Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

muud huvitavad teemad

Moderaatorid: Jaanus, Sport

Vasta
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Ei leidnud sellist loba teemat siit vaba teema alt, nagu paljudes foorumites on ja pidin tegema siis uue teema.
Nimelt huvitaks siis, mis kiirusel hakkavad lugema autol igasugu tiivakesed ja asjad?
Näiteks tean, et ees see splitter mõjutab ringrajal auto kurvide läbimise kiirust, ilmselt siis surub esiotsa vastu maad ja rohkem haakuvust nii.
Mis kiirustel näiteks selline asi tööle hakkab märgatavalt?

Pluss igasugu muud lahendused, nagu taga difuusor ja antitiib jne.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 651
Liitunud: 17 Nov 2016, 08:37

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas Mati »

Oleneb. Spoilade nurk, pindala, asukoht jne.
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Loomulikult mõtlen ma olukorda, kus need vastavalt vajadusele seadistada ja suurus, nagu nad tavaliselt on.
Difuusor peaks muidugi suht konkreetne asi olema, mida ei muudeta minu teada ?
Samuti huvitaks, palju sellised asjad reaalselt annavad nii kurvides, kui sirgelt sõites.
Võiksin tuua ka kiiruste näited 50, 100, 150 , 200, 250 ja 300 km/h.
raig0
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1091
Liitunud: 19 Mai 2003, 11:41
Asukoht: Võrumaa

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas raig0 »

Hakka järjest videosid vaatama, sulle seletatakse kõik lahti: https://www.youtube.com/watch?v=QA6AtmX ... K7EFcSrO-k
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Otseselt sealt välja ei loe, mis kiirusel hakkab märkimisväärset mõju mängima esispoiler ja muu säärane aerodünaamika.
Niipalju lugesin välja, et 100 km/h pealt juba toodab vist miski 100kg? Võin eksida.
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Meeldimisi saanud: 1

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas Epik »

Üldiselt väga raske on mingeid kindlaid numbreid öelda, vastavalt rajale/vajadusele keeratakse asju rohkemaks või vähemaks. Tuhat muud tegurit veel mis rolli mängivad selle puhul
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Täpne seadistus polegi oluline, pean silmas, mis maalt üldse saab kasutada näiteks esisplitterit ja muud aerodünaamikat, nii, et sellest ka tuntavalt kasu on.
Misiganes seadistus selleks siis sobib.
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Sain õnneks ühe rallimehega rääkida ja teada, et kuskil 100 km/h hakkab aerodünaamikast kasu olema.

Kuid nüüd üks huvitav küsimus teadjatele.
Praegu ma loen ja mõtlen välja, et kõige lihtlabasem asi, mida teha on ette stange alla panna lihtsalt spoiler/riba ette.
Mis ei tekita otseselt downforce, aga vähendab oluliselt õhukogust, mis pääseb autole põhja alla ja vähendab seeläbi auto tõstmist.
Kui suur on selline võit näiteks 250 km/h juures, kui auto esiosa üsnagi madalaks teha ?
Nüüd veel üks huvitav küsimus, kui alt väheneb oluliselt tõstva õhu kogus ja kapoti vastast üle käiv õhk kiirusel 250 km/h, kas see ei hakka esiosa maha vajutama sedasi, et tagaosa hakkab tõusma ja selle pidamine vähenema?
Või ei ole olukord nii hull? Või oleks siiski sellisel juhul taha vaja antitiiba?
Või näiteks põhi siledaks ja taha difuusor ja ka see lahendaks olukorra?
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 575
Liitunud: 10 Nov 2011, 01:20

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pets1 »

No see õhk mis sul üle nina läheb, läheb ju ka üle tagaosa.
Suurte kogemustega ralliturist
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Läheb üle tagaosa küll, aga kui palju see ilma antitiivata tagaosa maha surub?
Esiotsale jookseb see õhk ju otse peale, tagaosast, aga lendleb osaliselt üle ja mõnevõrra teistmoodi üldse.
swrt
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 271
Liitunud: 22 Dets 2005, 10:05

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas swrt »

See on nii laiali valguv teema,et pole isegi mõtet pead vaevata. Autod,projektid ja suunitlused on nii erinevad. Üks asi mõjutab teist ja kolmandat jne. Pole võimalik ühe vitsaga lüüa, et anti tiib siia ja splitter siia. Mingit täpis vastust sa nagunii ei leia.
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Mis võimalused üldse Eestis on aerodünaamika ehitamiseks.
Kas on tuuletunneleid või muid viise selleks?
pehmo
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Mär 2017, 23:39

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas pehmo »

Nüüd huvitaks üks uus asi, ei hakanud uut teemat tegema, nii foorum vast puhtam.
Nimelt, kui ma tahan saada ringrajal algaja kogemust, kas tavaline tänavaauto kõlbab selleks või tekivad kiiresti ,mingid probleemid?
Üks idee on selleks kasutada 1998a Opel Astrat 1,6 74kw.
Oskab keegi ennustada, kas hakkab seal varakult midagi lendama? Ilmselgelt ma ei sõida ringraja kohta kiiresti algajana.
Eelkõige tekib küsimuse piduriketaste ja klotside osas, kui ruttu ma neist võiksin lahti saada?
Mis oleks kõige odavam lahendus sinna mingid vastupidavamat pidurikettad panna ja milliseid piduriklotse peaks eelistama?
Kavatsen sõita tavalise suverehviga võibolla ka talverehviga, lihtsalt esmane kogemus, harjutamine ja lõbu.
Idee tasandil alles, aga võibolla õnnestub üliodavalt selline auto saada ja siis mõtlesin.

Palju Eestis üldse ringradu on, kuhu saab sedasi sõitma minna ja kas on mingid ajad, kus liiklus hõredam?
On neil mingid üldised nõuded ka nagu kiiver, kaelatugi?
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas Frank »

pehmo kirjutas:Palju Eestis üldse ringradu on, kuhu saab sedasi sõitma minna ja kas on mingid ajad, kus liiklus hõredam?
Näiteks:
http://www.auto24ring.ee/est/teenused/2 ... -soidukiga

Kardiradade kohta ei tea.
"Come on, you can see more than that"
raig0
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1091
Liitunud: 19 Mai 2003, 11:41
Asukoht: Võrumaa

Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?

Postitus Postitas raig0 »

Opel astra kõlbab küll.
Kuid vaata kriitilise pilguga pidurikettad üle. Klots võiks olla minimaalselt tänavasõidu Ferodo premier või Remsa näiteks.
Kui kannatab,siis võid panna Ferodo DS2500.
Veel võiks piduri õli ära vahetada,mingi ägedama vastu, siis pole ohtu,et pidurid keema läheks ja ära kaoks. Kuigi vaevalt,et sa alguses selleks piisavat hoogu saad pärnus.
Mootori õli võiks ka vähe paksema panna, 5w-50 või 10w-60.
Rohkem asjalikku infot: https://opentrack.ee/
Vasta