Rally d'Italia Sardegna 2011 I päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rally d'Italia Sardegna 2011 I päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt 52.Rally d'Italia Sardegna 06.-08.05.2011


Ajaloonurk

2004. hooajal muutus lisaks Itaalia MM-ralli asukohale ka pinnas, millel võistlust sõidetakse.
Kui aastast 1997 sõideti Itaalia MM-ralli San Remos ning ainult asfaldil, siis 2004. aastal koliti Vahemeres asuvale Sardiinia saarele ning asfaldi asendas kruus.
Ajaloolisel esimesel Sardiinia MM-rallil domineeris avakatsest kuni viimase teelõiguni Petter Solberg.
Norralane võitis ralli avakatse teisena lõpetanud Markko Märtini ees koguni 16,8 sekundiga ning hoolimata paarist tehnilisest probleemist kontrollis Solberg sündmuste käiku ning võitis koguni kolmteist kiiruskatset üheksateistkümnest.
Ralli võitjas polnud seekord küsimust, kuid poodiumi teiste positsioonide eest võitles nelik koosseisus Loeb, Märtin, Sainz ja Grönholm.
Esmalt pööras rallijumal selja Peugeot´ piloodile Marcus Grönholmile, kelle võistlusmasinal purunes üheksandal kiiruskatsel turbo ning selle tulemusena langes ta 20. positsioonile. Olgu juba etteruttavalt öeldud, et sellest olukorrast õnnestus soomlasel veel ralli lõpuks kaks MM-punkti välja võidelda.
Kolmanda päeva alguses tundus, et tuleb põnev duell Sainzi ja Märtini vahel, kuid see sai üsna kiire lõpu, kui neli katset enne ralli lõppu purunes Märtini poolt juhitud Ford Focus WRC turbo ning katkestamine oli paratamatus.
Kolmanda järjestikuse MM-ralli võitis 2003. aasta maailmameister Petter Solberg ning see tähendas Sebastien Loebile ning Citroenile seda, et MM-võidukarikat tuli oodata veel vähemalt ühe ralli jagu.

Lisaks Grönholmile ja Märtinile jäid tehasesõitjatest rajaäärde veel uuendatud Skoda Fabia WRC-masinatega sõitnud Toni Gardemeister ja Armin Schwarz (mõlemal põhjuseks vedrustus), Subaru piloot Mikko Hirvonen (käigukast) ning Peugeot´ piloot Harri Rovanperä (samuti käigukast).

Kokku sõideti 2004. aasta Sardiinia rallil 19 kiiruskatset kogupikkusega 383,23 km.
67-st startijast lõpetas 29.
Võitjad: Petter Solberg – Phil Mills / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 81,02 km/h
Katsevõidud: Petter Solberg 13, Marcus Grönholm 4, Sebastien Loeb 2


Sardiinia ralli 2009 TOP3:

1. Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila Pilt Ford Focus RS WRC 04:00.55,7
2. Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Pilt Ford Focus RS WRC 04:01.25,1 +00:29,4
3. Petter Solberg – Phil Mills Pilt Citroen Xsara WRC 04:02.53,3 +01:57,6


Pilt Eestlased Sardiinia MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC K
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 2 (JWRC)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 3 (JWRC)
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Ignis S1600 12 (JWRC)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 1 (JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 5 (JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 8
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Miclotte Suzuki Swift S1600 9 (JWRC)


Tagasivaade eelmisele etapile - Pilt Jordaania ralli

Jordaania ralli 2011. läheb ajalukku eelkõige kahe faktiga - tänu sellele, et kaubalaeval, mis pidi tooma meeskondade masinad ning varustuse, purunes kahel korral mootor, jäi esimene võistluspäev pidamata ning ralli võitja ning teise koha omaniku vahe oli MM-ajaloo väikseim.
Hoolimata faktist, et avapäev jäi pidamata, kujunes rallist hooaja ning MM-ralli ajaloo üks põnevamaid vaatemänge, mis sai lahenduse sõna otseses mõttes alles viimasel meetril. Peale esimest võistlusringi läks ööpausile esimesena Sebastien Ogier ning viimasel võistluspäeval asusid teda näljaselt jälitama Loeb, Latvala ja Solberg.
Kohe avameetritest sai selgeks, et ralli võitja tiitel läheb seekord ühele kahest uljaspeast – kas Ogier´ile või Latvalale, sest nende poolt pakutud tempo oli liiast isegi Sebastien Loebile.
Kui viimase võistluspäeva alguses oli teedpuhastava prantslase ning kolmandana startiva soomlase vahe 33,1 sekundit, siis üks katse enne ralli lõppu möödus Latvala Ogier´ist ning omas viimase 10,50 km pikkuse kiiruskatse eel 0,5-sekundilist edu. Viimasele katsele aga starditi liidrite osas pööratud järjestuses, mis tähendas seda, et viimane sõna jäi öelda Ogier´il. Prantslane ületas finišijoone 0,7 sekundit enne Latvala poolt sõidetud aega ning see tähendas seda, et duo Ogier – Latvala kirjutasid oma nimed ajalukku kui kõige väiksema vahega finisheerijad ning võtsid selle tiitli ära kahepeale kokku üheksa MM-tiitlit võitnud pilootidelt Grönholmilt ja Loebilt, kes hoidsid rekordit aastast 2007, kui Grönholm edestas Uus-Meremaa finišis Loebi 0,3 sekundiga.
Lisaks rallivõidule suutis Ogier võita ka viimase Powerstage kiiruskatse, mis tähendas seda, et prantslane lahkus Jordaaniast maksimumpunktidega.

Tipp-pilootidest ainsana katkestas Petter Solberg, kelle SS17 sõiduviga jättis ta teeäärde.
Eestlaste lippu hoidis kõrgel S-WRC piloot Karl Kruuda, kes võttis oma klassis teise koha ning tõusis ühtlasi S-WRC arvestuses MM-liidriks.

Pilt Sardiinia 2011

Sardiinia ralli 2011 on hooaja viies ralli ning MM-punkte jagatakse WRC, S-WRC ja WRC Academy arvestuses.
Võistluse starti asub 64 ekipaaži, nendest 20 on WRC-masinad.
Comeback´i ralliradadele teeb kultusauto Mini.
Mini tehasetiimi värvides teevad hooaja avastardi Dani Sordo ning Kris Meeke.
Mini masinad kannavad legendaarsete Monte Carlo rallil kuuekümnendatel võidutsenud masinate numbreid 37 ja 52.
Ford Stobarti meeskonna värvides stardib sellel hooajal teist korda Per-Gunnar Andersson, kes kodurallil Rootsis lõpetas seitsmendal positsioonil.
Hooldusala ja rallikeskus asuvad Olbia sadamalinnas, kuid kiiruskatsed sõidetakse saare mägises lõunaosas – välja arvatud esimesel päeval , kui kasutusel on uued katsed, mis sõidetakse Oristano regioonis.
S-WRC sarja kolmanda stardi teevad Skoda Fabia S200 võistlusmasinal Karl Kruuda – Martin Järveoja, kes asuvad starti S-WRC klassi liidritena.
Pärast hooaja avarallit Mehhikos on taas stardikoridoris ka teine Eesti S-WRC klassi ekipaaž Ott Tänak – Kuldar Sikk.
WRC-Academy klassi liidrina asub starti Egon Kaur, kellele seekord loeb kaart Erik Lepikson.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 18 kiiruskatset ja 339,64 kiiruskatsekilomeetrit.
Sardiinia ralli Power Stage on SS18 Gallura 2 pikkusega 8,24km.

Pilt
Kogu rallimaailm ootab põnevusega, mida suudab uus Mini WRC
Foto: Timo Anis

MM-arvestus peale 4/13 (sõitjad):

1. Pilt Sebastien Loeb 74 (8 )
2. Pilt Mikko Hirvonen 72 (5)
3. Pilt Sebastien Ogier 69 (7)
4. Pilt Jari-Matti Latvala 66 (3)
5. Pilt Petter Solberg 31 (1)
6. Pilt Mads Østberg 28
7. Pilt Matthew Wilson 22
8. Pilt Kimi Räikkonen 18
9. Pilt Frederico Villagra 12
10. PiltHenning Solberg 10
11. Pilt Per-Gunnar Andersson 6
12. Pilt Martin Prokop 6
13. Pilt Khalid Al-Qassimi 5
14. Pilt Juho Hänninen 4
15. Pilt Dennis Kuipers 3
16. Pilt Ott Tänak 1
17. Pilt Bernardo Sousa 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 4/13 (meeskonnad):

1. Pilt Ford Abu Dhabi World Rally Team 130
2. Pilt Citroen Total World Rally Team 130
3. Pilt M-Sport Stobart Ford Rally Team 43
4. Pilt ICE1 Racing 26
5. Pilt Petter Solberg World Rally Team 22
6. Pilt Munchis World Rally Team 20
7. Pilt Team Abu Dhabi 13
8. Pilt FERM Power Tools World Rally Team 10
9. Pilt Monster World Rally Team 6

Katsevõidud peale 4/13

1. Pilt Sebastien Loeb 19 (1)
2. Pilt Sebastien Ogier 15 (2)
3. Pilt Petter Solberg 15
4. Pilt Jari-Matti Latvala 12
5. Pilt Mikko Hirvonen 9 (1)
6. Pilt Per-Gunnar Andersson 4
7. Pilt Mads Østberg 3

*(Power stage katsevõidud)

Ralli võidud peale 4/13

Pilt Sebastien Ogier 2Pilt; Pilt
Pilt Mikko Hirvonen 1Pilt
Pilt Sebastien Loeb 1Pilt


Pilt Sardiinia ralli shakedown tulemused:

1.Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 01:45,4
2.Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:46,1
3.Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 1:46,2
4.Sébastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 01:48,0
5.Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:48,1
6.Dani Sordo Pilt Mini WRC 01:48,7
7.Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:48,9
8.Federico Villagra Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:49,0
9.Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 01:49,0
10.Per-Gunnar Andersson Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:49,6
11.Matthew Wilson Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:49,8
12.Kris Meeke Pilt Mini WRC 01:50,2
13.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:52,2
14.Khalid Al-Qassimi Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:52,9
15.Dennis Kuipers Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:53,7


Pilt Sardiinia ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 131,06km

Reede 06.05

SS1 Lago Omodeo 1 10,21km 10:33
SS2 Monte Grighini Nord 1 21,32km 11:25
SS3 Alta Marmilla 1 14,34km 12:26
SS4 Monte Grighini Sud 1 19,66km 13:37
SS5 Monte Grighini Nord 2 21,32km 14:46
SS6 Alta Marmilla 2 14,34km 15:23 15:47
SS7 Monte Grighini Sud 2 19,66km 16:30
SS8 Lago Omodeo 2 10,21km 18:04

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/results/2011/rally-d ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Viimati muutis Strike, 06 Mai 2011, 10:53, muudetud 3 korda kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

Jätkame siis siit.

Latvalast ka nii palju, et Anttila tegi lugemisel vea ja panid medium kurvis üle katuse, tegelt luges kurvi sirgemaks, auto juhipoolt esimene ots päris puruks
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

WRC: Tänak: Another huge talent!
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1864
Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Märtinfänn »

Ott Tänak 6:08.2 esimeselt katselt-1.1 sekundit aeglasem kui Loeb !
joosep
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 284
Liitunud: 26 Apr 2008, 10:54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas joosep »

Tänak siis hetkel S-i kõige kiirema ajaga.
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas allar9944 »

oioi Latvala!
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

Ott ikka väga ulmelt tulnud. Latvalast jah kahju.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

Ott ikka väga ulmelt tulnud. Latvalast jah kahju.
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 313
Liitunud: 09 Juul 2010, 17:25
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas TeeTCiLL »

see on vapustav uudis loodan et see rally läheb t2ielikult korda !
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Tänakult jõhker aeg, ja ta polnud rahul veel auto seadistusega...
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 725
Liitunud: 20 Mai 2003, 12:40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas cali »

Rainy kirjutas:Tänakult jõhker aeg, ja ta polnud rahul veel auto seadistusega...
See oligi kõige naljakam .. "Not good setup" 8)

Hea algus
saspel
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 260
Liitunud: 11 Sept 2008, 19:16
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas saspel »

Kaur rajal
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

SS2-s siis splitid ka korralikult tööle hakanud. Hetkel esimeses Hirvonen Loebist 0,9 ees.
enn tarka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1387
Liitunud: 02 Veebr 2009, 13:14
Asukoht: vastseliina
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas enn tarka »

loodan,et ott suudab ikka lõpuni ilusti tulla,igatahes hoian kõigile meie poistele pöialt
TÄNAK MAAILMAMEISTRIKS
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 313
Liitunud: 09 Juul 2010, 17:25
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas TeeTCiLL »

aga on t2pselt teada ka miks latvalal ni kehv aeg ve?
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

TeeTCiLL kirjutas:aga on t2pselt teada ka miks latvalal ni kehv aeg ve?
Vaata mu teist posti. Rolled ja Miikka luges valesti kaarti esimest korda elus, nagu Jari väitis.
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1864
Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Märtinfänn »

Jari seisab jälle
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

Eks vigastused olid ikkagi nii suured. Kahju..
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 313
Liitunud: 09 Juul 2010, 17:25
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas TeeTCiLL »

kas ogieril on mingi probleem voi liigub ta lihtsalt nii aeglasti
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Lithium »

TeeTCiLL kirjutas:kas ogieril on mingi probleem voi liigub ta lihtsalt nii aeglasti
Ennem sõitis küll OKilt. Võibolla Miku ja Peeter ongi täna kiired. :lol:
Vasta