käiguvahetusel süüde välja

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Unine
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 199
Liitunud: 08 Mär 2004, 14:12
Asukoht: Tallinn

käiguvahetusel süüde välja

Postitus Postitas Unine »

Olen kuulnus et WRC`del pidi käiguvahetusel süüde välja lülituma, aga miks seda vaja on? :oops: :)
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

See on vist selleks et turbo kiirust ei kaotaks. Ingliskeelse nimega Anti Lag System ehk ALS ehk nn. paugu süsteem :) Olen ka lugenud et siis suunatakse küttesegu otse väljalasketrakti. :) Sellest siis need leegid sumbutist :twisted:
gaas on endiselt laiffi
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

Ee, ALS'i puhul keeratakse süüde megahiliseks, et segu väljalaske kollektoris plahvataks (käib silindrist läbi aga plahvatab väljaspool). See siis hoiab turbol survet üleval. Nii lugesin mingisuguse vanema "paugutaja" kohta. Aga see suht vana süsteem, kodutehtud N'idel neid kasutatakse, aga kas tehase vertsud midagi peenemat ei kasuta?
Aga kas mitte uuematel WRC'del ei katkesta süüdet käiguvahetuse nimel (st käima aju laseb tuure vähemaks et järgmine käik paremini sisse läheks)? Et juht nagu jalga gaasilt ei tõstagi, vaid tõmbab hooba ja auto ise sobitab pöörded jne?
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Switch-cut on mitte ainult uuematel, vaid ka vanematel wrc-del ja ka S1600 autodel ja kitcaridel jne, millel kasutusel otsekastid. See on ka see asi, mis vabalthingavate puhul käike vahetades pauku teeb.
Kasuta ikka turvavööd ka!
cuke
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 175
Liitunud: 17 Veebr 2003, 10:43
Asukoht: tartupoiss pealinnas
Kontakt:

Postitus Postitas cuke »

Njahh.. no eks käigukastile oleks see ka hirmus valu kui täisgaasil käik sisse lülitub.. Ega seal keegi gaasilt jalga maha ei tõsta.. et siis korraks mootor seisma ja jõud tagant ära..


Carlos, mitu käigukasti enne laiali läks kui sina asja põhimõtte selgeks said? :twisted:
Hyundai ei ole tolmuimeja!!
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Carlos, kas turbomasinad siis ei paugugi? :shock: N-masinad peaks ju turboga olema.
gaas on endiselt laiffi
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Miks nad ei paugu?
Kasuta ikka turvavööd ka!
Vasta