Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Roland1803
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 175
Liitunud: 13 Nov 2010, 18:18
Asukoht: Võru

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Roland1803 »

«Autoralli MM-etapil tegutsed kolm päeva maksimumi piiril, pidevalt tulevad ette uued olukorrad ja nendeks pole võimalik ette valmistada… sa pead hetkega tunnetama, kuidas toimida. Rajal pole ju turvaalasid, vaid sõidad puude vahel 200 km/h ja pead end seal koos autoga kuidagi ära mahutama – su oma elu on mängus.» Nii kirjeldab möödunud nädalal Fordi tehasemeeskonnaks oleva M-Spordi rallitiimiga lepingu sõlminud Ott Tänak autorallimaailma kõige teravamas tipus võistlemist.

Tänaku sõnul sõltub spordialal, kus tavamõistes treenimine on tipptasemel peaaegu võimatu, väga palju psühholoogiast ja mõtlemisest. Kõik on kinni peas, ütleb ta oma oimukohale koputades, ning lisab, et võistluse ajal kipub eelkõige väsima vaim, mitte füüsis.

«Rallisõit on väga keeruline spordiala – iga kurv, iga olukord on sõitja jaoks uus ning roolis olles pead olema nutikas ja saama aru, mis toimub,» selgitab Tänak. «Seepärast kutsutaksegi võidusõitu ainsaks munadega spordialaks, kus pead olema mees!»

Ott Tänak, kuidas autorallis tippsõitjaks arenetakse, kui ala spetsiifika tõttu on treenimine praktiliselt võimatu?

Maailma kõige paremaks rallisõitjaks treenida on tõesti võimatu. Sul peab ikkagi midagi olema, mis aitab parimaks saada. Selliseid mehi on küll, kes meeletult töötades jõuavad teatud tasemeni, aga nad ei saa kunagi parimaks. MM-sarjas esikolmikusse sõitjad on algusest peale väga andekad. Näiteks soomlane Jari-Matti Latvala oli kohe väga kiire, kuid samas tegi palju vigu. Nüüd on ta nendest õppinud ja konkureerib maailmameistritiitlile.

Piiride tunnetamiseks on vigade tegemine vist paratamatu.

Seepärast ongi rallisõit raske, et iga olukord on uus – see pole kaugushüpe, kus paned sammu paika ja jooksed, rallis seda teha ei saa. Siin tuleb asju tunnetada.

Selline olukord tekitab paratamatult stressi. Kaua sul pärast võistlust sellest välja tulekuks aega kulub?

Pärast võistlust olen vaimselt täiesti väsinud. Sa sõidad mööda teed, mida sa tegelikult ei tunne – varem oled sa seda ainult kaks korda tavaliikluse kiirusel läbinud, kuid nüüd tuleb seda teha maksimumkiirusel, toetudes vaid kaardilugejalt tulevale infole. Sellises olukorras hakkama saamiseks peab olema vaimselt väga tugev. Rallisõidu keerukust näitab seegi, et vormel-1 sõitjad on tulnud ja üritanud, aga nad ei saa hakkama – siin pole neile harjumuspäraseid turvaalasid.

Rõhutad vaimse poole tähtsust. Kas oled oma vaimu tugevdamiseks otsinud tuge psühholoogidelt?

Olen proovinud kasutada psühholoogi abi, aga see on keeruline. Maailmas on vaid kaks inimest, kes rallisõitja kontekstis seda eriala jagavad – üks neist töötab Volkswageni ja teine Citroëni meeskonna juures. Nad on sellega pikalt tegelenud ja suudavad sõitjaid aidata. Näiteks 30 minutit kestva hoolduspausi ajal aitavad nad sõitjaga rääkides segava surve maha võtta, nii et sportlane saaks keskenduda vaid iseenda tegevusele. Kui rallimehel tekib hull surve ja lisapingeid, on rajal raske hakkama saada. Autoralli tipus on ainult vaimselt tugevad inimesed.

Kuidas psühholoogiga vestlemine sind ennast mõjutas?

Mingil määral see kindlasti aitas, kuid spetsiifilisi asju oleks juurde vaja. Need kaks inimest, kellest rääkisin, on ala sees olnud väga kaua. Nad on töötanud juba koos Sebastien Loebi ja Marcus Grönholmiga ning seepärast on neil lihtsalt nii kõva kogemus.

Sina pead auto hoolduseks ja puhkuseks mõeldud pauside ajal oma mõtetega ise toime tulema. Kas kasutad selleks mõnda nippi?

Tegelikult ei tee ma selleks midagi erilist. Vestlen tiimi inimestega ja nii tekivad järgmisteks kiiruskatseteks uued plaanid. Juba sõidetud kiiruskatsele pole vaja enam mõtelda. Kuna võistluse ajal on pinge suur, olen tavaliselt väga keskendunud ning kõrvalistele asjadele ei mõtle.

Paljud tippsportlased sulguvad enne tähtsat võistlust justkui oma maailma. Millal sina hakkad ennast võistluse lainele häälestama?

Ralliks valmistumine algab tavaliselt esmaspäeval võistluspaika saabumisega. Teisipäeval ja kolmapäeval on rajaga tutvumine ning selleks ajaks olen juba keskendunud. Rajaga tutvumise ja kiiruslegendi koostamise päevad on ühed kõige olulisemad, kui legendi koostamine ei õnnestu, on raske head tulemust saada.

Kui heaks kiiruslegendi koostajaks sa end pead?

Kogemused on näidanud, et uuel rallil tuleb alati sõita varuga, teades, et kõik pole perfektne. Kui oled kusagil esimest korda, on võidu peale raske sõita. Mida suuremad on sinu kogemused, seda paremaks muutud ka rajaga tutvumisel. Perfektsuseni jõuda on väga keeruline.

Rallisõit on siiski kahe mehe koostöö. Lõppenud hooajal oli sinu uueks kaardilugejaks Raigo Mõlder, kel MM-rallide kogemused varasemast puudusid. Oled rõhutanud, et jäid paarimehe arenguga rahule, kuid kuidas peaks tema areng jätkuma tuleval hooajal, kui olete juba WRC-sarjas tehasetiimi meeskonnas?

Raigo sai tänavu näha palju päris MM-tasemel rallielu ja usun, et ta õppis sellest. Kahe hooaja vahele jääva kuuajalise puhkuse ajal saab kõik läbi mõelda ja uuesti otsast alustada. Tean, et Raigo saab ise aru, mida saab tulevikus paremini teha ja kuidas endalt pingeid maha võtta ning protsessi nautida.

Lõppenud hooaeg oli sinu jaoks mitmekordselt keeruline – võistlustega kaasnevatele tavapärastele pingetele lisaks lasus sul kohustus pärast aastast pausi hästi esineda, kuna see oli sisuliselt viimane võimalus pääseda tagasi WRC-sarja ning harjuda tuli ka uue kaardilugejaga. Milline neist detailidest oli sinu jaoks kõige raskem?

Olen MM-rallidel sõitnud mitu aastat, seepärast polnud tagasitulek iseenesest väga raske, lihtsalt hooaja alguses olid meil pidevalt mingid probleemid. Raigo jaoks oli küll palju uusi asju, kuid selle taha ei saa pugeda. Usun, et tegime kevadel õige otsuse: sõita vahepeal ainult WRC 2 autoga, et läbi selle saada viimaseks WRC-sõiduks hea tunne. Suurbritannia ralli pidi näitama, et Raigo saab sellel tasemel hakkama, ja ta saigi hakkama!

Hooaja eel oli D-Macki meeskonna eesmärk, et üks meie autodest tuleks WRC 2 maailmameistriks. Meeskondlikult saime hakkama, kuid individuaalselt mitte – hooaja alguses oli liiga palju ebaõnne.

Mullu detsembris antud intervjuus ütlesid, et eesootav hooaeg on sinu jaoks viimane võimalus. Kas teadmine, et sul pole eksimisruumi, kammitses?

Tegelikult juhtus meil kogu aeg midagi, aga sellega tuli võidelda ja see aitaski meid edasi. Tulemus ei vastanud ootustele, kuid see, kuidas me püüdlesime paremaks saamise suunas, andiski meile järgmiseks aastaks koha M-Spordi meeskonnas. Nii mina kui Raigo olime nõus andma selle nimel kõik, et järgmine aasta edasi minna. Põhiline on see, et töö meeldib, siis suudad sa seda kõike nautida.

2012. aastal panin endale liiga kõrged ootused ja survestasin end üle. Sellest tulid vead ja need omakorda tekitasid stressi. Tänavu ma selliste asjade pärast ei muretsenud – iga kord, kui oli probleem, alustasime järgmist rallit nullist.

Kas pärast suuremat apsakat on järgmise ralli starti minek keeruline?

Eelmise ralli eksimus lõpeb seal, kus eksimus sai tehtud, ning selle peale ei maksa enam mõtelda. Lihtsalt kui viga on tehtud, tuleb selle põhjused läbi analüüsida.

Hirmu pole tekkinud?

Hirmu ei tohi tekkida, siis ei saa sõita. Kui mul oleks hirm, poleks ma siin, kus ma olen. Samas on tõesti ka selliseid mehi, kes pärast suuremat avariid kaotavad oma kiiruse, kuid minul pole seda õnneks juhtunud. Alalhoiuinstinkt peab muidugi säilima – lolliks ju ei lähe ning ise end autos ära tappa ei taha.

Kas võrreldes 2012. aastaga oli tänavu mõistusega sõitmist sinu jaoks rohkem?

Tänavu oli mul juba nii palju rohkem kogemusi, et ma ei teinud lollusi. 2012. aastal tuli väga palju lihtsaid vigu üleüritamisest. Tegelikult ei tohi ennast üle survestada – kui kiirus tuleb, siis ta tuleb ise. Tuleb samm-sammult edasi minna ja nii see kiirus kasvab.

Kui sa kiiruskatsel kaotad võitjale pool sekundit kilomeetri kohta, siis kuidas sa seda autos ise tunnetad?

Kui sa sõites ei näe, kuidas aega kaotad, on raske edasi areneda, kui aga näed, on see lihtne. Oluline on sõidurütm ja enesekindlus – kui sul on hea tunne ja kõik mängib sinu heaks, siis tuleb ka sõit iseenesest. Kui aga miski segab, sa kahtled endas, autos või kaardilugejas, kaob aeg väga ruttu ja seda on tagasi teha keeruline. Kui sa kiiruskatse lõpus ei mäleta sõitmisest suurt midagi, siis oli hea keskendumine.

Rääkisid, et püüdsite koos Raigiga läbi hooaja saada paremaks. Milles see väljendus?

Olenemata seisust – kasvõi näiteks pärast eelmise päeva katkestamist superralli süsteemis sõites – võtad kätte ja võidad kõik kiiruskatsed, mitte ei kaota motivatsiooni ega kulge niisama lõpuni. Või näiteks hakkad järgmise ralli jaoks auto seadistusi testima.

Vaatame ajas tagasi. Pärast ebaõnnestunud 2012. aastat jäi sul eelmine hooaeg suures rallis vahele. Kuidas sa seda perioodi tagantjärele hindad: kas see tuli mõnes mõttes kasuks, pani asju teistmoodi nägema ja asjade üle järele mõtlema?

Ma olen kindel, et see oli kasulik. See aeg sundis rohkem tööd tegema – oma meeskonda üleval pidama, ja ise tahtsin sõita… see oli aeg, mis mind kasvatas. Tänu perekond Grossidele sain Eestis sõita, ja teha seda suuremate eesmärkideta, rohkem oma lõbuks ning erinevaid sõiduvõtteid proovides.

Tõestasid oma toetajatele – Grossidele ja Markko Märtinile –, et sul on tahtmist. Samas võinuks ka pärast ebaõnnestunud hooaega käega lüüa.

Kui sa oled sportlane ja armastad oma ala, siis ei löö käega, see polnud isegi valikutes. Aga Grossid on mind alati toetanud, olnud minuga heas ja halvas seepärast olen neile väga tänulik. Ma ei tea, kas kodus veedetud aasta veenis milleski ka Markkot, pigem aitas sellele kaasa tänavune hooaeg. Usun, et tänavune aasta oli meie suhtes oluline ka Malcolm Wilsoni (M-Spordi juht – toim) jaoks.

Tundsid, et hooaja edenedes nende suhtumine sinusse muutus.

Kõikide rallide eesmärgid leppisime kokku Wilsoniga ning enne võistlust olid koosolekud, kus arutasime asjad läbi. Meil olid M-Spordiga pikemad plaanid, see oli kõige loogilisem tee, sest tunnen neid inimesi juba ammu ja läbisaamine on väga hea.

Kas sulle seati ka teistsuguseid eesmärke kui võitmine?

Kuna vahepeal oli palju probleeme, püstitasime eesmärke päevade kaupa. See, et kiirus on olemas, oli teada, kuid kõigepealt oli vaja jõuda sellise hetkeni, kus saaks ralli lõpus teravas konkurentsis oma õiget kiirust näidata. Tänavu tekkis selliseid olukordi vähe, kuid usun, et uuel hooajal tuleb neid teravamas konkurentsis rohkem. Oluline oli see, et võitlesime alati lõpuni, ning probleemideta läbitud kiiruskatsed õnnestus ka alati võita.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas GC »

Väga hea lugemine!
Oti käest oleks võinud veel küsida, kuidas mõjutab teadmine, et auto pole kõige kiirem...
Mina siin kaugel arvuti taga arvan, et väga palju eksimusi tuleb just sellest kui aeglasema autoga üritatakse esimeste tempos püsida!
Ise professionaalselt spordiga tegelenud inimesena mõistan kui oluline on ise asjadest aru saa, mitte täita kellegi korraldusi, juhtnööre,...
Edu Teile, Ott ja Raigo!
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MKD »

Ja mis sa arvad, mida Ott tehasemeeskonna sõitjana oleks vastanud auto kiiruse küsimuse peale? Ilmselgelt oleks seal mingisugune ümmargune vastus tulnud ala "Ma ei arva, et auto kiiruse mõttes alla jääb" vms, kuidas sa ikka kritiseerid.. eriti enne hooaja algust.

Ning ma ei usu, et Ford nii palju teistele alla jääb - ega Hirvoneni ebaedu põhjus autos olnud..
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas allar9944 »

Ma ei saa ikka aru miks inimesed räägivad Hirvoneni ebaedust või kehvast sõidust. Mida tee siis ootasite? Punktitabel näitab selgelt, et ta oli parim mitte VolksWagenil sõitev mees.
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MKD »

allar9944 kirjutas:Ma ei saa ikka aru miks inimesed räägivad Hirvoneni ebaedust või kehvast sõidust. Mida tee siis ootasite? Punktitabel näitab selgelt, et ta oli parim mitte VolksWagenil sõitev mees.
Mees, kes on oma elu jooksul võitnud 15 MM rallit suutis seda Citroeniga vaid korra ning Fordiga ei jõudnud põhimõtteliselt lähedalegi, ma ei tahaks uskuda, et Ford nii halb on, et puuduks võimalus võidu eest kihutada. Mikkol jäi teravust puudu, just sellist teravust ning ründavat suhtumist nagu ta viimasel rallil näitas. Puhtalt punktitabeli pealt ennustades ei saa päris üldistusi teha..

Aga tegelikult oli minu mõte siiski selles, et ilmselgelt poleks sellisel auto küsimusel Oti käest mitte mingisugust mõtet, sest isegi, kui Ford on nii halb nagu kaasfoorumlased siin arvavad, ei saaks ta seda öelda. Ennem hooaja algust kindlasti mitte.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
Synt3r
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 402
Liitunud: 13 Jaan 2011, 13:55

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Synt3r »

Uudis, kus Ott on ära mainitud. Ehk siis hindab noorte sõiduoskust.

http://www.wrc.com/en/wrc/news/november ... 2-12-.html
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Kolin »

Möödunud hooajal ei kritiseerinudt Ott kunagi otse. Kui ta midagi ütles siis läbi lillede. Või andis kautselt mõista, et midagi on valesti
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas jens »

allar9944 kirjutas:Ma ei saa ikka aru miks inimesed räägivad Hirvoneni ebaedust või kehvast sõidust. Mida tee siis ootasite? Punktitabel näitab selgelt, et ta oli parim mitte VolksWagenil sõitev mees.
Kui rääkida punktitabelist, siis Hirvonen võis olla küll parim "mitte-VW", aga ei saa öelda, et ta just säravalt oleks esinenud. Sama kehtib Östbergi kohta, kes lõpetas punktitabelis otse Hirvoneni järel. Meeke'i kiideti palju, aga katkestamisi tuli palju ja punktisaak jäi veelgi kasinamaks.

Ma pakuks, et VW järgse grupi parim sõitja oli tänavu Neuville. Hyundail oli omajagu probleeme vastupidavusega (eriti hooaja algul) ja ega ta kiiruselt ka veel isegi Citroeni/Fordiga võrreldes väga tugevat muljet ei jätnud (kuigi pikalt maha ei jäänud), aga belglasel õnnestus Fordi ja Sitika sõitjatega punktiliselt üsna tasavägiselt heidelda.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Lärri »

jens kirjutas:
allar9944 kirjutas:Ma ei saa ikka aru miks inimesed räägivad Hirvoneni ebaedust või kehvast sõidust. Mida tee siis ootasite? Punktitabel näitab selgelt, et ta oli parim mitte VolksWagenil sõitev mees.
Ma pakuks, et VW järgse grupi parim sõitja oli tänavu Neuville. Hyundail oli omajagu probleeme vastupidavusega (eriti hooaja algul) ja ega ta kiiruselt ka veel isegi Citroeni/Fordiga võrreldes väga tugevat muljet ei jätnud (kuigi pikalt maha ei jäänud), aga belglasel õnnestus Fordi ja Sitika sõitjatega punktiliselt üsna tasavägiselt heidelda.
Neuville'i osas ma jään küll eriarvamusele. Mitte midagi säravat ei näinud, Saksamaa välja arvatud. Võrdluseks Sordo, keda kolm korda kettasse lasti ja kes tõi kolme etapi peale 40 punkti koju, sai belglane 13 etapiga kirja 105 punkti. Etapi keskmine saak seega 13:8 Sordo kasuks. Päris mitu korda lihtsalt käkkis esimesel või teisel päeval ära.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Kolin »

Lõppenud hooajal oli kolm meest kes suutsid Ogieri kiusata. Latvala, Meeke ja Tänak.
See on minu arvamus.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 549
Liitunud: 19 Aug 2011, 13:31
Asukoht: L-E

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Füürer »

Kolin kirjutas:Lõppenud hooajal oli kolm meest kes suutsid Ogieri kiusata. Latvala, Meeke ja Tänak.
See on minu arvamus.
Juhin tähelepanu sellele, et ainsal etapil kus Tänak Ogierile lähedale sai oli Portugal, aga ometigi oli Hirvonen Otist kiirem. Seega on see veidi naljakas väita, et Hirvonen kiire ei olnud.

Ärgem nüüd muidugi erinevate arvamuste pärast tüli üles kisu.
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Lärri »

Kolin kirjutas:Lõppenud hooajal oli kolm meest kes suutsid Ogieri kiusata. Latvala, Meeke ja Tänak.
See on minu arvamus.
Kogu isikliku poolehoiu juures - no ei ole põhjust lõppenud hooaja põhjal Latvalat ja Tänakut kõrvutada. Siis võib rahulikult juba Kubica kui kiireima Fordi-mehe esile seada. Oli pärast kaht esimest katset MM-liider ja puha :D
Mart_
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2128
Liitunud: 07 Okt 2010, 13:58

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Mart_ »

Kolin kirjutas:Lõppenud hooajal oli kolm meest kes suutsid Ogieri kiusata. Latvala, Meeke ja Tänak.
See on minu arvamus.
Olen enamasti sinuga ühel meelel, aga pean ka siinkohal Tänaku välistama. Samas nii ühekordne see ka ei olnud, sest Portole eelnenud Fafe sprindil oli Ott väga lähedal Ogieri alistamisele. Seega võib oletada, et mees oligi sel hetkel nii kiire. Meeke'e ja Latvala kohapealt olen igati nõus.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Kolin »

Võibolla jah Tänak oli ehk üle pingutatud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Makkro »

Hooaeg võiks juba alata, ei jõua oodata seda esimest starti :P
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1634
Liitunud: 01 Veebr 2014, 14:13

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas (Jan) »

ÕHTULEHE VIDEO | Ott Tänak tehasetiimi pääsemisest: see koht oli meile tulemas juba enne Hirvoneni loobumisotsust

http://www.ohtuleht.ee/605981/ohtulehe- ... umisotsust
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

DELFI VIDEO: Ott Tänak: M-Spordi juht on julge valiku teinud ja kaks "rohelist" rooli pannud

http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/d ... d=70257425
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
mcwax

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas mcwax »

Õhtulehe intervjuust siis tuli ka sisuliselt kinnitus sellele, mida sai vaikselt mõeldud siin viimased päevad - et mitte M-Sportis ei jäänud Hirvoneni lahkumisest koht vabaks, mistõttu Tänakul võimalus tekkis, vaid vastupidi - Hirvonen pidi M-Sportist lahkuma, kuna talle sinna enam kohta polnud.
Lihtsalt - kuna lepingu avalikustamisega ei kiirustatud, jättis see Mikkole väga hea võimaluse väärikalt erru minna. Kogu muu maailma jaoks on hetkel ju endiselt seis, et Tänak sai Hirvonenist vabanenud koha (mitte, et Hirvonen sai kinga). Selles olukorras oli sisuliselt ka Hirvonenil "pensionile" minek ainus variant, kuivõrd ainus reaalne vaba koht on ju veel endiselt see üks Citroeni koht (mis hetkel tegelikult ei pruugi enam vaba muidugi olla) - sinna teda aga vaevalt võetud oleks. Oleks rumal eeldada, et Hirvonenil pilt selge polnud juba ammu enne seda kui avalikkus Tänaku lepingust kuulis.

Ja siit edasi - kui Tänak võeti tiimi Hirvoneni asendajaks, siis ei saa olla, et talt oodatakse ainult kindlaid finisheid ja stabiilseid punkte. Seda pakkus ju kuhjaga Hirvonen, ja ilmselt endiselt edukamalt kui Tänak. Ainus mööndus ehk, et kui Tänak ei saa palka, siis Hirvonen ilmselt sai - ehk mingil määral kulude kokkuhoid. Siiski, mina usun, et M-Sport on suhteliselt meeleheitel säravate tulemuste osas - ja just selle tõttu Tänakule võimalus anti - vähemalt näikse Wilson uskuvat, et mees seda pakkuda suudab. Võibolla paar-kolm rallit on see aeg, mis Tänak peab nö. kulgema - et end tiimile tõestada - peale seda, usun et, saab Tänaku rolliks olema VW'te kimbutamine (kui masin seda vähegi võimaldab) - või vähemalt peaks ta olema kiiruselt selgelt best-of-the-rest. Muidu on minu jaoks selline sõitjatevahetus täiesti arusaamatu.
Vasta