Rootsi ralli 2011 II päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5917
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rootsi ralli 2011 II päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt Rootsi ralli teine võistluspäev SS8-SS16, 127,50km

MM-hooaja avapäeval sõideti lumistel ja salakavalatel Rootsi teedel kokku, seitse kiiruskatset.
Ralli ise sai alguse neljapäeva õhtul sõidetud Hagfors sprintkatsega, mille võitis kohalike rõõmuks ning ühtlasi asus ka rallit juhtima P.G. Andersson.

Reede hommikul alanud ralli pikim võistluspäev tervitas sõitjaid lumesajuga. Viimasena ennem võistlejaid rajalt 0 autoga saabunud Rootsi ralli viiekordne võitja Björn Waldegård sõnas: „esimesena startijatel saab olema väga raske võistluspäev“ – ning vanameistri sõnad läksid 100% täppi.

Rallit domineerisid terve võistluspäeva skandinaavlased. Selle tõestuseks fakt, et parima mitte skandinaavlase leiame võistluspäeva lõpus alles kuuendalt positsioonilt.
Samuti kuulusid seitsmest sõidetud kiiruskatsest koguni kuue võidud skandinaavlastele. Selles arvestuses suutis mitte skandinaavlaste ning Citroeni au päästa nooruke Sebastien Ogier.

Kuigi Norra ei saanud sel aastal MM-ralli staatust saavad nad siiski öelda, et ka 2011.hooajal sõideti üks kiiruskatse nende maal. Nagu juba eelvaates sai mainitud, siis ralli neljas ja seitsmes kiiruskatse Løvhaugen ületas vahepeal Rootsi-Norra piiri.

Rootsi ralli avapäeva iseloomustavad vast kõige paremini liider Mads Østberg enda sõnad, peale SS5 katsevõitu: „Ma ausalt üritasin seekord suuri riske vältida ning sõita kindla peale. Ma ei tea miks teised nii aeglaselt sõidavad.“
2010.aasta Saaremaa ralli võitjad Mads Østberg – Jonas Andersson juhivad teenitult. Ford Stobarti meeskonna sõitja võitsid seitsmest kiiruskatsest kaks, jagasid esikohta ühel ning vältisid sõiduviga viimasel „black out“ katsel. Trollidemaa pojal oli võistluspäeva viimasel katsel tõsiselt tegemist, et teed näha, sest poole katse peale purunes lisatulede kinnitus ning suurel kiirusel näitasid need vaid taevasse nii, et ees laius vaid õhtupimedus.
Østberg sõnas peale viimast kiiruskatset, et ralli liidrikohast ei osanud ta isegi unistada ning, et ta annab endast kõik, et ka peale teist võistluspäeva liidrina jätkata. „Homme tuleb sõita taktikaga full attack“, lisas norralane.

Eelmise aastal just Rootsis hooaja ainsa võidu saanud Mikko Hirvonen lõpetas avapäeva teisel kohal. Päevasel hoolduspausil sõnas Hirvoneni kaardilugeja Jarmo Lehtinen: „teedele oleks vaja jääd, et saavutada pidamist, kuid selle asemel on teedel hoopis palju lund ja pidamist pole.“ Sellelause tõestuseks tegid nad kolmandal katsel peaaegu kaks spinni, kuid õnneks suutis piloot säilitada kontrolli ning teekonda jätkati kahjudeta.

Kolmandana lõpetas hooaja esimese võistluspäeva 2005. aasta Rootsi ralli võitja, Petter Solberg.
Sarnaselt Hirvoneniga suutis norralane vältida suuremaid sõiduvigu, kuid paar tilka siiski meepotti tilkus. Lõunasel hoolduspausil kulus meeskonna mehaanikutel minut lisaaega ning selle eest saadi 10.sekundiline karistus. Viimasel kiiruskatsel aga suutis Petter DS3 salongi ajada niivõrd kuumaks, et klaasile tekkinud udu piiras nähtavust.

Teise soomlaste kihina, norralaste võileiva vahel finišeeris avapäeva, 2008. aasta võitja Latvala. Jari-Matti kaotas palju aega tänu stardipositsioonile ning avaringil tehtud spinn ning masina kosmeetilised vigastused ei aidanud seda olukorda paremaks muuta. Korduvkatsetel oli aga Latvala tempo taas üleval ning selle tasuks päeva viimase kiiruskatse võit.

Stobart meeskonna SUPER avapäevaga võis rahul olla ka viiendana lõpetanud Henning Solberg. Petteri vend oli päevaga üldjuhul rahul, kuid vendadele kohaselt tabas neid sarnane saatus. Kuuenda kiiruskatse eest sai norralane 10. sekundilise ajatrahvi ning viimasel katsel oli ka vanemal vennal probleeme uduse esiklaasiga.
Lisaks rallile tegeles Henning lõunapausi ajal ka veidi inseneri tööga, mille tulemusena hakkas tema Ford Fiesta RS WRC palju paremini liikuma.
Salajast „pailapsiini“ retsepti keeldus aga mees avaldamast, öeldes WRC raadiole vastuseks : „ma ei saa seda kiiruse valemit öelda, sest Citroeni meeskond ju kuulab ka raadiot.“

Kuuendalt kohalt stardib teisele võistluspäevale eelmise aasta Rootsi ralli debütant Sebastien Ogier. Kui avaringil oli prantslane hädas teel püsimisega, siis peale hoolduspausi oli see mure murtud ning nagu eelpool mainitud oli just Ogier see, kes prantsuse autotootja au päästis ning DS3 esimese kiiruskatse võidu vormistas.

Kui ennem rallit arvati, et ralli kiireim rootslane saab olema P.G. Andersson, siis päeva lõpuks oli kodumaa kõige edukam poeg hoopis S2000 masinat rooliv Patrik Sandell. Sandell külastas hommikusel avakatsel sama valli, mis Andersson, kuid seekord rallijumal halastas.

Skoda S2000 pilotide duellis platseerus teisele ja absoluut arvestuse kaheksandale kohale Eyvind Brynildsen. Norralane kurtis peale viimast kiiruskatset, et masina mootor käitus imelikult ning tundub, et kolme silindriga lõpuni jõudnud Fabia ei pruugi teisel võistluspäeval enam parimas löögihoos olla.

Eelviimaselt punktikohalt leiame avapäeva lõpuks, seitsmekordse maailmameistri. Jah, Te lugesite õigesti. Härra Ralli - Sebastien Loeb isiklikult, lõpetas avapäeva alles üheksandal kohal. Prantslane ei ole kahe hooaja vahel minetanud sõiduoskuseid, vaid Loeb vahetas avapäevaks ametit ning tegeles enamjaolt sahamehe tööga. Lisaks purunes Loebil kuuendal kiiruskatsel rehv ning sellega tuli läbida ligi 15 km.
Kuigi stopper näitas avapäeval Loeb – Elena ekipaažile liiga suuri numbreid, siis kindlasti seab Loeb teise võistluspäeva eesmärgiks, võtta võimalikult palju kaasvõistlejate skalpe ning ennem viimast võistluspäeva omada head rünnakupositsiooni.

Kui Ford alustas TOP10, siis Ford ka lõpetab. Viimasel punktikohal peale külma ja lumise talveralli avapäeva on soojakraadide ja päikesega harjunud Khalid Al Qassimi.

Pilt
Avapäeva järel juhivad Rootsi MM-rallit M-Sport Stobart Ford Rally Team sõitjad Mads Østberg – Jonas Andersson
Foto: AFP/SCANPIX

ICE1 meeskonna sõitja Kimi Räikkonen lõpetas elu teise Rootsi ralli avapäeva üheteistkümnendana.
Eelmisel hooajal Citroen Junior meeskonna masinat ohjanud piloot oli võistluspäeva ning uue Citroen DS3 mudeliga rahul ning sõnas, et väikene spinn ning rehvi purunemine olid ainsad mured, mis neid vaevasid.

Kui Loeb tegeles terve võistluspäeva „heategevusega“ ning puhastas teistele teed, siis „pahareti“ auhind läheb Ken Blockile.
Suure lombi tagant pärit trikimees sai küll Vargaseni katse Colin´s Cresti auhinna, hoolitsedes päeva pikima õhulennu ees - 39m ,kuid tema järel startinud sõitjad kurtsid vähemalt päeva alguses, et ameeriklane tegeleb looduse vaatamisega ning on teele toonud palju üleliigset lund. Suure lombi tagant pärit trikimees on peale avapäeva kaheksateistkümnes ning sõnas vaid, et see on uskumatu kuidas kogenud sõitjad usaldavad neid rehve ning nende pidavust sellistel kiirustel.

K.Block – A.Gelsomino SS2 Vargåsen 1 Colin´s Crest hüpe


Päeva kõige õnnetuma piloodi auhinna, lisaks kolmele kiiruskatse võidule teenis P.G. Andersson. Suurepäraselt alanud ralli, sai kehva jätku juba järgneval kiiruskatsel. Ühes paremkurvis haakis masin hange ning tulemuseks oli väljasõit, mis lõppes Fiesta külili keeramisega. Õnneks oli väljasõidu kohas piisavalt fänne, kes kohaliku iidoli kiiresti taas ratastele aitasid, kuid kohtunike käes olnud stopper luges iga seistud sekundi üles ning tulemuseks alles katse 14. aeg, mis kukutas P.G. absoluutarvestuse 12.kohale. Juba järgmisel katsel näitas P.G. ainsana tempot, mis oli täiesti võrdne ralli liider Mads Østbergiga. Rootslase ebaõnne karikas aga polnud veel täis. Ennem hoolduspausi toimunud katsel purunes Fiesta WRC rehv ning selle vahetuse peale kulunud aeg kukutas Anderssoni koguni 21.postisioonile.

P.G. Andersson – E.Axelsson SS2 Vargåsen 1

Ainsa Eesti ekipaažina startinud Martin Kangur – Kristo Kraag näitasid küll head kiirust, kuid reeglitele mitte lubatud rehvide kasutamine tõi endaga kaasa võistluselt eemaldamise.

Martin Kanguri kommentaar Postimehele oli järgnev:

„Mul olid autol all 16 tollised rehvid, kuid lubatud on 15 tollised ja seetõttu võetigi meid maha. Läks seekord siis sedapidi. Esimesel päeval hoiatati ka, kuid auto on nii spetsiifiline ning meil ei olnud vajalikke 15 tolliseid rehve kusagilt võtta, rääkis nelja kiiruskatse järel 23. kohta hoidnud Kangur.“
Teisel võistluspäeval on kavas klassikalised Rootsi katsed Sågen ja Fredriksber ning põneva avavaatusega alanud Rootsi MM-ralli saab kindlasti väärilise jätku.


Pilt Rootsi ralli järjestus peale SS7:

1. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:17:21,2
2. Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:17:36,0 +00:14,8
3. Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 01:18:08,6 +00:57,4
4. Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:18:31,2 +01:10,0
5. Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:18:31,5 +01:20,3
6. Sebastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 01:18:42,8 +01:21,6
7. Patrik Sandell Pilt Skoda Fabia S2000 01:19:56,3 +02:35,1
8. Eyvind Brynildsen Pilt Skoda Fabia S2000 01:20:04,7+02:43,5
9. Sebastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 01:20:09,6 +02:48,4
10. Khalid Al Qassimi Pilt Ford Fiesta RS WRC 01:21:33,6 +04:12,4

Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS2,4,5) – Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC
3 (SS1,3,5 ) – P.G.-Andersson Pilt Ford Fiesta RS WRC
1 (SS6) – Sebastien Ogier Pilt Citroen DS3 WRC
1 (SS7) – Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC


Rootsi ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS8-SS16, 127,50km

Laupäev 12.02

SS 8 Lesjöfors 1 15,00 km 09:00
SS 9 Sågen 1 14,23 km 10:01
SS 10 Fredriksberg 1 18,15 km 11:06
SS 11 Värmullsåsen 1 15,42 km 12:08
SS 12 Lesjöfors 2 15,00 km 14:26
SS 13 Sågen 2 14,23 km 15:27
SS 14 Fredriksberg 2 18,15 km 16:32
SS 15 Värmullsåsen 2 15,42 km 17:34
SS 16 Karlstad SSS 2 1,90 km 21:00

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/results/2011/rally-s ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
http://www.rallysweden.com/?lang=en

Raadio:

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Viimati muutis Strike, 12 Veebr 2011, 13:03, muudetud 3 korda kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
pilsner
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Sept 2005, 11:05

Postitus Postitas pilsner »

Väga hea ülevaade jällegi !
Seisu vaadates ja ennatlikke järeldusi tehes ei pruugi wrc.com ühel kommentaatoril ennustamine väga puusse minna:
1.Hirvonen
2.Latvala
3.Östberg

Ise hoian muidugi pöialt Östbergile, peaasi et tuleks ilma suuremate vigadeta lõpuni. Pakun, et Loeb sõidab täna liidriga vahet tasa 1-1,5 minutit.
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Hommikust!

Ralliraadio hakkas!
-23 kraadi.
Strikele kiitused.
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

oi Flodinil ka disklaff...
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

täna näeb ära, kes kui kiire on.
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

östberg on esimeses hirvonenist kiirem 0,3 sek.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Rainy kirjutas:oi Flodinil ka disklaff...
Eemaldati võistluselt, mitte ei diskvalifitseeritud. Need erinevad mõisted.
Kasuta ikka turvavööd ka!
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Östberg kaotab tee puhastajana täna palju
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Kristo kirjutas:
Rainy kirjutas:oi Flodinil ka disklaff...
Eemaldati võistluselt, mitte ei diskvalifitseeritud. Need erinevad mõisted.
Mis põhjus oli?
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Henning üle katuse pannud vist
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Kolin kirjutas:
Kristo kirjutas:
Rainy kirjutas:oi Flodinil ka disklaff...
Eemaldati võistluselt, mitte ei diskvalifitseeritud. Need erinevad mõisted.
Mis põhjus oli?
ka velgedega mingi jama...
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Östberg on esimese splitti vähga kiirelt liikunud.

Loeb rajal. Nüüd siis näeb tema kiirust
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Loeb tuleb hetkel kõige kiiremini
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

no sellest viimasest splitist on 5km veel tulla..
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

0,01 sekki tegi Petterile ära
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Loeb tunnistas, et nüüd läheb väga raskeks oma kohta parandada, ta proovis nii kuidas suutis, aga polnud oodatust kiirem.
Kahju, et Henning üle katuse käis.
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Brynildsen ka kadunud.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Loeb juba sujuvalt kuues. Oma "olematu kiirusega" on ta tõusnud kolm kohta.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Rainy kirjutas:Brynildsen ka kadunud.
BRYNILDSEN E. Engine failure


PGA juba punktidel nüüd.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 313
Liitunud: 09 Juul 2010, 17:25
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas TeeTCiLL »

ma arvan et PGA tõuseb veel
Vasta