Rootsi ralli 2010 - II päev
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr
Rootsi ralli 2010 - II päev
Rootsi ralli teine võistluspäev SS9-SS16, 115,89km
Võistlushooaja 2010 tiitli- ja punktijaht on alanud. Sellel hooajal saavad punkte iga ralli kümme parimat pilooti, viimati jagati punkte TOP 10 sõitjatele aastal 1997.
Rootsi ralli startis neljapäeva õhtul sõidetud Karlstadi publikukatsega ning jätkus reede hommikul , kus pilootidel tuli kokku läbi üle 120 kiiruskatse kilomeetri.
Terve võistluspäeva jooksul püsis esikolmik 12,2 sekundi sees ning seda pidevalt üksteisega kohti vahetades.
Kui esikohtadele käis tõsine heitlus, siis mitte väiksem võitlus ei käinud kohtade eest, mis väljaspool poodiumi ulatust. Kolme maailmameistri (P. Solberg, Grönholm, Räikkonen) heitlusest väljus edukaimana norralane, lõpetades avapäeva kolmeteistkümnenda kohaga. Kõik kolm nimetatud pilooti, olid üheteistkümne parema hulgas veel peale võistluspäeva esimese ringi läbimist, kuid siis hakkas juhtuma.
SS5 sai saatuslikuks 2003. aasta autoralli MM-võitjale Petter Solbergile. Liiga kiire ja mitte keskendunud sõit viis sõiduveani ning veidi hiljem ka väikese kokkupõrkeni konkurent Matthew Wilsoni võistlusmasinaga - tulemuseks ligi viie minutiline ajakaotus parimatele.
Soomlaste duole Grönholm – Räikkonen sai saatuslikuks SS6.
Rootsi ralli viiekordsel võitjal Grönholmil oli katsel probleeme võistlusmasina elektrisüsteemidega ning ajakaotust parimatele kogunes üle kolmekümne minuti. Päeva lõpus sõnas Grönholm, et polnud terve võistluspäeva jooksul rahul enda sõiduga, kuid kuna nüüd enam nö „suurt kala ei püüa“, siis teisele võistluspäevale loodab ta startida hea fiilinguga ning sõita välja häid katseaegasid.
Vormel 1 maailmameister Räikkonen koges enda jaoks tavatud olukorda juba hommiku esimesel kiiruskatsel, kui konkurent Khalid Al Qassimi oli sõiduvea tõttu ees sõitmas ning rajaääres polnud keegi näitamas sinist lippu, et tuleks kiirem mööda lasta. Nii kogunes soomlasele päris korralik hulk kaotussekundeid. Sarnaselt Grönholmiga sattus ka Räikkonen probleemide küüsi just kuuendal kiiruskatsel. Üks natukene pikaks läinud mahapööre ja F1 maailmameister leidis end selleks, et Citroen C4 WRC masin taas liikuma saada auto kõrvalt lumelabidaga kaevamas. Räikkonen jätkab rallit ning ütles, et iga läbitud kilomeeter on uus kogemus ning just kogemusi tal eelkõige hetkel vaja on.
Kõik eesti rallifännid ootasid avapäeval kiiret sõitu ekipaažilt nr.91 Ott Tänak – Kuldar Sikk ning nad ei pidanud pettuma kuni päeva eelviimase kiiruskatseni. Seitsmendal kiiruskatsel tuli sisse väike sõiduviga ning selle tõttu tuli väärtuslike sekundeid ja minuteid kulutada lumevallist pääsemiseks. Ennem seda olid Ott ja Kuldar kerkinud juba koguni ABS arvestuse kolmeteistkümnendale kohale. Päeva lõpetasid eestlased absoluudi 29.kohaga ning N-rühmas hoitakse peale avapäeva 16.positsiooni.
F1 maailmameister autoralli kogemusi hankimas
Avapäeva lõpetas liidrina soomlane Mikko Hirvonen, kes oli hädas Citroenide pakutud tempoga võistluspäeva esimeses pooles, kuid peale hoolduspausi ja auto juures tehtud muudatusi, muutusid ka Hirvoneni katseajad. Sarnaselt teiste pilootidega kurtis ka hooaja 2009 hõbe, et teisel läbimisel olid teed väga rööpas ning kivised.
Rootsi ralli ainus mitte Põhjamaadest võitja alustas ka rallit selle aastal väga heas tempos ning hoolduspausile minnes hoidis Loeb Hirvoneni ees 4,1 sekundilist edu. Hoolduspausilt naasnuna aga ei klappinud rööpas ja lume-kivisegusel katsel prantslase sõidutempo ning Loeb kaotas katse võitnud soomlasele koguni 10,8 sekundiga ning sellega koos ka liidrikoha.
Võistluspäeva lõpus sõnas prantslane, et talle ei meeldi sõita Rootsis kui teed on rööpas, sest siis ei tunne ta end 100% kindlana.
Kolmandana sai teenitud ööpausile hispaanlane Dani Sordo. Kui kõik rallifännid on teadlikud Sordo asfaldikiirusest, siis usutavasti pakkus lumistel teedel sõidetud avapäeva kiirus ja sõidukindlus paljudele positiivse üllatuse. Hooaja 2010 esimese kiiruskatse võitnud Citroeni teine piloot näitas terve võistluspäeva jooksul kiiret ja konkurentsivõimelist minekut ning ööpausile minnes oli kaotust liidrile, vaid 10,6 sekundit.
Esimesena jäi peale avapäeva poodiumilt välja valitsev Rootsi teede kuningas Jari-Matti Latvala.
Sarnaselt meeskonnakaaslasega ei leidnud ka Latvala päeva esimeses pooles õiget sõidurütmi, kuid peale seadistuste muutmist muutus ka Fordi teise piloodi sõidutempo ning tasuks SS6 katsevõit.
Viiendana lõpetas avapäeva Räikkoneni hooaja 2010 meeskonnakaaslane Sebastien Ogier.
Prantslane pole varem osalenud Rootsi rallil ning kogub alles kogemusi, kuid hoolimata mõnest pisikesest sõiduveast on avapäeva tulemus igati kiiduväärt.
Peale esimest võistluspäeva leiame kuuendalt positsioonilt Petteri venna Henningu, kes ei jäänud avapäeva tulemusega sugugi rahule. Terve päeva võitles norralane erinevate probleemidega -pidurite puudumine ja tänu Petteri väljasõidule katsel peatumine. Kindlasti soovib Henning kiiresti unustada avapäeva ning alustada teist võistluspäeva puhtalt lehelt.
Kohtadele seitse ja kaheksa platseerusid avapäeva lõpuks erasõitja Mads Østberg ning Stobarti kolmas piloot Matthew Wilson. Kahe piloodi vahe on ennem teist võistluspäeva vaid 0,9 sekundit.
Neid kahte pilooti seob avapäevalt üks nimi : Petter Solberg. Østberg sõitis viiendal kiiruskatsel välja täpselt samas kohas kus seda tegi Petter. Matthew sõitis viiendal kiiruskatsel Petterist mööda, kuid hetk hiljem sõitis ise mahapöörde pikaks ning seda ei näinud künka tagant kaotussekundeid tagasi teha ihkav Solberg ning tulemuseks väike kokkupõrge mille tõttu lagunes Wilsoni masina tagavedrustus.
Kahel viimasel punktikohal heitlevad vanad naabrid Rootsi vs Soome ehk siis S2000 masinatel võistlevad PG Andersson ja Janne Tuohino. Kahe piloodi vahe ennem teist võistluspäeva on 59,2 sekundit, kuid Tuohinost omakorda vaid 3,4 sekundi kaugusel on Ford Fiest S2000 masinat rooliv Andreas Mikkelsen.
Rootsi ralli järjestus peale SS8:
1.M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1h08min04.8sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 +6.2sec
3. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 +10.6sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS +31.7sec
5. S Ogier/J Ingrassa FRA Citroen C4 +1m10.9sec
6. H Solberg/I Minor NOR Ford Focus RS +2m16.2sec
7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza +3m20.2sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS +3m21.1sec
9. P-G Andersson/A Fredriksson SWE Skoda Fabia +4m16.1sec
10. J Tuohino/M Tuohino FIN Ford Fiesta +5m15.3sec
29. O Tänak/K Sikk EST Subaru Impreza +12m10.0sec
30. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS +13m38.3sec
47. K Räikkonen/K Lindström FIN Citroen C4 +30m35.9sec
Katsevõite 1.võistluspäeval:
3 (SS4,5,7) – Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC
3 (SS2,3,8 ) – Sebastien Loeb Citroen C4 WRC
1 (SS1) – Dani Sordo Citroen C4 WRC
1 (SS6) – Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC
Rootsi ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS9-SS16, 115,89km
SS 9 Vargåsen 1 24,63 km 08:58
SS 10 Sågen 1 14,23 km 10:46
SS 11 Fredriksberg 1 18,15 km 11:42
SS 12 Hagfors Sprint 1 1,87 km 12:58
SS 13 Vargåsen 2 24,63 km 14:41
SS 14 Sågen 2 14,23 km 16:34
SS 15 Fredriksberg 2 18,15 km 17:30
SS 16 Hagfors Sprint 2 1,87 km 18:46
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=S
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp
Võistlushooaja 2010 tiitli- ja punktijaht on alanud. Sellel hooajal saavad punkte iga ralli kümme parimat pilooti, viimati jagati punkte TOP 10 sõitjatele aastal 1997.
Rootsi ralli startis neljapäeva õhtul sõidetud Karlstadi publikukatsega ning jätkus reede hommikul , kus pilootidel tuli kokku läbi üle 120 kiiruskatse kilomeetri.
Terve võistluspäeva jooksul püsis esikolmik 12,2 sekundi sees ning seda pidevalt üksteisega kohti vahetades.
Kui esikohtadele käis tõsine heitlus, siis mitte väiksem võitlus ei käinud kohtade eest, mis väljaspool poodiumi ulatust. Kolme maailmameistri (P. Solberg, Grönholm, Räikkonen) heitlusest väljus edukaimana norralane, lõpetades avapäeva kolmeteistkümnenda kohaga. Kõik kolm nimetatud pilooti, olid üheteistkümne parema hulgas veel peale võistluspäeva esimese ringi läbimist, kuid siis hakkas juhtuma.
SS5 sai saatuslikuks 2003. aasta autoralli MM-võitjale Petter Solbergile. Liiga kiire ja mitte keskendunud sõit viis sõiduveani ning veidi hiljem ka väikese kokkupõrkeni konkurent Matthew Wilsoni võistlusmasinaga - tulemuseks ligi viie minutiline ajakaotus parimatele.
Soomlaste duole Grönholm – Räikkonen sai saatuslikuks SS6.
Rootsi ralli viiekordsel võitjal Grönholmil oli katsel probleeme võistlusmasina elektrisüsteemidega ning ajakaotust parimatele kogunes üle kolmekümne minuti. Päeva lõpus sõnas Grönholm, et polnud terve võistluspäeva jooksul rahul enda sõiduga, kuid kuna nüüd enam nö „suurt kala ei püüa“, siis teisele võistluspäevale loodab ta startida hea fiilinguga ning sõita välja häid katseaegasid.
Vormel 1 maailmameister Räikkonen koges enda jaoks tavatud olukorda juba hommiku esimesel kiiruskatsel, kui konkurent Khalid Al Qassimi oli sõiduvea tõttu ees sõitmas ning rajaääres polnud keegi näitamas sinist lippu, et tuleks kiirem mööda lasta. Nii kogunes soomlasele päris korralik hulk kaotussekundeid. Sarnaselt Grönholmiga sattus ka Räikkonen probleemide küüsi just kuuendal kiiruskatsel. Üks natukene pikaks läinud mahapööre ja F1 maailmameister leidis end selleks, et Citroen C4 WRC masin taas liikuma saada auto kõrvalt lumelabidaga kaevamas. Räikkonen jätkab rallit ning ütles, et iga läbitud kilomeeter on uus kogemus ning just kogemusi tal eelkõige hetkel vaja on.
Kõik eesti rallifännid ootasid avapäeval kiiret sõitu ekipaažilt nr.91 Ott Tänak – Kuldar Sikk ning nad ei pidanud pettuma kuni päeva eelviimase kiiruskatseni. Seitsmendal kiiruskatsel tuli sisse väike sõiduviga ning selle tõttu tuli väärtuslike sekundeid ja minuteid kulutada lumevallist pääsemiseks. Ennem seda olid Ott ja Kuldar kerkinud juba koguni ABS arvestuse kolmeteistkümnendale kohale. Päeva lõpetasid eestlased absoluudi 29.kohaga ning N-rühmas hoitakse peale avapäeva 16.positsiooni.
F1 maailmameister autoralli kogemusi hankimas
Avapäeva lõpetas liidrina soomlane Mikko Hirvonen, kes oli hädas Citroenide pakutud tempoga võistluspäeva esimeses pooles, kuid peale hoolduspausi ja auto juures tehtud muudatusi, muutusid ka Hirvoneni katseajad. Sarnaselt teiste pilootidega kurtis ka hooaja 2009 hõbe, et teisel läbimisel olid teed väga rööpas ning kivised.
Rootsi ralli ainus mitte Põhjamaadest võitja alustas ka rallit selle aastal väga heas tempos ning hoolduspausile minnes hoidis Loeb Hirvoneni ees 4,1 sekundilist edu. Hoolduspausilt naasnuna aga ei klappinud rööpas ja lume-kivisegusel katsel prantslase sõidutempo ning Loeb kaotas katse võitnud soomlasele koguni 10,8 sekundiga ning sellega koos ka liidrikoha.
Võistluspäeva lõpus sõnas prantslane, et talle ei meeldi sõita Rootsis kui teed on rööpas, sest siis ei tunne ta end 100% kindlana.
Kolmandana sai teenitud ööpausile hispaanlane Dani Sordo. Kui kõik rallifännid on teadlikud Sordo asfaldikiirusest, siis usutavasti pakkus lumistel teedel sõidetud avapäeva kiirus ja sõidukindlus paljudele positiivse üllatuse. Hooaja 2010 esimese kiiruskatse võitnud Citroeni teine piloot näitas terve võistluspäeva jooksul kiiret ja konkurentsivõimelist minekut ning ööpausile minnes oli kaotust liidrile, vaid 10,6 sekundit.
Esimesena jäi peale avapäeva poodiumilt välja valitsev Rootsi teede kuningas Jari-Matti Latvala.
Sarnaselt meeskonnakaaslasega ei leidnud ka Latvala päeva esimeses pooles õiget sõidurütmi, kuid peale seadistuste muutmist muutus ka Fordi teise piloodi sõidutempo ning tasuks SS6 katsevõit.
Viiendana lõpetas avapäeva Räikkoneni hooaja 2010 meeskonnakaaslane Sebastien Ogier.
Prantslane pole varem osalenud Rootsi rallil ning kogub alles kogemusi, kuid hoolimata mõnest pisikesest sõiduveast on avapäeva tulemus igati kiiduväärt.
Peale esimest võistluspäeva leiame kuuendalt positsioonilt Petteri venna Henningu, kes ei jäänud avapäeva tulemusega sugugi rahule. Terve päeva võitles norralane erinevate probleemidega -pidurite puudumine ja tänu Petteri väljasõidule katsel peatumine. Kindlasti soovib Henning kiiresti unustada avapäeva ning alustada teist võistluspäeva puhtalt lehelt.
Kohtadele seitse ja kaheksa platseerusid avapäeva lõpuks erasõitja Mads Østberg ning Stobarti kolmas piloot Matthew Wilson. Kahe piloodi vahe on ennem teist võistluspäeva vaid 0,9 sekundit.
Neid kahte pilooti seob avapäevalt üks nimi : Petter Solberg. Østberg sõitis viiendal kiiruskatsel välja täpselt samas kohas kus seda tegi Petter. Matthew sõitis viiendal kiiruskatsel Petterist mööda, kuid hetk hiljem sõitis ise mahapöörde pikaks ning seda ei näinud künka tagant kaotussekundeid tagasi teha ihkav Solberg ning tulemuseks väike kokkupõrge mille tõttu lagunes Wilsoni masina tagavedrustus.
Kahel viimasel punktikohal heitlevad vanad naabrid Rootsi vs Soome ehk siis S2000 masinatel võistlevad PG Andersson ja Janne Tuohino. Kahe piloodi vahe ennem teist võistluspäeva on 59,2 sekundit, kuid Tuohinost omakorda vaid 3,4 sekundi kaugusel on Ford Fiest S2000 masinat rooliv Andreas Mikkelsen.
Rootsi ralli järjestus peale SS8:
1.M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1h08min04.8sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 +6.2sec
3. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 +10.6sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS +31.7sec
5. S Ogier/J Ingrassa FRA Citroen C4 +1m10.9sec
6. H Solberg/I Minor NOR Ford Focus RS +2m16.2sec
7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza +3m20.2sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS +3m21.1sec
9. P-G Andersson/A Fredriksson SWE Skoda Fabia +4m16.1sec
10. J Tuohino/M Tuohino FIN Ford Fiesta +5m15.3sec
29. O Tänak/K Sikk EST Subaru Impreza +12m10.0sec
30. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS +13m38.3sec
47. K Räikkonen/K Lindström FIN Citroen C4 +30m35.9sec
Katsevõite 1.võistluspäeval:
3 (SS4,5,7) – Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC
3 (SS2,3,8 ) – Sebastien Loeb Citroen C4 WRC
1 (SS1) – Dani Sordo Citroen C4 WRC
1 (SS6) – Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC
Rootsi ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS9-SS16, 115,89km
SS 9 Vargåsen 1 24,63 km 08:58
SS 10 Sågen 1 14,23 km 10:46
SS 11 Fredriksberg 1 18,15 km 11:42
SS 12 Hagfors Sprint 1 1,87 km 12:58
SS 13 Vargåsen 2 24,63 km 14:41
SS 14 Sågen 2 14,23 km 16:34
SS 15 Fredriksberg 2 18,15 km 17:30
SS 16 Hagfors Sprint 2 1,87 km 18:46
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=S
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp
Viimati muutis Strike, 14 Veebr 2010, 01:38, muudetud 1 kord kokku.
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Hommik.
Põnevat jälgimist.
Tänased katsed:
SS9 Vargasen 1 24.63 km 13/2/10 8:58:00
SS13 Vargasen 2 24.63 km 13/2/10 14:41:00
SS10 Sagen 1 14.23 km 13/2/10 10:46:00
SS14 Sagen 2 14.23 km 13/2/10 16:29:00
SS11 Fredriksberg 1 18.15 km 13/2/10 11:42:00
SS15 Fredriksberg 2 18.15 km 13/2/10 17:25:00
SS12 Hagfors Sprint 1 1.87 km 13/2/10 12:58:00
SS16 Hagfors Sprint 2 1.87 km 13/2/10 18:41:00
Põnevat jälgimist.
Tänased katsed:
SS9 Vargasen 1 24.63 km 13/2/10 8:58:00
SS13 Vargasen 2 24.63 km 13/2/10 14:41:00
SS10 Sagen 1 14.23 km 13/2/10 10:46:00
SS14 Sagen 2 14.23 km 13/2/10 16:29:00
SS11 Fredriksberg 1 18.15 km 13/2/10 11:42:00
SS15 Fredriksberg 2 18.15 km 13/2/10 17:25:00
SS12 Hagfors Sprint 1 1.87 km 13/2/10 12:58:00
SS16 Hagfors Sprint 2 1.87 km 13/2/10 18:41:00