kaks positsiooni kõrgemal. Kaotust liider Jari-Matti Latvalale kogunes 2.08,9.
Viimasel kolmel punktikohal peale avapäeva on erasõitjad Patrik Sandell – Staffan Parmander (Mini John Cooper WRC), Martin Prokop – Zdeněk Hrůza (Ford Fiesta WRC) ja Eyvind Brynildsen – Cato Menkerud (Ford Fiesta WRC).

Ott sõitis küll juba avakatsel teelt välja ja sai kirja alles viiekümnenda katseaja, kuid õnneks jäi võistlusmasin terveks ning edasistel katsetel näitas Ott juba esikümne väärilisi katseaegasid ning päeva viimasel katsel oli eestlane viies kaotades katse võitnud Petter Solbergile 1,8 sekundit.
Ott Tänak võttis Fordi pressiteenistusele antud intervjuus Rootsi ralli võistluspäeva kokku järgnevalt: „Ma ei tunne ennast praegu kuigi kindlalt. Vajame tunnetuse tagasisaamiseks kilomeetreid ja ma olen veendunud, et suudame siin kiiremini sõita.“

S-WRC klassis käis kuni kaheksanda kiiruskatseni sekund-sekundis heitlus kahe kohaliku piloodi P-G Anderssoni (Proton Satria Neo S2000) ja Pontus Tidemand (Škoda Fabia S2000) vahel, kuid kaheksandal kiiruskatsel purunenud rehv kukutas Škoda piloodi esikoha heitlusest rohkem kui neljaminuti kaugusele ning teiseks kerkis hooaja avaralli võitnud Craig Breen (Ford Fiesta S2000).
Sebastien Ogier ei osale küll S-WRC sarjas, kuid on siiski parim Rootsi rallil osalev S2000 piloot. Prantslane asub peale avapäeva absoluudi üheteistkümnendal positsioonil ning kaotab eesolevale Brynildsenile vaid 9,9 sekundit ning edestab meeskonnakaaslast Andreas Mikkelseni omakorda vaid 10,6 sekundiga.

Kaheksandal katsel katkestasid väljasõidu tõttu Jari Ketomaa – Mika Stenberg (Ford Fiesta WRC). Väljasõidu peamised põhjuseid tuleb ilmselt otsida rehvitootja D-Mack poolt toodetavatest rehvidest, mis pole veel päris sama heal tasemel, kui nende konkurentide toodang. Üheskoos meeskonnaga otsustati, et kuigi Rootsis on Super ralli kasutusel, siis uuesti ei stardita ning järgmisena osaleb soomlane Portugali MM-rallil.
Kaheksas katse jäi Rootsi rallil viimaseks ka Dani Sordo ja Carlos Del Barrio (Mini John Cooper WRC) jaoks, kes hoidsid ennem katkestamist igati tubli viiendat positsiooni. Katkestamise põhjuseks seitsmendal kiiruskatsel toimunud väljassõit ning selle tagajärjel tekkinud mootori ülekuumenemine.

Rootsi MM-ralli teisel võistluspäeval sõidetakse kaheksa kiiruskatset ning nende jooksul läbitakse kahel korral Marcus Grönholmi lemmik kiiruskatse Sågen ja kuulsa Colin´s Crest´i hüppega Vargåsen.

Laupäevastele katsetele stardivad P1 ja P2 sõitjad pööratud paremusjärjestuses.

Rootsi MM-ralli 2. võistluspäeva stardijärjestus

ImageRootsi MM-ralli 1. võistluspäevaga seotud videod:

Rootsi MM-ralli 1. võistluspäeva parimad hetked Motors TV

Rootsi MM-ralli 1. võistluspäeva parimad hetked

Rootsi MM-ralli SS1 - Ott Tänak vs Jevgeny Novikov

Rootsi MM-ralli SS7 - Dani Sordo, Ott Tänak, Sebastien Loeb


Image
Rootsi MM-ralli avapäeva kiireimad olid Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC)
Foto: www.ewrc-results.com /Petr Sagner


Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS4,5,7 ) – Mikko Hirvonen Image Citroen DS3 WRC
2 (SS2,8 ) – Jari-Matti Latvala Image Ford Fiesta RS WRC
2 (SS3,6 ) – Sebastien Loeb Image Citroen DS3 WRC
2 (SS9,10) – Petter Solberg Image Ford Fiesta RS WRC
1 (SS1) Dani Sordo Image Mini John Cooper Works WRC

ImageRootsi ralli järjestus peale SS10:

1.Jari-Matti Latvala Image Ford Fiesta RS WRC 01:23:50,8
2.Mikko Hirvonen Image Citroën DS3 WRC +00:16,8
3.Petter Solberg Image Ford Fiesta RS WRC +00:018,6
4.Mads Østberg Image Ford Fiesta RS WRC +00:32,3
5.Jevgeni Novikov Image Ford Fiesta RS WRC +01:12,1
6.Henning Solberg Image Ford Fiesta RS WRC +01:48,5
7. Sébastien Loeb Image Citroën DS3 WRC +02:08,9
8.Patrik Sandell Image Mini John Cooper Works WRC +02:18,8
9.Martin Prokop Image Ford Fiesta RS WRC +02:26,9
10. Eyvind Brynildsen Image Ford Fiesta RS WRC +02:59,8

28.Ott Tänak Image Ford Fiesta RS WRC +13:41,5


Image Rootsi ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS11-SS18, kokku 117,76km

Laupäev 11.02

SS11 Vargåsen 1 24,63km 08:58
SS12 Sågen 1 14,23km 10:46
SS13 Fredriksberg 1 18,15km 11:46
SS14 Hagfors Sprint 1 1,87km 13:03
SS15 Vargåsen 2 24,63km 14:46
SS16 Sågen 2 14,23km 16:34
SS17 Fredriksberg 2 18,15km 17:34
SS18 Hagfors Sprint 2 1,87km 18:51

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.rallysweden.com/
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
http://www.wrc.com/results/2012/rally-s ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Last edited by Strike on 11 Feb 2012, 09:48, edited 13 times in total.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5916
Joined: 06 Jun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Post by Strike »

Edastan paljude kasutajate poolt tulnud tagasiside, et kui võimalik, siis palun lisage kommenteerides mingit konkreetset kiiruskatset võimaluse korral ka katse number.
Aitame sellega foorumi kasutajaid, kes on päeval arvuti juurest eemal ning kes soovivad õhtul päevateema kommentaare lugedes võistluspäevast kiire ülevaate saada.

Ehk siis mõte olekas ala, et kui kirjutada näiteks Tänaks super aeg ,katsel teine. Siis oleks palve, et kes esimesena nö avab uue katse kommentaari, , siis kirjutada ala SS11 - Tänak - Sikk katse teine aeg, SUPER, et oleks ülevaade, mis katsel see kõik toimus.

Selline kirjapilt peaks siis olema meile kõigile ülevaatlikum ning lihtsam jälgida.

Tänud ette ning põnevat Rootsi ralli jätku,
Strike
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1965
Joined: 01 May 2010, 17:59

Post by muhk »

ma kahtlen et see toimima hakkab, aga edu. ise homme arvutist eemal.
Kaimar
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 63
Joined: 08 Jan 2012, 18:18

Post by Kaimar »

Kokkuvõte väga viis nagu alati:)
Siin läheb veel huvitavaks.
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: 06 Mar 2011, 12:58
Location: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Epik »

Strike´i kokkuvõte on küll vägagi super, pole küll seda varem kiitnud aga kunagi on ikka esimene kord. Siinkohal tahaks ka omalt poolt öelda(soovitada, et ärge PALUN keegi hakkake kommentaare lisama keda mingi asi närvi ajab või kes kelle soovitab autos ära vahetada. Asi on siiski foorumis suhteliselt hapuks kiskunud, ise küll suur postitaja ei ole kuid varem oli hea lugeda emotsioone ja aegu peale tööd kuid nüüd on see muutunud läbuks. Igatahes edu Ottile ja Kuldarile ja veel Latvalale ja Petterile. Aitäh kui keegi mu soovitust/öeldut kuulda võtab.
Küsimus siinkohal, miks on esimese katse aeg nii varajane ? kas Rootsis on see aeg veel pime ? Mujal euroopas on jälgivus suhteliselt nulli lähedane sellel ajal ju.
Last edited by Epik on 11 Feb 2012, 08:30, edited 3 times in total.
miro
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 230
Joined: 09 Feb 2012, 11:49

Post by miro »

Liikumine katsele hakkas kell 6:00 esimestel,mõnus äratus igal hommikul siin Karlstadis.
Edu Otile ja Latvalale.
Meigo
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 29
Joined: 10 Jan 2011, 13:08

Post by Meigo »

Raadio link on veidi vigane, väike tähelepanek vaid:)
Oldfox
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1338
Joined: 18 Sep 2004, 08:53
Location: hedgehog str.

Post by Oldfox »

Ott stardib täna kolmandana ja puhastab teid.
Last edited by Oldfox on 11 Feb 2012, 08:55, edited 1 time in total.
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 965
Joined: 02 Jun 2006, 09:26
Location: Tartu

Post by marko1509 »

Tundub, et Sordot täna rajale ei tule. http://www.facebook.com/note.php?note_i ... 8127103458
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 965
Joined: 02 Jun 2006, 09:26
Location: Tartu

Post by marko1509 »

“Ketomaa will not start again in Rally2 because the tyres weren't competetive enough in mixed snow-gravel conditions.” :D:D
TaaviJ
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 136
Joined: 19 Nov 2011, 22:12

Post by TaaviJ »

Oldfox wrote:Ott stardib täna kolmandana ja puhastab teid.
Ja tundub, et "vihaga" puhastab - 3.splitis tänasel esimesel katsel juba üle 40 sekundi Nobrest kiirem.
laika
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 802
Joined: 19 Aug 2003, 09:35
Location: Eesti

Post by laika »

Hommik! Praeguses seltskonnas vehib kalendriga jah.
kambuu
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 192
Joined: 07 May 2011, 16:33

Post by kambuu »

hommik
ss-11 tundub et görantsson jääb otile jalgu
bug
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 249
Joined: 13 Nov 2011, 13:47

Post by bug »

Nobrega küll pole mõtet midagi võrrelda ..

Ma tegelikult ei teagi, mis põhjusel ta WRC masinaga sõidab, ratsarikas ja mõtles, et võiks sõita ?

Kutt on peale igat katset sigaõnnelik, et finishi jõudis, kuigi kiirust pole ollagi.
Kristop
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 179
Joined: 23 Sep 2009, 21:52

Post by Kristop »

Tundub et Ott on kiiruse üles leidnud
Edestab konkurente juba mäekõrguselt
Kiiver
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1009
Joined: 15 Jul 2003, 07:21
Location: Tallinn

Post by Kiiver »

kambuu wrote:hommik
ss-11 tundub et görantsson jääb otile jalgu
SS 11 Göransson tehniline probleem
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 965
Joined: 02 Jun 2006, 09:26
Location: Tartu

Post by marko1509 »

SS11 võrreldes Neuvillega on Ott 2. splitis kõvasti kiiremini tulnud.
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1536
Joined: 27 Mar 2003, 21:26

Post by johunn »

Tere hommikust kõigile! Sellise tempoga on Otil täna lootus Nasseri peanahk võtta... saaks tiimile ühe punkti veel ära tuua.
Trw
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 21 Nov 2008, 17:22
Location: Tartumaa.

Post by Trw »

Nobre sõidab mõistusega, et saaks sõita ka, mitte teisel katsel katkestada. Pole lumi lihtsalt tema teema eriti :D
TaaviJ
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 136
Joined: 19 Nov 2011, 22:12

Post by TaaviJ »

Mjah, aga kui Göransson ka eest ära kukub, siis tõeline sahk täna... kuigi vahet ei ole tundub niikuinii puhastab teistele teed.
Post Reply