Rally d'Italia Sardegna 2011 I päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5916
Joined: 06 Jun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rally d'Italia Sardegna 2011 I päev

Post by Strike »

Image 52.Rally d'Italia Sardegna 06.-08.05.2011


Ajaloonurk

2004. hooajal muutus lisaks Itaalia MM-ralli asukohale ka pinnas, millel võistlust sõidetakse.
Kui aastast 1997 sõideti Itaalia MM-ralli San Remos ning ainult asfaldil, siis 2004. aastal koliti Vahemeres asuvale Sardiinia saarele ning asfaldi asendas kruus.
Ajaloolisel esimesel Sardiinia MM-rallil domineeris avakatsest kuni viimase teelõiguni Petter Solberg.
Norralane võitis ralli avakatse teisena lõpetanud Markko Märtini ees koguni 16,8 sekundiga ning hoolimata paarist tehnilisest probleemist kontrollis Solberg sündmuste käiku ning võitis koguni kolmteist kiiruskatset üheksateistkümnest.
Ralli võitjas polnud seekord küsimust, kuid poodiumi teiste positsioonide eest võitles nelik koosseisus Loeb, Märtin, Sainz ja Grönholm.
Esmalt pööras rallijumal selja Peugeot´ piloodile Marcus Grönholmile, kelle võistlusmasinal purunes üheksandal kiiruskatsel turbo ning selle tulemusena langes ta 20. positsioonile. Olgu juba etteruttavalt öeldud, et sellest olukorrast õnnestus soomlasel veel ralli lõpuks kaks MM-punkti välja võidelda.
Kolmanda päeva alguses tundus, et tuleb põnev duell Sainzi ja Märtini vahel, kuid see sai üsna kiire lõpu, kui neli katset enne ralli lõppu purunes Märtini poolt juhitud Ford Focus WRC turbo ning katkestamine oli paratamatus.
Kolmanda järjestikuse MM-ralli võitis 2003. aasta maailmameister Petter Solberg ning see tähendas Sebastien Loebile ning Citroenile seda, et MM-võidukarikat tuli oodata veel vähemalt ühe ralli jagu.

Lisaks Grönholmile ja Märtinile jäid tehasesõitjatest rajaäärde veel uuendatud Skoda Fabia WRC-masinatega sõitnud Toni Gardemeister ja Armin Schwarz (mõlemal põhjuseks vedrustus), Subaru piloot Mikko Hirvonen (käigukast) ning Peugeot´ piloot Harri Rovanperä (samuti käigukast).

Kokku sõideti 2004. aasta Sardiinia rallil 19 kiiruskatset kogupikkusega 383,23 km.
67-st startijast lõpetas 29.
Võitjad: Petter Solberg – Phil Mills / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 81,02 km/h
Katsevõidud: Petter Solberg 13, Marcus Grönholm 4, Sebastien Loeb 2


Sardiinia ralli 2009 TOP3:

1. Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila Image Ford Focus RS WRC 04:00.55,7
2. Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Image Ford Focus RS WRC 04:01.25,1 +00:29,4
3. Petter Solberg – Phil Mills Image Citroen Xsara WRC 04:02.53,3 +01:57,6


Image Eestlased Sardiinia MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC K
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 2 (JWRC)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 3 (JWRC)
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Ignis S1600 12 (JWRC)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 1 (JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 5 (JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 8
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Miclotte Suzuki Swift S1600 9 (JWRC)


Tagasivaade eelmisele etapile - Image Jordaania ralli

Jordaania ralli 2011. läheb ajalukku eelkõige kahe faktiga - tänu sellele, et kaubalaeval, mis pidi tooma meeskondade masinad ning varustuse, purunes kahel korral mootor, jäi esimene võistluspäev pidamata ning ralli võitja ning teise koha omaniku vahe oli MM-ajaloo väikseim.
Hoolimata faktist, et avapäev jäi pidamata, kujunes rallist hooaja ning MM-ralli ajaloo üks põnevamaid vaatemänge, mis sai lahenduse sõna otseses mõttes alles viimasel meetril. Peale esimest võistlusringi läks ööpausile esimesena Sebastien Ogier ning viimasel võistluspäeval asusid teda näljaselt jälitama Loeb, Latvala ja Solberg.
Kohe avameetritest sai selgeks, et ralli võitja tiitel läheb seekord ühele kahest uljaspeast – kas Ogier´ile või Latvalale, sest nende poolt pakutud tempo oli liiast isegi Sebastien Loebile.
Kui viimase võistluspäeva alguses oli teedpuhastava prantslase ning kolmandana startiva soomlase vahe 33,1 sekundit, siis üks katse enne ralli lõppu möödus Latvala Ogier´ist ning omas viimase 10,50 km pikkuse kiiruskatse eel 0,5-sekundilist edu. Viimasele katsele aga starditi liidrite osas pööratud järjestuses, mis tähendas seda, et viimane sõna jäi öelda Ogier´il. Prantslane ületas finišijoone 0,7 sekundit enne Latvala poolt sõidetud aega ning see tähendas seda, et duo Ogier – Latvala kirjutasid oma nimed ajalukku kui kõige väiksema vahega finisheerijad ning võtsid selle tiitli ära kahepeale kokku üheksa MM-tiitlit võitnud pilootidelt Grönholmilt ja Loebilt, kes hoidsid rekordit aastast 2007, kui Grönholm edestas Uus-Meremaa finišis Loebi 0,3 sekundiga.
Lisaks rallivõidule suutis Ogier võita ka viimase Powerstage kiiruskatse, mis tähendas seda, et prantslane lahkus Jordaaniast maksimumpunktidega.

Tipp-pilootidest ainsana katkestas Petter Solberg, kelle SS17 sõiduviga jättis ta teeäärde.
Eestlaste lippu hoidis kõrgel S-WRC piloot Karl Kruuda, kes võttis oma klassis teise koha ning tõusis ühtlasi S-WRC arvestuses MM-liidriks.

Image Sardiinia 2011

Sardiinia ralli 2011 on hooaja viies ralli ning MM-punkte jagatakse WRC, S-WRC ja WRC Academy arvestuses.
Võistluse starti asub 64 ekipaaži, nendest 20 on WRC-masinad.
Comeback´i ralliradadele teeb kultusauto Mini.
Mini tehasetiimi värvides teevad hooaja avastardi Dani Sordo ning Kris Meeke.
Mini masinad kannavad legendaarsete Monte Carlo rallil kuuekümnendatel võidutsenud masinate numbreid 37 ja 52.
Ford Stobarti meeskonna värvides stardib sellel hooajal teist korda Per-Gunnar Andersson, kes kodurallil Rootsis lõpetas seitsmendal positsioonil.
Hooldusala ja rallikeskus asuvad Olbia sadamalinnas, kuid kiiruskatsed sõidetakse saare mägises lõunaosas – välja arvatud esimesel päeval , kui kasutusel on uued katsed, mis sõidetakse Oristano regioonis.
S-WRC sarja kolmanda stardi teevad Skoda Fabia S200 võistlusmasinal Karl Kruuda – Martin Järveoja, kes asuvad starti S-WRC klassi liidritena.
Pärast hooaja avarallit Mehhikos on taas stardikoridoris ka teine Eesti S-WRC klassi ekipaaž Ott Tänak – Kuldar Sikk.
WRC-Academy klassi liidrina asub starti Egon Kaur, kellele seekord loeb kaart Erik Lepikson.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 18 kiiruskatset ja 339,64 kiiruskatsekilomeetrit.
Sardiinia ralli Power Stage on SS18 Gallura 2 pikkusega 8,24km.

Image
Kogu rallimaailm ootab põnevusega, mida suudab uus Mini WRC
Foto: Timo Anis

MM-arvestus peale 4/13 (sõitjad):

1. Image Sebastien Loeb 74 (8 )
2. Image Mikko Hirvonen 72 (5)
3. Image Sebastien Ogier 69 (7)
4. Image Jari-Matti Latvala 66 (3)
5. Image Petter Solberg 31 (1)
6. Image Mads Østberg 28
7. Image Matthew Wilson 22
8. Image Kimi Räikkonen 18
9. Image Frederico Villagra 12
10. ImageHenning Solberg 10
11. Image Per-Gunnar Andersson 6
12. Image Martin Prokop 6
13. Image Khalid Al-Qassimi 5
14. Image Juho Hänninen 4
15. Image Dennis Kuipers 3
16. Image Ott Tänak 1
17. Image Bernardo Sousa 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 4/13 (meeskonnad):

1. Image Ford Abu Dhabi World Rally Team 130
2. Image Citroen Total World Rally Team 130
3. Image M-Sport Stobart Ford Rally Team 43
4. Image ICE1 Racing 26
5. Image Petter Solberg World Rally Team 22
6. Image Munchis World Rally Team 20
7. Image Team Abu Dhabi 13
8. Image FERM Power Tools World Rally Team 10
9. Image Monster World Rally Team 6

Katsevõidud peale 4/13

1. Image Sebastien Loeb 19 (1)
2. Image Sebastien Ogier 15 (2)
3. Image Petter Solberg 15
4. Image Jari-Matti Latvala 12
5. Image Mikko Hirvonen 9 (1)
6. Image Per-Gunnar Andersson 4
7. Image Mads Østberg 3

*(Power stage katsevõidud)

Ralli võidud peale 4/13

Image Sebastien Ogier 2Image; Image
Image Mikko Hirvonen 1Image
Image Sebastien Loeb 1Image


Image Sardiinia ralli shakedown tulemused:

1.Petter Solberg Image Citroën DS3 WRC 01:45,4
2.Jari-Matti Latvala Image Ford Fiesta RS WRC 01:46,1
3.Mads Østberg Image Ford Fiesta RS WRC 1:46,2
4.Sébastien Ogier Image Citroën DS3 WRC 01:48,0
5.Henning Solberg Image Ford Fiesta RS WRC 01:48,1
6.Dani Sordo Image Mini WRC 01:48,7
7.Mikko Hirvonen Image Ford Fiesta RS WRC 01:48,9
8.Federico Villagra Image Ford Fiesta RS WRC 01:49,0
9.Sébastien Loeb Image Citroën DS3 WRC 01:49,0
10.Per-Gunnar Andersson Image Ford Fiesta RS WRC 01:49,6
11.Matthew Wilson Image Ford Fiesta RS WRC 01:49,8
12.Kris Meeke Image Mini WRC 01:50,2
13.Jevgeni Novikov Image Ford Fiesta RS WRC 01:52,2
14.Khalid Al-Qassimi Image Ford Fiesta RS WRC 01:52,9
15.Dennis Kuipers Image Ford Fiesta RS WRC 01:53,7


Image Sardiinia ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 131,06km

Reede 06.05

SS1 Lago Omodeo 1 10,21km 10:33
SS2 Monte Grighini Nord 1 21,32km 11:25
SS3 Alta Marmilla 1 14,34km 12:26
SS4 Monte Grighini Sud 1 19,66km 13:37
SS5 Monte Grighini Nord 2 21,32km 14:46
SS6 Alta Marmilla 2 14,34km 15:23 15:47
SS7 Monte Grighini Sud 2 19,66km 16:30
SS8 Lago Omodeo 2 10,21km 18:04

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/results/2011/rally-d ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Last edited by Strike on 06 May 2011, 10:53, edited 3 times in total.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

Jätkame siis siit.

Latvalast ka nii palju, et Anttila tegi lugemisel vea ja panid medium kurvis üle katuse, tegelt luges kurvi sirgemaks, auto juhipoolt esimene ots päris puruks
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1771
Joined: 30 Sep 2005, 03:05
Location: Kohila

Post by Rainy »

WRC: Tänak: Another huge talent!
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1864
Joined: 02 Jan 2005, 16:32
Location: Elva

Post by Märtinfänn »

Ott Tänak 6:08.2 esimeselt katselt-1.1 sekundit aeglasem kui Loeb !
joosep
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2008, 10:54
Location: Tartu

Post by joosep »

Tänak siis hetkel S-i kõige kiirema ajaga.
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2443
Joined: 19 Jan 2010, 22:02
Location: Saaremaa

Post by allar9944 »

oioi Latvala!
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

Ott ikka väga ulmelt tulnud. Latvalast jah kahju.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

Ott ikka väga ulmelt tulnud. Latvalast jah kahju.
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 09 Jul 2010, 17:25
Location: Kuressaare

Post by TeeTCiLL »

see on vapustav uudis loodan et see rally läheb t2ielikult korda !
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1771
Joined: 30 Sep 2005, 03:05
Location: Kohila

Post by Rainy »

Tänakult jõhker aeg, ja ta polnud rahul veel auto seadistusega...
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 725
Joined: 20 May 2003, 12:40
Location: Tallinn

Post by cali »

Rainy wrote:Tänakult jõhker aeg, ja ta polnud rahul veel auto seadistusega...
See oligi kõige naljakam .. "Not good setup" 8)

Hea algus
saspel
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 260
Joined: 11 Sep 2008, 19:16
Meeldimisi saanud: 2

Post by saspel »

Kaur rajal
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

SS2-s siis splitid ka korralikult tööle hakanud. Hetkel esimeses Hirvonen Loebist 0,9 ees.
enn tarka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1387
Joined: 02 Feb 2009, 13:14
Location: vastseliina
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 1

Post by enn tarka »

loodan,et ott suudab ikka lõpuni ilusti tulla,igatahes hoian kõigile meie poistele pöialt
TÄNAK MAAILMAMEISTRIKS
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 09 Jul 2010, 17:25
Location: Kuressaare

Post by TeeTCiLL »

aga on t2pselt teada ka miks latvalal ni kehv aeg ve?
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

TeeTCiLL wrote:aga on t2pselt teada ka miks latvalal ni kehv aeg ve?
Vaata mu teist posti. Rolled ja Miikka luges valesti kaarti esimest korda elus, nagu Jari väitis.
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1864
Joined: 02 Jan 2005, 16:32
Location: Elva

Post by Märtinfänn »

Jari seisab jälle
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

Eks vigastused olid ikkagi nii suured. Kahju..
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 09 Jul 2010, 17:25
Location: Kuressaare

Post by TeeTCiLL »

kas ogieril on mingi probleem voi liigub ta lihtsalt nii aeglasti
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Post by Lithium »

TeeTCiLL wrote:kas ogieril on mingi probleem voi liigub ta lihtsalt nii aeglasti
Ennem sõitis küll OKilt. Võibolla Miku ja Peeter ongi täna kiired. :lol:
Post Reply