Rallye Monte-Carlo II päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5917
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt Rallye Monte-Carlo teine võistluspäev SS5-SS10, kokku 131,76km

MM-hooaja 2012. esimene võistluspäev kujunes tõeliseks vaatemänguks, mis pakkus kaasaelajatele nii sekund-sekundis heitluseid, kui ka omajagu draamat.
Rallipäeva märksõnaks oli rehvid, rehvid ja veelkord rehvid. Monte teedel eesootavad ootamatused sundisid meeskondasid mõtlema parimaid rehvilahendusi, millega konkurente edestada ning vajalike võidusekundeid koguda. Lõpptulemusteks olid kohati vägagi harjumatud kooslused, kus ühel pool masinat olid šlikk- ja teisel pool naastrehvid, erinevad segud diagonaalis jne…
80.juubeliralli avapäeval sõideti küll kõigest neli kiiruskatset, kuid hoolimata sellest oli tegemist pikima võistluspäevaga.
Kohe avakatsel said piloodid oskuseid proovida 36,87 kilomeetri pikkusel katsel, mis peale hoolduspausi läbiti ka teistkordselt ning teise ning neljanda kiiruskatse distantsiks oli 30,48 km.
Esimesena rajale startinud viiekordne Monte-Carlo võitja Sébastien Loeb alustas väärikalt ning tulemuseks esimese kiiruskatse võit, kuid seda vaid sekundilise eduga kunagise meeskonnakaaslase Dani Sordo ees, kes näitas, et eelmise hooaja asfaldirallidel näidatud sõidukiirus on alles ka sellel hooajal. Avakatse kolmanda ja neljanda positsiooni jagasid samuti endised meeskonnakaaslased Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala.
M-Sport Ford World Rally Team’i värvides kihutav Ott Tänak näitas esimesel katsel absoluudi kolmeteistkümnendat aega, kaotades katse võitnud Loebile 01.10,1 ning kurtis katse lõpus, et katse oli keeruline ning kohati ka väga libe.
Avakatsel rehvivalikuga täkkesse pannud Citroen´ile andis Ford väärilise vastuse juba järgneval katsel.
Fordi esipiloot Jari-Matti Latvala läks esimese ringi katsetele rehvide kombinatsiooniga, kus kõige pehmemad šlikid olid paremal ees ja taga vasakul, ning vasakul ees ja taga paremal omakorda naastud.
Kui esimesel katsel see valik ei õigustanud, sest katse oli enamjaolt kuiv, siis järgneval katsel näitas Monte oma tõelist palet ning teed kattis lumi ja jää.
Soomlane kaotas küll prantslasele avakatse 22,2 sekundiga, kuid edestas järgneval Citroen´i pilooti 52,7 sekundiga ning tõusis ralli üldliidriks.
Esimesel kiiruskatsel tagasihoidlikus tempos alustanud Petter Solberg leidis sarnaselt meeskonnakaaslase Latvalaga parema sõidurütmi ning kerkis kiiruskatse teise ajaga võistluse kolmandaks.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk said teiselt katselt kirja absoluudi kuueteistkümnenda aja kaotades meeskonnakaaslasele Jevgeny Novikovile üle minuti. Noor venelane näitas avakatsel absoluudi seitsmendat ning teisel viiendat tulemust ning hoidis kokkuvõttes igati kiiduväärt seitsmendat positsiooni.
Katse suurima üllatuse eest hoolitses eelmise hooaja Citroen´i meeskonna tehasepiloot Sebastien Ogier, kes esindab sel hooajal Volkswagen Motorsport värve. Prantslane näitas Skoda Fabia S2000 võistlusmasinal kiiruskatse kolmandat aega jättes seljataha kõik peale Fordi tehasemeeskonna pilootide.
Ennem korduvkatseid said kõik meeskonnad hoolduspausil masina seadistusi korrigeerida ning teha ka korrektuure rehvivalikus.
Sebastien Loeb alustas Jari-Matti Latvala püüdmist katsevõiduga ning sõnas katse lõpus, et seekord peaks järgmiseks kiiruskatseks õiged rehvid olema, et Fordidega samas tempos püsida.
Prantslane võitis küll katse, kuid seda vaid minimaalse eduga Fordi duo Latvala, Solberg ees, keda ta edestas vastavalt 0,4 ja 1,5 sekundiga.
Ott Tänak läbis esimese korduvkatse ligi 50.sekundit kiiremini kui esimesel korral ning oli selle ajaga kiiruskatse kümnes, kaotades katse võitnud prantslasele 40,3 sekundiga.
Kolmandal katsel oli probleeme Citroen´i teisel piloodil Mikko Hirvonenil kelle DS3 WRC masinal purunes kerges kokkupõrkes seinaga tagumine piduriketas. Soomlane sõnas katse lõpus, et alguses arvas ta, et tempo languse põhjuseks on rehvipurunemine, kuid siis mõistis ta, et probleem on hoopis pidurites.
Pooleminutilise eduga neljandale kiiruskatsele startinud Jari-Matti Latvala keskendus võistluspäeva viimasel katsel liialt teepinnase hindamisele ning ei kuulanud hetkeks kaardilugeja Miikka Anttila hoiatus eesootavaks paremkurviks, mis lõpus kitsamaks läks ning sellisest veast piisas Monte teedel, et hästi alanud ralli kehva lõpu sai. Sõiduvea tulemusel libises Ford Fiesta WRC üle kivimüüri ning rullus üle katuse. Kuigi masin oli võistluskõlbulik ja meeskonnaga kõik ok, siis teele tagasisaamine oli võimatu ning hooaja esimene katkestamine oli tõsiasi.
Uute reeglitekohaselt otsustab sel hooajal iga ralli korraldaja kas rallil kasutatakse super-rally reeglit või mitte. Monte-Carlo ralli korraldajad otsustasid seda reeglit mitte kasutada ning see tähendab seda, et soomlase ralli on selleks korraks lõppenud.
Meeskonnajuht Malcolm Wilson sõnas, et oli väga rahul Jari-Matti sõidutempoga, kuid kahjuks rikkus see sõiduviga ilusa tulemuse ning soomlasel jääb tulevaste aastate tarvis kogumata väärtuslikud Monte kilomeetrid.
Ülekaalukalt viimase kiiruskatse võitnud Sebastien Loeb lõpetas võistluspäeva liidrina ning stardib teisele võistluspäevale Mini piloodi Dani Sordo ees ühe minuti ja neljasekundilise eduga.
Hispaanlase võistluspäeva ärevaim hetk oli teisel kiiruskatsel, kus jäisel ja lumisel katsel toimunud sõiduvea järel vaatasid Mini WRC kõik rattad erisuunda, kuid õnneks jõuti katse lõppu ning viga sai hoolduses parandatud.
Üheteist aasta järel taas Fordi rooli keerav norralane Petter Solberg oli võistluspäevaga väga rahul ning sõnas, et tal on väga kahju, et Jari-Matti katkestas, kuid annab endast maksimumi, et meeskonnale vajalikud MM-punktid koju tuua.
Super võistluspäeva teinud Sebastien Ogier Skoda Fabial on ühtlasi ka parim S2000 piloot.
Ott Tänaku meeskonnakaaslane Jevgeny Novikov näitas avapäeval kiiret sõitu ning tulemuseks absoluudi viies positsioon.
Kolmandal kiiruskatsel alguse saanud piduriprobleemid segasid Mikko Hironeni tempot ka viimasel kiiruskatsel ning selle tõttu pidi soomlane loovutama ühe positsiooni.
Seitsmendana lõpetas võistluspäeva vanameister Francois Delecour, kes näitas viimasel kiiruskatsel absoluudi teist aega.
Mini meeskonna teist võistlusmasinat ohjav Pierre Campana lõpetas võistluspäeva kaheksandana. Prantslase parimaks katsetulemuseks jäi avakatse kuues positsioon.
Monte-Carlo avapäeva lõpetasid eelviimasel punktikohal Ott Tänak – Kuldar Sikk. Terve võistluspäeva tõusvas tempos liikunud Tänaku parimaks kiiruskatse tulemuseks oli viimase katse seitsmes resultaat.

Ott Tänak sõnas peale esimest võistluspäeva Ruudulipp.ee portaalile: "Esimese päevaga ühel pool, autoga muresid ei olnud. 2. katsel oli rehvivalik iseenesest õige (nael ees ja šlikk taga) aga nende kasutus võib olla mitte kõige õigem ja samuti 4. katse valik ei olnud kõige kiirem aga oli ohutu (naela šliki diagonaal).

Viimasel MM-punktikohal lõpetas avapäeva rootslane P-G Andersson, kes on ühtlasi ka S-WRC klassiliider.

Sarnaselt Jari-Matti Latvalale on selle aastane Monte-Carlo lõppenud ka belglasele Thierry Neuville. Citroen Junior meeskonna piloot tegi viimasel kiiruskatsel sõiduvea mille tulemusena tuli Citroen DS3 WRC parem esiratas alt ning jätkamine oli välistatud.

Pilt
Ott Tänak – Kuldar Sikk lõpetasid MM-hooaja esimese võistluspäeva üheksandal positsioonil
Foto: A.Guygrand / rallye-sport.fr

Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS1,3,4 ) – Sebastien Loeb Pilt Citroen DS3 WRC
1 (SS2) – Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC

Pilt Rallye Monte-Carlo järjestus peale SS4:

1. Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 01:30:30,1
2.Dani Sordo Pilt Mini John Cooper Works WRC +01:04,2
3.Petter Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC +01:05,2
4.Sébastien Ogier Pilt Skoda Fabia S2000 +02:21,1
5.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC +02:26,5
6.Mikko Hirvonen Pilt Citroën DS3 WRC +02:30,0
7.Francois Delecour Pilt Ford Fiesta RS WRC +02:49,9
8.Pierre Campana Pilt Mini John Cooper WRC +04:09,7
9.Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC +04:14,0
10.P-G Andersson Pilt Proton Satria Neo S2000 +04:33,8

Monte-Carlo 1.võistluspäeva parimad hetked

Jari-Matti Latvala - Jarmo Lehtinen Ford Fiesta WRC - Rallye Monte-Carlo SS4



Pilt Rallye Monte Carlo teise võistluspäeva kiiruskatsed SS5-SS10, kokku 131,76km

Neljapäev 19.01

SS5 Labatie d'Andaure - Lalouvesc 1 19,00km 10:33
SS6 St. Bonnet - St. Julien-Molhesabate - St. Bonnet 1 25,22km 11:14
SS7 Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 1 21,66km 12:37
SS8 Labatie d'Andaure - Lalouvesc 2 19,00km 15:50
SS9 St. Bonnet - St. Julien-Molhesabate - St. Bonnet 2 25,22km 16:31
SS10 Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 2 21,66km 17:54

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.acm.mc/page-tab.php?id_menu=4&id_sousmenu=23
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 470
Liitunud: 06 Juul 2008, 11:09

Postitus Postitas kristjanmust »

Tere hommikust!

Uuel päeval uue hooga, tänu järjekordselt Strike'le suurepärase kokkuvõtte eest! :)
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Postitus Postitas aix »

Hommikust. Sa ikka viitsid Strike (heas mõttes). Ma ei saa ühest asjast nüüd hästi aru. Kuidas saab olla Andersson SWRC klassi liider kui Ogier on neljas. Kas Ogieri Skoda ei ole siis puhas S2000 auto, või on küsimus millegis muus?
Afka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1452
Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas Afka »

Ilmselt selles,et Ogier ei sõida SWRC punktidele
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Postitus Postitas muhk »

aix kirjutas:Hommikust. Sa ikka viitsid Strike (heas mõttes). Ma ei saa ühest asjast nüüd hästi aru. Kuidas saab olla Andersson SWRC klassi liider kui Ogier on neljas. Kas Ogieri Skoda ei ole siis puhas S2000 auto, või on küsimus millegis muus?
on küll "puhas" s2000, aga nii palju kui mina olen aru saanud, siis ta ei osale swrc arvestuses. Ta peaks ju kaasa sõitma kõik MM-etapid, et äkki sealt läheb vastavusse nende swrc reeglitega, kus on mingi kindel arv kordi, palju tohib osaleda etappidel.
Zigz
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 666
Liitunud: 09 Veebr 2003, 18:34
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Zigz »

Ogier ei osale swrc arvestuses sellepärast, et siis oleks tal piiratud arv testipäevi. Aga VW tahab nii palju testida kui võimalik, Ogieri puhul oli hooaja eel juttu 100-st testipäevast, mis tundub väga ulme number arvestades, et ta ka kõikidel wrc-etappidel stardis on.
raig0
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1091
Liitunud: 19 Mai 2003, 11:41
Asukoht: Võrumaa

Postitus Postitas raig0 »

Tänud Strike kokkuvõtte eest!
Loodame et siis täna toimub sekund-sekundis võidusõit.
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Kas kusagil splite ka näeb ?
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas viplala »

Makkro kirjutas:Kas kusagil splite ka näeb ?
Ei näe, parim viis infot saada on kuulat Ralli raadiot. Teema alguses vajalikud lingid olemas.
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Ok siis pean nokia splitiga leppima, lootsin arvutist ka näha. Vast peab aku vastu. ok vaatasin nokial splite pole, järelikult puudub splitid ültse. et näeb lihtsalt kuda rajal kulgeb. kohe hakkab pihta. Pöidlad pihku.
Viimati muutis Makkro, 19 Jaan 2012, 10:30, muudetud 1 kord kokku.
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Postitus Postitas aix »

Kust kohast tänast stardijärjekorda leida võiks?
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MKD »

Makkro kirjutas:Ok siis pean nokia splitiga leppima, lootsin arvutist ka näha. Vast peab aku vastu. ok vaatasin nokial splite pole, järelikult puudub splitid ültse. et näeb lihtsalt kuda rajal kulgeb. kohe hakkab pihta. Pöidlad pihku.
Kui tehnikat, mis splittidega majandaks, siis järelikult ei suuda ka nokia äpp imet teha ja neid välja võljuda ;)

Ah pole hullu, ralliraadio sobib mulle väga hästi.. töö ja kohvi kõrvale.

Loodetavasti tuleb hea päev.
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 744
Liitunud: 12 Nov 2011, 17:53

Postitus Postitas pelmeen10 »

Nagu ralliraadios öeldi, et ammu pole esinelikus olnud erinevad autotootjad. Millal see viimati võis nii olla?
smartass
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 207
Liitunud: 17 Nov 2005, 16:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas smartass »

loeb lõpus supersoftiga.
aeg 11:22,5
jolev
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 802
Liitunud: 04 Mai 2003, 11:47
Asukoht: Suure-Jaani
Kontakt:

Postitus Postitas jolev »

Sordo +5,8
rallinarkar
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 965
Liitunud: 02 Juun 2006, 09:26
Asukoht: Tartu
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas marko1509 »

Ott tänak rajal siis 4 softiga. Ja sordo arvas, et petteril natuke kõvem segu all?
smartass
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 207
Liitunud: 17 Nov 2005, 16:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas smartass »

solkult korralik aeg
box
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 301
Liitunud: 18 Jaan 2007, 01:17
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas box »

kas raadio ongi täna vait?
smartass
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 207
Liitunud: 17 Nov 2005, 16:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas smartass »

mul kogu info tulebki raadiost :D
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 965
Liitunud: 02 Juun 2006, 09:26
Asukoht: Tartu
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas marko1509 »

box kirjutas:kas raadio ongi täna vait?
Mul töötab küll ilusti. Siit kuulan http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Vasta