Rootsi ralli 2010 - II päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5918
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rootsi ralli 2010 - II päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt Rootsi ralli teine võistluspäev SS9-SS16, 115,89km

Võistlushooaja 2010 tiitli- ja punktijaht on alanud. Sellel hooajal saavad punkte iga ralli kümme parimat pilooti, viimati jagati punkte TOP 10 sõitjatele aastal 1997.
Rootsi ralli startis neljapäeva õhtul sõidetud Karlstadi publikukatsega ning jätkus reede hommikul , kus pilootidel tuli kokku läbi üle 120 kiiruskatse kilomeetri.

Terve võistluspäeva jooksul püsis esikolmik 12,2 sekundi sees ning seda pidevalt üksteisega kohti vahetades.
Kui esikohtadele käis tõsine heitlus, siis mitte väiksem võitlus ei käinud kohtade eest, mis väljaspool poodiumi ulatust. Kolme maailmameistri (P. Solberg, Grönholm, Räikkonen) heitlusest väljus edukaimana norralane, lõpetades avapäeva kolmeteistkümnenda kohaga. Kõik kolm nimetatud pilooti, olid üheteistkümne parema hulgas veel peale võistluspäeva esimese ringi läbimist, kuid siis hakkas juhtuma.
SS5 sai saatuslikuks 2003. aasta autoralli MM-võitjale Petter Solbergile. Liiga kiire ja mitte keskendunud sõit viis sõiduveani ning veidi hiljem ka väikese kokkupõrkeni konkurent Matthew Wilsoni võistlusmasinaga - tulemuseks ligi viie minutiline ajakaotus parimatele.
Soomlaste duole Grönholm – Räikkonen sai saatuslikuks SS6.
Rootsi ralli viiekordsel võitjal Grönholmil oli katsel probleeme võistlusmasina elektrisüsteemidega ning ajakaotust parimatele kogunes üle kolmekümne minuti. Päeva lõpus sõnas Grönholm, et polnud terve võistluspäeva jooksul rahul enda sõiduga, kuid kuna nüüd enam nö „suurt kala ei püüa“, siis teisele võistluspäevale loodab ta startida hea fiilinguga ning sõita välja häid katseaegasid.
Vormel 1 maailmameister Räikkonen koges enda jaoks tavatud olukorda juba hommiku esimesel kiiruskatsel, kui konkurent Khalid Al Qassimi oli sõiduvea tõttu ees sõitmas ning rajaääres polnud keegi näitamas sinist lippu, et tuleks kiirem mööda lasta. Nii kogunes soomlasele päris korralik hulk kaotussekundeid. Sarnaselt Grönholmiga sattus ka Räikkonen probleemide küüsi just kuuendal kiiruskatsel. Üks natukene pikaks läinud mahapööre ja F1 maailmameister leidis end selleks, et Citroen C4 WRC masin taas liikuma saada auto kõrvalt lumelabidaga kaevamas. Räikkonen jätkab rallit ning ütles, et iga läbitud kilomeeter on uus kogemus ning just kogemusi tal eelkõige hetkel vaja on.

Kõik eesti rallifännid ootasid avapäeval kiiret sõitu ekipaažilt nr.91 Ott Tänak – Kuldar Sikk ning nad ei pidanud pettuma kuni päeva eelviimase kiiruskatseni. Seitsmendal kiiruskatsel tuli sisse väike sõiduviga ning selle tõttu tuli väärtuslike sekundeid ja minuteid kulutada lumevallist pääsemiseks. Ennem seda olid Ott ja Kuldar kerkinud juba koguni ABS arvestuse kolmeteistkümnendale kohale. Päeva lõpetasid eestlased absoluudi 29.kohaga ning N-rühmas hoitakse peale avapäeva 16.positsiooni.

Pilt
F1 maailmameister autoralli kogemusi hankimas

Avapäeva lõpetas liidrina soomlane Mikko Hirvonen, kes oli hädas Citroenide pakutud tempoga võistluspäeva esimeses pooles, kuid peale hoolduspausi ja auto juures tehtud muudatusi, muutusid ka Hirvoneni katseajad. Sarnaselt teiste pilootidega kurtis ka hooaja 2009 hõbe, et teisel läbimisel olid teed väga rööpas ning kivised.

Rootsi ralli ainus mitte Põhjamaadest võitja alustas ka rallit selle aastal väga heas tempos ning hoolduspausile minnes hoidis Loeb Hirvoneni ees 4,1 sekundilist edu. Hoolduspausilt naasnuna aga ei klappinud rööpas ja lume-kivisegusel katsel prantslase sõidutempo ning Loeb kaotas katse võitnud soomlasele koguni 10,8 sekundiga ning sellega koos ka liidrikoha.
Võistluspäeva lõpus sõnas prantslane, et talle ei meeldi sõita Rootsis kui teed on rööpas, sest siis ei tunne ta end 100% kindlana.

Kolmandana sai teenitud ööpausile hispaanlane Dani Sordo. Kui kõik rallifännid on teadlikud Sordo asfaldikiirusest, siis usutavasti pakkus lumistel teedel sõidetud avapäeva kiirus ja sõidukindlus paljudele positiivse üllatuse. Hooaja 2010 esimese kiiruskatse võitnud Citroeni teine piloot näitas terve võistluspäeva jooksul kiiret ja konkurentsivõimelist minekut ning ööpausile minnes oli kaotust liidrile, vaid 10,6 sekundit.

Esimesena jäi peale avapäeva poodiumilt välja valitsev Rootsi teede kuningas Jari-Matti Latvala.
Sarnaselt meeskonnakaaslasega ei leidnud ka Latvala päeva esimeses pooles õiget sõidurütmi, kuid peale seadistuste muutmist muutus ka Fordi teise piloodi sõidutempo ning tasuks SS6 katsevõit.

Viiendana lõpetas avapäeva Räikkoneni hooaja 2010 meeskonnakaaslane Sebastien Ogier.
Prantslane pole varem osalenud Rootsi rallil ning kogub alles kogemusi, kuid hoolimata mõnest pisikesest sõiduveast on avapäeva tulemus igati kiiduväärt.

Peale esimest võistluspäeva leiame kuuendalt positsioonilt Petteri venna Henningu, kes ei jäänud avapäeva tulemusega sugugi rahule. Terve päeva võitles norralane erinevate probleemidega -pidurite puudumine ja tänu Petteri väljasõidule katsel peatumine. Kindlasti soovib Henning kiiresti unustada avapäeva ning alustada teist võistluspäeva puhtalt lehelt.

Kohtadele seitse ja kaheksa platseerusid avapäeva lõpuks erasõitja Mads Østberg ning Stobarti kolmas piloot Matthew Wilson. Kahe piloodi vahe on ennem teist võistluspäeva vaid 0,9 sekundit.
Neid kahte pilooti seob avapäevalt üks nimi : Petter Solberg. Østberg sõitis viiendal kiiruskatsel välja täpselt samas kohas kus seda tegi Petter. Matthew sõitis viiendal kiiruskatsel Petterist mööda, kuid hetk hiljem sõitis ise mahapöörde pikaks ning seda ei näinud künka tagant kaotussekundeid tagasi teha ihkav Solberg ning tulemuseks väike kokkupõrge mille tõttu lagunes Wilsoni masina tagavedrustus.

Kahel viimasel punktikohal heitlevad vanad naabrid Rootsi vs Soome ehk siis S2000 masinatel võistlevad PG Andersson ja Janne Tuohino. Kahe piloodi vahe ennem teist võistluspäeva on 59,2 sekundit, kuid Tuohinost omakorda vaid 3,4 sekundi kaugusel on Ford Fiest S2000 masinat rooliv Andreas Mikkelsen.

Pilt Rootsi ralli järjestus peale SS8:

1.M Hirvonen/J Lehtinen FIN Pilt Ford Focus RS 1h08min04.8sec
2. S Loeb/D Elena FRA Pilt Citroen C4 +6.2sec
3. D Sordo/M Marti ESP Pilt Citroen C4 +10.6sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Pilt Ford Focus RS +31.7sec
5. S Ogier/J Ingrassa FRA Pilt Citroen C4 +1m10.9sec
6. H Solberg/I Minor NOR Pilt Ford Focus RS +2m16.2sec
7. M Østberg/J Andersson NOR Pilt Subaru Impreza +3m20.2sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Pilt Focus RS +3m21.1sec
9. P-G Andersson/A Fredriksson SWE Pilt Skoda Fabia +4m16.1sec
10. J Tuohino/M Tuohino FIN Pilt Ford Fiesta +5m15.3sec

29. O Tänak/K Sikk EST Pilt Subaru Impreza +12m10.0sec
30. M Grönholm/T Rautiainen FIN Pilt Ford Focus RS +13m38.3sec
47. K Räikkonen/K Lindström FIN Pilt Citroen C4 +30m35.9sec

Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS4,5,7) – Mikko HirvonenPilt Ford Focus RS WRC
3 (SS2,3,8 ) – Sebastien LoebPilt Citroen C4 WRC
1 (SS1) – Dani SordoPilt Citroen C4 WRC
1 (SS6) – Jari-Matti LatvalaPilt Ford Focus RS WRC


Pilt Rootsi ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS9-SS16, 115,89km
SS 9 Vargåsen 1 24,63 km 08:58
SS 10 Sågen 1 14,23 km 10:46
SS 11 Fredriksberg 1 18,15 km 11:42
SS 12 Hagfors Sprint 1 1,87 km 12:58
SS 13 Vargåsen 2 24,63 km 14:41
SS 14 Sågen 2 14,23 km 16:34
SS 15 Fredriksberg 2 18,15 km 17:30
SS 16 Hagfors Sprint 2 1,87 km 18:46

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=S
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp
Viimati muutis Strike, 14 Veebr 2010, 01:38, muudetud 1 kord kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

Hommik.
Põnevat jälgimist.

Tänased katsed:

SS9 Vargasen 1 24.63 km 13/2/10 8:58:00
SS13 Vargasen 2 24.63 km 13/2/10 14:41:00
Pilt

SS10 Sagen 1 14.23 km 13/2/10 10:46:00
SS14 Sagen 2 14.23 km 13/2/10 16:29:00
Pilt

SS11 Fredriksberg 1 18.15 km 13/2/10 11:42:00
SS15 Fredriksberg 2 18.15 km 13/2/10 17:25:00
Pilt

SS12 Hagfors Sprint 1 1.87 km 13/2/10 12:58:00
SS16 Hagfors Sprint 2 1.87 km 13/2/10 18:41:00
Pilt
Afka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1452
Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas Afka »

Loodame,et esikolmikus tuleb samasugune tihe rebimine nagu eile
Afka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1452
Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas Afka »

Hirvonen ei saa jälle hommikul hoopeale
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 513
Liitunud: 07 Aug 2008, 15:40

Postitus Postitas Suurkala »

Hommik, Lugeja on temokalt alustanud.

PS: Sügavad kummardused Strikele järjekordse suurepärase kirjatöö eest.
Viimati muutis Suurkala, 13 Veebr 2010, 09:09, muudetud 1 kord kokku.
Afka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1452
Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas Afka »

Teises Hirvosest aeglasem
Tux
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1210
Liitunud: 09 Aug 2003, 15:55

Postitus Postitas Tux »

Afka kirjutas:Hirvonen ei saa jälle hommikul hoopeale
Teises splitis Loeb juba kaotab 1,8 sek. WRR-i Colin arvas et see 1. spliti kaotus võib Hirvonenil tulla sellest, et ta on 1. startija ja tal ei ole kiirendades sellist haardumist nagu järgmistel, kuna rada ei ole veel üldse "puhas".
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Afka kirjutas:Hirvonen ei saa jälle hommikul hoopeale
Loeb on teises maas juba 1.8ga
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Loodan, et Hirvonen selle hirmsa hooga hanges ei lõpeta
Afka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1452
Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas Afka »

Vahe suureneb veelgi
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

4 splitis juba 4 sekki hirmuga vist kihutab
WRC09
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 331
Liitunud: 13 Jaan 2009, 02:34

Postitus Postitas WRC09 »

vahemalt on puhtalt lopus :D
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Loeb ei teagi, miks ta Hirvonenist aeglane on :D
Kristop
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 179
Liitunud: 23 Sept 2009, 21:52

Postitus Postitas Kristop »

tundub et täna hommikusel katsel on eestpoolt startijatel eelis
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

tundub jah, isegi grönholm on üliaeglane
WRC09
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 331
Liitunud: 13 Jaan 2009, 02:34

Postitus Postitas WRC09 »

kordus katsel tuleb kruusa rehv alla panna :D
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Kas Ott startis täna peale Sandelli
Afka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1452
Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas Afka »

Makkro kirjutas:Kas Ott startis täna peale Sandelli
Täpselt nii
Kristop
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 179
Liitunud: 23 Sept 2009, 21:52

Postitus Postitas Kristop »

on kusagilt kuulda ka olnud juba millest sellised vahed
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Ott peaks kohe jõudma
Vasta