kas S1 või wrc?

muud huvitavad teemad

Moderaatorid: Jaanus, Sport

Maq
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 207
Liitunud: 03 Apr 2009, 18:34

Postitus Postitas Maq »

B grupi plussid on suur võimsus ca500+ hj,kerge kaal ca 900kg(WRC ca 1200kg) ja kiirendus - ca2,3sek-100km/h.WRC plussid suur väändemoment,vedrustus ,ülekanne,aerodünaamika ja auto kui tervik.B grupp oli kasutusel ainult ca5 aastat ja arendusel oli põhirõhk võimsuse suurendamisel. WRC (A grupp) on kasutusel juba rohkem kui 20 aastat ja seda on arendatud palju terviklikumalt.Ilmselt on WRC praegustel rallidel kiirem kui B grupi auto.Ainult 80te aastate stiilis väga-väga kiiretel katsetel võib B grupp kiirem olla.See on minu arvamus.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Postitus Postitas -huviline2- »

Arvesta seda ka,et 20 aastaga on arenenud vedrustus ,rehvid ,veoskeem rääkimata kõigest muust.Tegelikult saab ju videosid vaadates ka sellestr hästi aimu.Wrc hüppab paremini,käitub paremini jne.Mis linke veel vaja? Kas evo vs quattro ei sobinud?Ega kasutaja cali neid kiiruse andmeid ka peast ei võlunud ...
Maq
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 207
Liitunud: 03 Apr 2009, 18:34

Postitus Postitas Maq »

Ford Focus WRC 04 0-100 3,5sek.Skoda kiirem 0,8 sek?
t6nis
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Nov 2009, 13:14

Postitus Postitas t6nis »

-huviline2- kirjutas:Arvesta seda ka,et 20 aastaga on arenenud vedrustus ,rehvid ,veoskeem rääkimata kõigest muust.Tegelikult saab ju videosid vaadates ka sellestr hästi aimu.Wrc hüppab paremini,käitub paremini jne.Mis linke veel vaja? Kas evo vs quattro ei sobinud?Ega kasutaja cali neid kiiruse andmeid ka peast ei võlunud ...
Evo vs quattro oli siiski sellises saates nagu Top Gear ja seal põhirõhk on siiski meelelahutus.

Linke kus need kiirused ja skoda ulme kiirendusaeg võetud on. Tahaks ka näha neid mitte naljakaid lehti.Tegelt veidi hakkas ka huvitama kui lähedal on kasutaja cali b-rühma või wrc rühm autole.
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 725
Liitunud: 20 Mai 2003, 12:40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas cali »

www.juwra.com - vaadake ja uurige ise.

WRC, kui ralliautode formaat toodi sisse ca. 1997 ehk 12 aastat tagasi.

Ma ei hakka rohkem siin lapsikustega vaidlema. Kui kellegi arust on 30 aastat vana ja videote peal atraktiivne sõiduvahend kiirem modernsest ralliautost, siis las olla. Kuigi realism, numbrid ja faktid räägivad muud keelt. Kui kellegi jaoks on motospordis oluline vaid kiirendus ja tippkiirus, siis las olla.

B rühm oli atraktiivne, robustne ja monstrum ajajärk. Ilus aeg, avastati neliveo eelised ja kogu tänapäeva WRC masinate alustalad on pärit just sealt.

Naljakas on aga see, et me vaidleme siin WRC ja B rühma kiiruste vahedest, kuigi peaksime vaidlema selle üle, kas tänapäeva N rühma masinad on kiiremad, kui B rühma monstrumid. Vaikselt aga kindlalt hakkab minu subjektiivne arvamus kalduma N rühma kasuks (väidetavalt kiiremad, kui algusaegade WRC masinad).
schalke
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1134
Liitunud: 27 Juul 2005, 10:35
Asukoht: Tallinn- Ida Virumaa

Postitus Postitas schalke »

Tegelikult on see lahe teema. Aga jah, pigem on küsimus N-rühm vs. B-rühm , või siis N-rühm vs. WRC 1997-2000. Või siis hoopis F1 areng vs. ralliautode areng :) Markku Aleni Barcelona ringraja läbimise aeg 1986 aastal oma B grupi Lanciaga oleks sama aasta F1 Grand Prix`l andnud kuuenda stardikoha... Tänapäeva mõistes oleks selline asi ikka täiesti ulme.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
Maq
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 207
Liitunud: 03 Apr 2009, 18:34

Postitus Postitas Maq »

WRC ja A-rühma suurim erinevus on autode homologeerimises,mitte tehnilistes tingimustes.Mis puutub kiirendusse ja tipp kiirusesse,siis rallis on kiirendus väga tähtis.Ralli ju koosneb kiirendusest,pidurdamisest,kiirest kurvi läbimisest kiirendusest jne.Tippkiirus pole tõesti nii tähtis.Leidsin mõned ajad võrdluseks. 1995 Ouninpohja 32,83km
A Mäkinen Mitsubishi-16,23
N Korhonen Mitsubishi-17,41
2003 Ouninpohja 33,24km
WRC McRae Citroen-15.25,1
N Salo Mitsubishi-16.59,7
2007 Ouninpohja 33,01km
WRC Grönholm Ford-15.19,8
N Ketomaa Mitsubishi-16.55,4
Mingi võrdluse nendest aegadest ehk saab.
t6nis
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Nov 2009, 13:14

Postitus Postitas t6nis »

The Group B regulations fostered some of the quickest, most powerful and sophisticated rally cars ever built.

http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B
t6nis
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Nov 2009, 13:14

Postitus Postitas t6nis »

cali kirjutas:Kui juba siin natuke jutustamiseks läks, siis võtsin ette ühe väga informatiivse ralliajalugu käsitleva saidi. Kuigi see info on suhteline, annab see siiski hea ülevaate, kuna väga paljud teed on senimaani Soome MM rallidel samad ja teede iseloom suht identne.

1981: Vatanen, Ari Ford Escort RS1800 106.69 km/h
1982: Mikkola, Hannu Audi quattro 109.04 km/h
1983: Mikkola, Hannu Audi quattro A2 107.48 km/h
1984: Vatanen, Ari Peugeot 205 Turbo 16 110.27 km/h
1985: Salonen, Timo Peugeot 205 Turbo 16 E2 108.57 km/h
1986: Salonen, Timo Peugeot 205 Turbo 16 E2 107.69 km/h
1987: Alen, Markku Lancia Delta HF 4WD 95.97 km/h
1988: Alen, Markku Lancia Delta Integrale 108.10 km/h
1989: Ericsson, Mikael Mitsubishi Galant VR-4 108.03 km/h
1990: Sainz, Carlos Toyota Celica GT-4 (ST165) 112.69 km/h
1991: Kankkunen, Juha Lancia Delta HF Integrale 16v 113.61 km/h
1992: Auriol, Didier Lancia Delta HF Integrale 115.45 km/h
1993: Kankkunen, Juha Toyota Celica Turbo 4WD (ST185) 115.41 km/h
1994: Makinen, Tommi Ford Escort RS Cosworth 114.58 km/h
1996: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo III 117.05 km/h
1997: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo IV 116.62 km/h
1998: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo V 117.02 km/h
1999: Kankkunen, Juha Subaru Impreza WRC99 119.82 km/h
2000: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2000) 121.46 km/h
2001: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2001) 119.99 km/h
2002: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2002) 121.80 km/h
2003: Martin, Markko Ford Focus RS WRC 03 121.62 km/h
2004: Gronholm, Marcus Peugeot 307WRC 114.51 km/h
2005: Gronholm, Marcus Peugeot 307WRC Evo2 122.86 km/h
2006: Gronholm, Marcus Ford Focus RS WRC 06 122.06 km/h
2007: Gronholm, Marcus Ford Focus RS WRC 07 121.85 km/h
2008: Loeb, Sebastien Citroen C4 WRC 117.32 km/h
2009: Hirvonen, Mikko Ford Focus RS WRC 09 121.33 km/h


Arvestades veel fakti, et viimase 5.a. jooksul on tehtud suuri pingutusi, et tehislikult katsete keskmiseid kiirusi alla saada, siis tänapäeva WRC masinate üleolek on mäekõrgune.

arvestades et aastan 1984 oli rallil :
Stages: 51
Shortest: 2.00 km (SS21 Harju)
Longest: 24.55 km (SS25 Ouninpohja 2)
Slowest: 91.46 km/h (SS42 Pohtola)
Fastest: 130.66 km/h (SS13 Taulu)
Planned stage distance: 460.96 km (32.5% of total distance)
Actual stage distance: 457.27 km (32.3% of total distance)
Road section distance: 959.04 km
Total distance: 1,416.31 km

ja 2009a. :
Stages: 23
Shortest: 2.06 km (SS1 SSS Killeri 1)
Longest: 29.29 km (SS19 Vaarinmaja)
Slowest: 92.35 km/h (SS1 SSS Killeri 1)
Fastest: 131.56 km/h (SS22 Myhinpaa 2)
Planned stage distance: 345.15 km (23.8% of total distance)
Actual stage distance: 345.15 km (23.8% of total distance)
Road section distance: 1,104.46 km
Total distance: 1,449.61 km

Siis ei saa ka niimoodi võrrelda kiiruseid kuna aastetega on katsed liiga palju muutunud.
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 725
Liitunud: 20 Mai 2003, 12:40
Asukoht: Tallinn

T6nisele

Postitus Postitas cali »

Jah, tänapäeva katsed on aeglasemad. Kasutatakse aeglasema profiiliga teid, mis ei veaks keskmist kiirust liiga ülesse. Ouninpohjat kas ei kasutata üldse või on kasutatud erinevate katsetena või on kasutatud ainult mõnda juppi mõne teise katse sees.
Lisaks on veel see nn. kontrollrehvi süsteem kasutusel, mis tähendab seda, et Pirelli toob vaid üht tüüpi rehvi kõigile tiimidele kasutada ja neid lõigata ei saa. Samuti ei tohi kasutada enam vahtu rehvide sees, mistõttu on rehvid ehitatud vastupidavamaks, kuid on see-eest aeglasemad. Näiteks IRC sarjas kasutatavad tipud BFG rehvi, mis on Pirellidest kiiremad ja samuti tohib lõikeid teha sisse.

Kui sa vaatad nüüd seda tabelit uuesti, siis keskmise kiiruse vahe on ca. 15 km/h ralli peale + kõik need tegurid, mis ma siin ette lugesin, siis see näitab, et tänapäeva WRCmasinad on mäekõrguselt kiiremad.

Nüüd on sinu asi, kas sa tahad uskuda kogu seda materjali või mitte. Kui sinu arvates on asjalood ikka teistmoodi, siis sul on vabadus niimoodi uskuda. Ja ole hea, loe mu postitused hoolikalt üle veelkord, et ma ei peaks taaskord hakkama kordama teada tuntud tõdesid :)
Rain1
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 11
Liitunud: 03 Veebr 2010, 21:05
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Rain1 »

Ega üksi hobujõud ja mass ei mängi, vaid ka pöördemomendi kõver (alates millistest pööretest on enamus saadaval). On mootoreid mille max võimsus ja moment on saadaval ainult kitsas pöörete vahemikus ja sellistel start ikka väga lahja. Veel loeb difrite töö, wrc-l jagab aju kolme difri tööd koguaeg vastavalt kiirusele, gaasile, pidurile ja käsipidurile. Audi S1-l oli difritel üks seade koguaeg. Pluss veel vedrustus ja tuhat muud pisiasja mis vertsu kasuks.
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas allar9944 »

Kui vaadata kiiruskatsete keskmiseid kiirusi siis 1983. aasta Argentiina rallyil oli ühe katse keskmine kiirus 189km/h. Tänapäeval seda lihtsalt ei lubata teha, aga kas autod ka selleks võimelised oleks on juba iseasi.
Vasta