DTM-i ajalugu

BTCC, DTM, STCC...jne

Moderaatorid: Jaanus, Strike, mrali

mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

ITC 1996

Postitus Postitas mrali »

Nagu eelmises lookeses kirjutasin,lõpetati DTM aastaga 1995.Asemele tuli üks ja ainus ITC,kuhu kolisid üle kõik tuttavad margid.Võistlusvorm ja punktisüsteem jäid samaks,mis DTM-is,kuid sarja vahendamise võttis oma kätte Bernie Ecclestone ise.
Etappe peeti 13,neist 6 tükki Saksamaal.Kaks korda sõideti Hockenheimis ja Nürburgringil,korra Norisringil ja Diepholzis.Singeniga ei pikendatud lepingut ning Avusest loobuti pärast 1995.aasta avariiderohket etappi ning Keith O'dori hukkumist sama aasta STW võistlusel.Kavva jäid kõik eelmisest aastast tuttavad Euroopa-sihtkohad ainsa vahega,et Inglismaa etapp kolis Silverstone'i.Lisaks lõpetati hooaeg etappidega Brasiilias ja Jaapanis.
Suurimad muutused elas üle Opeli valik.Zakspeedi meeskond lahkus Mercedese leerist ning liitus Opeliga,Mersust tuli üle ka Alzen.Stuck lahkus STW Audi meeskonnast ning liitus Rosbergi tiimiga,kaaslaseks tal seal Lehto.Joestis jätkasid Reuter ja Dalmas,lisandusid noored Gavin ja Wurz.Ludwig ja Alzen sõitsid Zakspeedis.
Alfas jätkasid kaks tiimi,Alfa Corses Larini,Nannini,Fisichella ja Danner ning uustulnuk J.A.S-is (praegu ETCC Honda meeskond) Modena,Bartels,Tarquini ning uustulnukana Jason Watt Taanist.Alboreto lasti pärast äärmiselt kehva 1995.aasta hooaega lihtsalt lahti.
Mercedese leeri jäid üksnes AMG ja Persson,sõitjad olid kõik tuttavad eelmisest aastast ehk:AMG-s Schneider,Magnussen,Franchitti,van Ommen,Thiim ja Grau;Perssonis Mayländer ja Lohr.
Osadel etappidel liikus mõningate põhisõitjate asemel ka huvitavaid külalisvõistlejaid.Kuna Magnussen osales ka mõnedel CART-i etappidel,siis Silverstone's sõitis Mersuga Montoya ning Nürburgringil Zonta.Brasiilia etapil osalesid Mersus Christian Fittipaldi,Alfas praegu Austraalia V8 sarjas sõitev Max Wilson ning Opelis IRL-i sõitja Tony Kanaan ning Suzukas Mersuga Aguri Suzuki.Hooaja algul liikusid ka kõlakad,et Mansell sõidab mõne võistluse Opeliga ning M.Schumacher Alfaga,kuid need plaanid ei teostunud.
Hooaeg oli tegelikkuses vägagi ühtlane,kõik kolm marki said etapivõite.Reuter liikles terve hooaja äärmiselt stabiilselt,tasuks meistritiitel kolme etapivõidu juures.Teine oli Schneider nelja võiduga.Nanninile tuli võite koguni seitse,kuid äärmiselt ebastabiilse hooaja jooksul.Lisaks veel Ludwigile neli,Stuckile ja Larinile kaks,Magnussenile,Franchittile,van Ommenile ja Tarquinile üks võit.Opeli esitused olid terve hooaja juures äärmiselt ühtlased,samas Alfal esines mitmete hiilgavate tiimiesituste kõrval ka kaoseid (eriti just kahe avaetapi jooksul). Margiarvestuses oligi parim Opel Alfa ja Mersu ees.
Kuid hooaja keskel hakkas must kass tootjate ja Bernie vahelt läbi jooksma.Tootjad ei olnud rahul liig vähese tähelepanuga sarjale,seda eriti väljaspool Saksamaad,samas olid autod muutunud veerevateks tehnoloogiamessideks-nelikvedu,ABS,poolautomaat-käigukastid,veojõukontroll,elektroonilised diferentsiaalid.Bernie kinnisidee oli aga sarja muutmine turismiautode MM-iks ning sellega seoses veelgi suurem eemaldumine Saksamaa juurtest.Uusi tootjaid ei olnud samuti kusagilt juurde tulemas.
Magny-Coursi etapi ajal võeti eeskätt Alfa ja Opeli nõudmisel vastu hädaabiprogramm,mis nägi ette nelikveo ja suure osa elektroonika keelamise 1998.aastast alates.Kuid juba kaks nädalat hiljem teatasid need kaks tootjat oma loobumisest ITC-st,põhjusena toodi liigsuured kulutused ning kehv sarja müümine Bernie poolt.Sellega oligi sarja lõpp otsustatud.Opel lahkus hooaja järel STW-sse,Alfa jätkas eeskätt Itaalia turismiautode MV-l ning Mersu ehitas GT1-klassi CLK,millega valitses 1997 ja 1998 GT-võistlusi.


Etappide võitjad:

14.04.1996 Rennsport-Festival (D) Hockenheimring-I.Manuel Reuter (D) Opel Calibra V6
II.Jan Magnussen (DK) AMG-Mercedes-Benz C-klass
12.05.1996 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Jörg van Ommen (D) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.Reuter
26.05.1996 ITC Estoril (P) Estoril-I.Alessandro Nannini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Nannini
09.06.1996 Thunder Helsinki (FIN) Helsinki-I.Hans-Joachim Stuck (D) Opel Calibra V6
II.Stuck
23.06.1996 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Klaus Ludwig (D) Opel Calibra V6
II.Ludwig
07.07.1996 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Bernd Schneider (D) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.Schneider
18.08.1996 ITC Silverstone (GB) Silverstone-I.Ludwig
II.Gabriele Tarquini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
01.09.1996 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Nannini
II.Nannini
15.09.1996 ITC Magny-Cours (F) Magny-Cours-I.Nannini
II.Nannini
29.09.1996 ITC Mugello (I) Mugello-I.Nicola Larini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Schneider
13.10.1996 DMV-Preis Hockenheim (D) Hockenheimring-I.Ludwig
II.Reuter
27.10.1996 ITC Sao Paulo (BR) Sao Paulo-I.Nannini
II.Larini
10.11.1996 ITC Suzuka (J) Suzuka-I.Dario Franchitti (GB) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.Schneider

Ja lõpp-punktiseis:

1. Manuel Reuter (D) 218-Opel Calibra V6
2. Bernd Schneider (D) 205-AMG-Mercedes-Benz C-klass
3. Alessandro Nannini (I) 180-Alfa Romeo 155 V6 TI
4. Dario Franchitti (GB) 171-AMG-Mercedes-Benz C-klass
5. JJ Lehto (FIN) 148-Opel Calibra V6
6. Giancarlo Fisichella (I) 139-Alfa Romeo 155 V6 TI
7. Klaus Ludwig (D) 130-Opel Calibra V6
8. Uwe Alzen (D) 119-Opel Calibra V6
9. Hans-Joachim Stuck (D) 112-Opel Calibra V6
10. Jan Magnussen (DK) 97 -AMG-Mercedes-Benz C-klass
11. Nicola Larini (I) 95-Alfa Romeo 155 V6 TI
12. Stefano Modena (I) 92-Alfa Romeo 155 V6 TI
13. Jörg van Ommen (D) 87-AMG-Mercedes-Benz C-klass
14. Gabriele Tarquini (I) 60-Alfa Romeo 155 V6 TI
15. Christian Danner (D) 48-Alfa Romeo 155 V6 TI
16. Alexander Wurz (A) 43-Opel Calibra V6
17. Yannick Dalmas (F) 33-Opel Calibra V6
18. Kurt Thiim (DK) 22-AMG-Mercedes-Benz C-klass
19. Bernd Mayländer (D) 17-AMG-Mercedes-Benz C-klass
19. Jason Watt (DK) 17-Alfa Romeo 155 V6 TI
19. Max Wilson (BR) 17-Alfa Romeo 155 V6 TI
22. Michael Bartels (D) 16-Alfa Romeo 155 V6 TI
22. Oliver Gavin (GB) 16-Opel Calibra V6
22. Alexander „Sandy“ Grau (D) 16-AMG-Mercedes-Benz C-klass
25. Ellen Lohr (D) 7-AMG-Mercedes-Benz C-klass
26. Christian Fittipaldi (BR) 1-AMG-Mercedes-Benz C-klass
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

2000

Postitus Postitas mrali »

Pärast "vana" DTM-i/ITC lõppu oli aastalil 1997-98 Saksamaa esindussari STW.Kuid 1998.aasta lõpupoole algas hiiobisõnumite rida.Järjest loobusid sarjas osalemisest Nissan (pühendumine BTCC-le),Peugeot (WRC & F1),BMW (no Bergeri tegudest on siin varemgi juttu olnud) ning Audi (säilitas siiski toetuse Abti meeskonnale),jättes järele ainult Opeli ja Honda tehasevõistkonnad.Sama aasta Esseni autonäitusel esitles Opel kõigile ootamatult uue turismiauto prototüüpi,mis oli väliselt väga sarnane DTM-ist tuttavale Astra Coupele.See äratas huvi ka Mercedeses ning kuluaarides ka BMW-s (viimaste puhul jäi see kahjuks jutu tasemele). Samaaegselt asus ka Saksamaa mootorispordi liit otsima STW-le alternatiivi.Kiiresti leiti üksmeel nii nimes kui ka reglemendis (4-liitrine V8 vastupidavusega 1 hooaeg,palju standardkomponente,kupeekere). STW toimus siiski ka aastal 1999,meistriks tuli pärast skandaali (viimase etapi viimane ring tühistati seoses sellega,et era-Opelil sõitnud Asch rammis peamise tiitlipretendendi Abti rajalt välja),Christian Abt ise.Teine,kuid enne tühistamisi meister oli tollal Opelil sõitnud Alzen ning kolmas Honda rooli keeranud Kristensen.
Avahooajal oli kavas üheksa etappi Saksamaal,igal võistlusel kaks 100-kilomeetrist sõitu.Punktisüsteem oli samuti tuttav vanast DTM-ist.
Peale Mersu ja Opeli liitus avahooajal sarjaga ka Abt-Audi,kes taotles selleks eriloa TT kasutamiseks (ainuke ideeliselt sobiv mudel Audi valikus,kuid ei mahtunud reeglites ettenähtud keremõõtmete piiresse) Sõitjaiks sel juba 1996.aasta STW-st saadik tiimikaaslased olnud Abt ja Nissen,lisaks tuli Audi-leeri Aiello (pärast Nissani loobumist BTCC-st) ning seitsmeks etapiks ka James Thompson.Ühel etapil,kuna Abt ja Aiello sõitsid samaaegselt Le Mansis,osales ka "suurim vaenlane" Roland Asch ise Audiga...
Mersus jätkasid vanast kaardiväest Schneider ning vahepeal juba karjääri lõpetanud Ludwig.Mõlemad sõitsid HWA-s,kus lisaks neile veel noored Fässler ja Jäger.Rosbergis sõitsid Lamy ja Turner (mõlemal F1 vähemalt testikogemus) ning Perssonis Dumbreck ja Tiemann.Autoks neil eelmise põlvkonna CLK.
Opelis võeti üle eelmise aasta STW võistkond:Reuter (Phoenix),Alzen (Holzer),Helary (Holzer),lisaks veel F3 taustaga Scheider (Holzer),eelmisel aastal pausi pidanud Bartels (Holzer),BMW-st lahkus J.Winkelhock (Phoenix),ühe autoga osalesid Euroteam (Modena) ja Irmscher (Menzel). Sõiduvahend Opelil siis Astra Coupe.
Ka neljas auto oli valmis,nimelt Zakspeedis aretatud Volvo C70,kuid sellele ei antud segastel põhjustel stardiluba-kõlakate järgi kas väidetav tehasepoolse toetuse puudumine või oli mootori ehituses miskit,mis korraldajaile ei meeldinud.
Hooaeg algas Hockenheinmis Schneideri-Fässeri totaalse triumfiga,kus Opeleil (eriti Reuteril) mõningaid probleeme.Seejärel Oscherslebenis lõi Opel tagasi ning probleeme oli hoopis Schneideril.Kahe etapi järel jagasid Reuter ja Schneider esikohta.Norisringi teise sõidu võiduga haaras Schneider uuesti liidrikoha ning ei andnud seda enam käest.Sachsenringil saavutas ludwig oma kaks viimast DTM-i võitu,Opelitel purunesid seal järjest vasakud esirehvid.Nürburgringi valitses Schneider,kuues etapp Lausitzis jäeti aga paduvihma tõttu sootuks ära.Hooaja lõpul näitas tublisti hambaid ka Alzen,võites Oscherslebenis esimese sõidu.Samas saavtasid ka Abt-Audid,kelle autod said praktiliselt avaetapi eelõhtul valmis, esimesed punktikohad.Reuter võitis küll mõlemad Nürburgiringi etapid,kuid samas tagas Schneider omale juba tiitli.Viimane etapp vanal Hockenheimil lõppes skandaaliga,kui esikoha pärast võidelnud Reuter ja Alzen kokku põrkasid ning esimene avasõidu katkestas.Alzen võitis mõlemad sõidud ning-tema lepingut Opeliga ei pikendatud.Pärast hooaja lõppu loobus ka Ludwig,seekord lõplikult.

Etapivõitjad:
28.05.2000 Rennsport-Festival (D) Hockenheimring-I.Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
II.Schneider
18.06.2000 ADAC-Preis von Sachsen-Anhalt (D) Oschersleben-I.Manuel Reuter (D) Opel Astra V8 Coupe
II.Reuter
09.07.2000 Norisring Speedweekend (D) Norisring-I.Joachim Winkelhock (D) Opel Astra V8 Coupe
II.Schneider
06.08.2000 ADAC-Preis Sachsenring (D) Sachsenring-I.Klaus Ludwig (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
II.Ludwig
20.08.2000 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Schneider
II.Schneider
03.09.2000 Rundstreckenrennen Lausitzring (D) Lausitzring-jäeti paduvihma tõttu ära
24.09.2000 ADAC-Preis von Niedersachsen (D) Oschersleben-I.Uwe Alzen (D) Opel Astra V8 Coupe
II.Schneider
08.10.2000 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Reuter
II.Reuter
29.10.2000 ADAC-Preis Hockenheim (D) Hockenheim-I.Alzen
II.Alzen

Punktiseis hooaja lõpuks:
1. Bernd Schneider (D) 221-Mercedes-Benz CLK-DTM
2. Manuel Reuter (D) 162-Opel Astra V8 Coupe
3. Klaus Ludwig (D) 122-Mercedes-Benz CLK-DTM
4. Marcel Fässler (CH) 116-Mercedes-Benz CLK-DTM
5. Joachim Winkelhock (D) 113-Opel Astra V8 Coupe
6. Uwe Alzen (D) 100 -Opel Astra V8 Coupe
7. Michael Bartels (D) 87-Opel Astra V8 Coupe
8. Peter Dumbreck (GB) 75-Mercedes-Benz CLK-DTM
9. Eric Helary (F) 53-Opel Astra V8 Coupe
10. Marcel Tiemann (D) 53-Mercedes-Benz CLK-DTM
11. Thomas Jäger (D) 52-Mercedes-Benz CLK-DTM
12. Timo Scheider (D) 45-Opel Astra V8 Coupe
13. Pedro Lamy (P) 39-Mercedes-Benz CLK-DTM
14. Darren Turner (GB) 19-Mercedes-Benz CLK-DTM
15. Stefano Modena (I) 15-Opel Astra V8 Coupe
16. Laurent Aiello (F) 14-Abt-Audi TT-R
17. Christian Menzel (D) 5-Opel Astra V8 Coupe
18. James Thompson (GB) 4-Abt-Audi TT-R
19. Christian Abt (D) 1-Abt-Audi TT-R
20. Kris Nissen (DK) 0-Abt-Audi TT-R
20. Roland Asch (D) 0-Abt-Audi TT-R
Viimati muutis mrali, 13 Juun 2004, 22:03, muudetud 1 kord kokku.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

2001

Postitus Postitas mrali »

2001.aastal oli kalendris 10 etappi,neist 8 Saksamaal,lisaks veel A1-Ring ja Zandvoort.Muutus ka võistlussüsteem,esmalt peeti pühapäeval ca 35 km pikk kvalifikatsioonivõistlus punktisüsteemiga 3-2-1,seejärel 100-kilomeetrine põhisõit tuttava punktijaotusega.
Meeskondadest Mersu suurendas autode arvu kümneni.HWA-s sõitsid Schneider,Fässler,Dumbreck ja Opelist lahti lastud Alzen.2001.aasta autosid kasutas ka Manthey Racing,pilootideks Huisman ja Mayländer. Perssonisse siirdus HWA-st Jäger ja debüteeris Albers,Rosbergis sõitsid kaks avaetappi Lamy ja Turner,kuid esimene lahkus DTM-ist ning asendati belglase David Saelensiga.Tiemann asendas kolmel etapil vigastatud Mayländerit.
Opel sai hakkama kõmulisimate tehingutega,vallandades Alzeni ja palgates BTCC tiitlikaitsja Menu.Tiimiks sai tal Euroteam,kaaslaseks kunagine Audi tehasesõitja Hubert Haupt.Holzeris osalesid Bartels,Scheider ja Winkelhock,Phoenixis jätkas Reuter ja liitus belglane Yves Olivier,lisaks veel erasõitja Peter Mamerow.
Abt sai oma konkurentsivõime parandamiseks võimaluse TT-de kere pikendamiseks,sõitjatena jätkasid Aiello ja Abt ning debüteerisid Ekström ja Tomczyk.Esimene neist tahtis 2001.aastal osaleda hoopis JWRC-s,kuid loobus sellest ringraja kasuks.
Hooaeg kuulus siiski Mersudele,kellega vahetevahel suutis üksnes Audi sammu pidada.Aiellole kuulusid mõlemad Nürburgringi etapid,lisaks jäi Abtil ülivähe puudu Zandvoorti võidust.Ülejäänud võidud jagasid omavahel Schneider,Alzen,Fässler,Dumbreck ja Mayländer,absoluutarvestuses kuulus nelikvõit HWA sõitjaile,Schneider tagas oma kolmanda meistritiitli kaks etappi enne sarja lõppu.Parima mitte-Audina oli ühe etapi vähem sõitnud Aiello (Sachsenringis asendas teda Le Mansi tõttu Nissen) viies.Opeli hooaeg oli üksainus katastroof,kusjuures Menu ei teeninud ühtki punkti.Parimaiks tulemusiks neil Winkelhockilt üks ja Reuterilt kaks 4.kohta ning Bartelsi pole-position viimasel etapil vanal Hockenheimil.Ekström näitas päris häid esitusi,tasuks 8.koht hooaja kokkuvõttes.kohtaParim tulemus tal Eurospeedway 3.koht.

22.04.2001 Rennsport-Festival (D) Hockenheim-KV:Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
S:Schneider
06.05.2001 Eifelrennen (D) Nürburgring-KV:Laurent Aiello (F) Abt-Audi TT-R
S:Aiello
20.05.2001 ADAC Preis von Sachsen-Anhalt (D) Oschersleben-KV:Marcel Fässler (CH) Mercedes-Benz CLK-DTM
S:Fässler
17.06.2001 Int. ADAC-Rundstreckenrennen (D) Sachsenring-KV:Peter Dumbreck (GB) Mercedes-Benz CLK-DTM
S:Schneider
08.07.2001 Norisring Speedweekend (D) Norisring-KV:Schneider
S:Uwe Alzen (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
12.08.2001 Lausitz 200 (D) EuroSpeedway-KV:Alzen
S:Dumbreck
26.08.2001 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-KV:Aiello
S:Aiello
09.09.2001 Int. ADAC Rundstreckenrennen (A) A1-Ring-KV:Schneider
S:Schneider
23.09.2001 Int. AvD Rundstreckenrennen (NL) Zandvoort-KV:Christian Abt (D) Abt-Audi TT-R
S:Alzen
07.10.2001 Int. DMV-Preis Hockenheim (D) Hockenheim-KV:Patrick Huisman (NL) Mercedes-Benz CLK-DTM
S:Bernd Mayländer (D) Mercedes-Benz CLK-DTM

1. Bernd Schneider (D) 161-Mercedes-Benz CLK-DTM
2. Uwe Alzen (D) 101-Mercedes-Benz CLK-DTM
3. Peter Dumbreck (GB) 88-Mercedes-Benz CLK-DTM
4. Marcel Fässler (CH) 76 -Mercedes-Benz CLK-DTM
5. Laurent Aiello (F) 75-Abt-Audi TT-R
6. Patrick Huisman (NL) 63-Mercedes-Benz CLK-DTM
7. Thomas Jäger (D) 43-Mercedes-Benz CLK-DTM
8. Mattias Ekström (S) 38-Abt-Audi TT-R
9. Manuel Reuter (D) 35-Opel Astra V8 Coupe
10. Christian Abt (D) 29-Abt-Audi TT-R
11. Bernd Mayländer (D) 28-Mercedes-Benz CLK-DTM
12. Marcel Tiemann (D) 26-Mercedes-Benz CLK-DTM
13. Martin Tomczyk (D) 23-Abt-Audi TT-R
14. Christijan Albers (NL) 19-Mercedes-Benz CLK-DTM
15. Darren Turner (GB) 15-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Joachim Winkelhock (D) 12-Opel Astra V8 Coupe
17. Pedro Lamy (P) 12-Mercedes-Benz CLK-DTM
18. Michael Bartels (D) 8-Opel Astra V8 Coupe
19. Timo Scheider (D) 7-Opel Astra V8 Coupe
20. Hubert Haupt (D) 4-Opel Astra V8 Coupe
21. David Saelens (B) 4-Mercedes-Benz CLK-DTM
22. Yves Olivier (B) 3-Opel Astra V8 Coupe
23. Alain Menu (CH) 0-Opel Astra V8 Coupe
23. Peter Mamerow (D) 0-Opel Astra V8 Coupe
23. Kris Nissen (DK) 0-Abt-Audi TT-R
Viimati muutis mrali, 13 Juun 2004, 22:01, muudetud 1 kord kokku.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

2002

Postitus Postitas mrali »

Katsuks siis kokku vedada varasemad hooajad,seega tulevad kahe viimase hooaja võitjad,lõppseisud jms...
2002-Aiello triumf.Prantslane oli terve hooaja vältel stabiilselt kiire,seda eriti hooaja avapoolel.Teisel poolel näitas ka MB hambaid,kuid Abti eratiimi triumfi ei suudetud vältida,seda isegi pärast A1-Ringi viimase kurvi sündmusi (pärast Aiello piruetti ei suudetud Schneiderit võitjaks mängida) ning Zandvoorti ülisegast kütuseskandaali (väidetava illegaalse bensiini tõttu tühistati Aiello pole'i-aeg ning lühikese kvalisõidu starti teda ei lastud).On spekuleeritud ka sellega,et tegu oli Mercedese poolt korraldatud aktsiooniga,kuid hiljem Aiello siiski rehabiliteeriti.Kadumaläinud punkte see siiski tagasi ei toonud,kuid ikkagi Aiello kindlustas tiitli enne viimast etappi.Kokku talle neli võitu,lisaks saavutas Ekström pronksi ühe võiduga.Tomczyki esitused olid kohati kiired,kuid äärmiselt ebastabiilsed,lisaks keerasid Audide rooli Abt ja Wendlinger.Mersu tõi (nagu traditsiooniliselt,üksnes nelja HWA sõitja jaoks) rajale uue kerega CLK ning sõitjaist debüteeris edukalt Alesi,kes tõi kohe oma kolmandal DTM-i võistlusel võidu Mersule.Lisaks kak võitu Schneiderilt,üks Alzenilt ja Fässlerilt.2001.aasta autodega osalesid Dumbreck ja Jäger Perssoni tiimis,Albers ja Mücke Rosbergis ning Huisman ja Mayländer Manthey võistkonnas.Kogu selle kupatuse ainsad 5 punkti tõi Albers.Opelis jäädi kuue auto peale,tiimid ka neil hästi tuntud:Holzer (Bartels,Scheider),Phoenix (Reuter,Winkelhock) ning Euroteam (Menu,Olivier).Kuid ainuke poodium tuli Sachsenringilt,kus Menu oli kolmas,lõpptabelist leiame Scheideri parima Opelina 8.kohalt.Viimaseks kolmeks etapiks asendati Olivier vastavalt Lehto,Helary ja Cecottoga.
Võistlusformaat jäi samaks,kuid punkte said põhisõidus nüüd vaid 6 parimat (tollane F1 ja WRC punktisüsteem).Kalendris oli 10 etappi,neist 6 Saksamaal,lisaks veel Zolder,Donington,A1-Ring ja Zandvoort.

Sõitude ajad ja võitjad:
21.04.2002 ADAC-Preis Hockenheim (D) Hockenheim-KV:Tomczyk
S:Aiello
05.05.2002 DTM Zolder (B) Zolder-KV:Aiello
S:Aiello
19.05.2002 The Donington Park German DTM (GB) Donington-KV:Alesi
S:Alesi
02.06.2002 ADAC-Preis Sachsenring (D) Sachsenring-KV:Aiello
S:Aiello
30.06.2002 Norisring Speedweekend (D) Norisring-KV:Ekström
S:Aiello
14.07.2002 Lausitz 200 (D) EuroSpeedway-KV:Aiello
S:Schneider
04.08.2002 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-KV:Alzen
S:Alzen
08.09.2002 DTM A1-Ring Austria (A) A1-Ring-KV:Ekström
S:Fässler
29.09.2002 Rundstreckenrennen Zandvoort (NL) Zandvoort-KV:Fässler
S:Ekström
06.10.2002 DMV-Preis Hockenheim (D) Hockenheim-KV:Aiello
S:Schneider


1. Laurent Aiello (F) 70-Abt-Audi TT-R
2. Bernd Schneider (D) 64-Mercedes-Benz CLK-DTM
3. Mattias Ekström (S) 50-Abt-Audi TT-R
4. Marcel Fässler (CH) 30-Mercedes-Benz CLK-DTM
5. Jean Alesi (F) 24-Mercedes-Benz CLK-DTM
5. Uwe Alzen (D) 24-Mercedes-Benz CLK-DTM
7. Christian Abt (D) 15-Abt-Audi TT-R
8. Timo Scheider (D) 10-Opel Astra V8 Coupe
9. Alain Menu (CH) 7-Opel Astra V8 Coupe
9. Manuel Reuter (D) 7-Opel Astra V8 Coupe
9. Martin Tomczyk (D) 7-Abt-Audi TT-R
12. Christijan Albers (NL) 5-Mercedes-Benz CLK-DTM
13. Karl Wendlinger (A) 3-Abt-Audi TT-R
13. Joachim Winkelhock (D) 3-Opel Astra V8 Coupe
15. Michael Bartels (D) 1-Opel Astra V8 Coupe
16. Peter Dumbreck (GB) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Stefan Mücke (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Patrick Huisman (NL) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Bernd Mayländer (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Thomas Jäger (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Yves Olivier (B) 0-Opel Astra V8 Coupe
16. Eric Helary (F) 0-Opel Astra V8 Coupe
16. Johnny Cecotto (YV) 0-Opel Astra V8 Coupe
16. Marcel Tiemann (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
16. JJ Lehto (FIN) 0-Opel Astra V8 Coupe
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

2003

Postitus Postitas mrali »

Tegu kõige värskema lõpliku DTM-i hooajaga,kuid käiks korra siiski üle sõitjad ja võitjad... ;)
Mersu-Alzen lahkus neli päeva enne hooaja algust siiani teadmata põhjustel,HWA-sse kutsuti tema asemele Albers.Liskas sääl veel Schneider,Alesi ja Fässler.Perssonis osalesid Jäger,Mayländer ja Kaneishi ning Rosbergis terve hooaja Mücke,kahel esimesel etapil Huisman ning ülejäänud hooaja Paffett.
Opel:Dumbreck lahkus Mersust ja liitus Phoenixi tiimiga,uustulnukana tuli Bleekemolen (Euroteam).Holzer oli mitteametlik nr.1.võistkond (Reuter ja Menu),Scheider sõitis Phoenixis ja J.Winkelhock Euroteamis.
Audi:Jätkasid kõik eelmise aasta piloodid,liitus veel 19-aastane sakslane Peter Terting.Kahe auto tehnilise teenindamise võttis enda kätte Nissenile kuuluv Taani tiim First Choice,samas osaleti ikkagi Abti nime all.
Võistluskorralduses hakkasid punkte teenima 8 iga sõidu parimat,lisaks kaotati lühike kvalivõistlus ning sõidu pikkuseks jäi orienteeruvalt 1 tund ehk olenevalt rajast 125-170 kilomeetrit.Kohustuslikuks muudeti kaks boksipeatust koos tankimisega.Kavas 10 etappi,neist 6 Saksamaal ning üks Austrias,Hollandis,Inglismaal ja Itaalias.
Hooaeg kuulus paraku pea tervenisti Mersule,konkurentidest teenis ainult Audi ühe etapivõidu (Aiello) ja parima mitte-Mersuna oli Ekström lõpuks neljas.Albers esines võimsalt,saades neli etapivõitu Schneideri ja Alesi kahe ning Fässler ühe vastu,kuid oli absoluudis "tänu" viimasel etapil juhtunud rehvipurunemisele ikkagi 2.Aiello oli üsna ebastabiilne,lõpptabelis leiame tema nime alles 6.realt.Opelitest oli kindlalt kiireim Dumbreck,tema nimele jäi ka Opeli ainus poodiumikoht,2.koht Eurospeedwayl.Scheider oli Zandvoortis pole'i järel lähedal võidule,kuid boksipeatusel tehtud viga (esiratta kaotus) rikkus kõik ta lootused.
Hooaja järel teatas Audi,et liitub 2004.aastaks uuesti tehasetiimina DTM-iga.Sõitjaist loobus J.Winkelhock ning Menuga ei pikendatud lepingut.
2004.aastaks kuulutati välja ka üleminek kupeekerega autodelt sedaanidele.

Võitjad:
27.04.2003 Int. DMV-Preis Hockenheim (D) Hockenheimring Baden-Württemberg-Schneider
11.05.2003 Großer Preis der DTM (I) Adria International Raceway-Albers
25.05.2003 Großer Preis der DTM (D) Nürburgring-Albers
08.06.2003 Großer Preis der DTM (D) EuroSpeedway-Schneider
22.06.2003 Großer Preis der DTM (D) Norisring-Albers
27.07.2003 DTM Grand Prix Donington (GB) Donington-Alesi
17.08.2003 Großer Preis der DTM (D) Nürburgring-Aiello
07.09.2003 Großer Preis der DTM (A) A1-Ring-Fässler
21.09.2003 Großer Preis der DTM (NL) Circuit Park Zandvoort-Albers
05.10.2003 Großer Preis der DTM (D) Hockenheimring Baden-Württemberg-Alesi

Punktid:
1. Bernd Schneider (D) 68-Mercedes-Benz CLK-DTM
2. Christijan Albers (NL) 64-Mercedes-Benz CLK-DTM
3. Marcel Fässler (CH) 57-Mercedes-Benz CLK-DTM
4. Mattias Ekström (S) 46-Abt-Audi TT-R
5. Jean Alesi (F) 42-Mercedes-Benz CLK-DTM
6. Laurent Aiello (F) 41-Abt-Audi TT-R
7. Peter Dumbreck (GB) 31-Opel Astra V8 Coupe
8. Timo Scheider (D) 12-Opel Astra V8 Coupe
9. Alain Menu (CH) 9 -Opel Astra V8 Coupe
10. Manuel Reuter (D) 5-Opel Astra V8 Coupe
11. Gary Paffett (GB) 4-Mercedes-Benz CLK-DTM
12. Christian Abt (D) 3-Abt-Audi TT-R
13. Jeroen Bleekemolen (NL) 2-Opel Astra V8 Coupe
13. Thomas Jäger (D) 2-Mercedes-Benz CLK-DTM
15. Peter Terting (D) 1-Abt-Audi TT-R
15. Martin Tomczyk (D) 1-Abt-Audi TT-R
15. Karl Wendlinger (A) 1-Abt-Audi TT-R
15. Joachim Winkelhock (D) 1-Opel Astra V8 Coupe
19. Stefan Mücke (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
19. Patrick Huisman (NL) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
19. Bernd Mayländer (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
19. Katsumoto Kaneishi (J) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Toksisin kokku ka ühe suure tabeli,mis annaks meile siis info,kes kui palju DTM-is on võite saavutanud,seda nii sõitjate kui ka markide kaupa. Arvestasin esmalt DTM-i nö põhisõidud kokku,selle järgi ka järjestus seatud.Punktitabelisse mittekuuluvad võistlused toon selle järel plussmärgiga taha.ITC võtan eraldi ning 2001/02.aastal peetud lühikesi kvalisprinte ei loe võitude hulka.Lisatud on ka see,mis automarkidega võidud on saavutatud,praegu aktiivsed osalejad on rasvaselt märgitud... ;)

Nii et,head otsimist!

54 kõigi aegade etapivõitjat minu arvutuste alusel (peale 2005.aasta teist EuroSpeedway etappi):

1.Klaus Ludwig (D)-31+1+4*ITC-Ford,MB,Opel
2.Bernd Schneider (D)-28+10*ITC-MB
3.Kurt Thiim (DK)-18+1-Rover,BMW,MB
4.Nicola Larini (I)-14+1+3*ITC-Alfa Romeo
5.Johnny Cecotto (YV)-14-MB,BMW
6.Hans-Joachim Stuck (D)-11+2*ITC-Audi,Opel
7.Steve Soper (GB)-9+1-BMW
8.Mattias Ekström (S)-8-Audi
9.Frank Biela (D)-7+2-Ford,MB,Audi
10.Manuel Reuter (D)-7+1+3*ITC-Ford,Opel
11.Gary Paffett (GB)-7+1-MB

12.Harald Grohs (D)-7-BMW
12.Laurent Aiello (F)-7-Audi
12.Armin Hahne (D)-7-Ford
15.Alessandro Nannini (I)-6+1+7*ITC-Alfa Romeo
16.Klaus Niedzwiedz (D)-6-Ford
16.Roberto Ravaglia (I)-6-BMW
16.Roland Asch (D)-6-MB
16.Uwe Alzen (D)-6-Opel,MB
20.Christijan Albers (NL)-5-MB
21.Olaf Manthey (D)-4-Rover,BMW
21.Joachim Winkelhock (D)-4-BMW,Opel
21.Jean Alesi (F)-4-Mercedes
24.Jörg van Ommen (D)-3+1+1*ITC-MB
24.Christian Danner (D)-3+1+1*ITC-BMW,Alfa Romeo
26.Alain Ferte (F)-3-Ford
26.Marcel Fässler (CH)-3-MB
28.Per Stureson (S)-2-Volvo
28.Heinz-Friedrich Peil (D)-2-Volvo
28.Winfried Vogt (D)-2-BMW
28.Volker Weidler (D)-2-MB
28.Fabien Giroix (F)-2-BMW
28.Dany Snobeck (F)-2-MB
28.Altfrid Heger (D)-2-BMW
28.Stefano Modena (I)-2-Alfa Romeo
28.Michael Bartels (D)-2-Alfa Romeo
37.Peter John (D)-1-Chevrolet
37.Manfred Trint (D)-1-Ford
37.Kurt König (D)-1-BMW
37.Per-Gunnar "Peggen" Andersson (S)-1-Volvo
37.Marc Hessel (D)-1-BMW
37.Jacques Laffite (F)-1-BMW
37.Emanuele Pirro (I)-1-BMW
37.Walter Röhrl (D)-1-Audi
37.Keke Rosberg (FIN)-1-MB
37.Ellen Lohr (D)-1-MB
37.Kris Nissen (DK)-1-Alfa Romeo
37.Peter Dumbreck (GB)-1-MB
37.Bernd Mayländer (D)-1-MB
37.Tom Kristensen (DK)-1-Audi
37.Mika Häkkinen (FIN)-1-Mercedes

52.Dario Franchitti (GB)-2*ITC-MB
52.Jan Magnussen (DK)-2*ITC-MB
54.Gabriele Tarquini (I)-1*ITC-Alfa Romeo

Kvalisprinte on Aiellol võidetud 6,Schneideril 3,Fässleril,Ekströmil ja Alzenil 2 ning Alesil,Huismanil,Abtil,Tomczykil ja Dumbreckil 1.

Ka markide võidud sinna juurde:

1.MB (190,C-klass,CLK)-108+3,lisaks 15*ITC
2.BMW (323,635,M3)-49+1
3.Audi (V8,Abt TT-R,A4)-33+2
4.Ford (Sierra,Mustang)-29
5.Alfa Romeo (155)-26+3,lisaks 12*ITC
6.Opel (Calibra,Astra Coupe)-10+1 ning veel 9*ITC
7.Rover (Vitesse)-6
8.Volvo (240)-5
9.Chevrolet (Camaro)-1

Loodaks,et mõnele siinsele foorumlasele pakkus see minu kogutud inf ka huvi... ;)
Viimati muutis mrali, 19 Sept 2005, 21:51, muudetud 11 korda kokku.
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

mrali kirjutas:Loodaks,et mõnele siinsele foorumlasele pakkus see minu kogutud inf ka huvi... ;)
Minule pakub. Teistele ka vast. Vähemalt nendele kes DTM-Ennustuses osalevad ;)
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Võitjate tabel nüüd täiesti aktuaalne...:)
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Lisan ka 2004.aasta etapivõitjad ja punktiseisud ajaloosektsiooni:

19.04,Hockenheim-Paffett
02.05,Estoril-Albers
16.05,Adria International Raceway-Ekström
06.06,Eurospeedway Lausitz-Ekström
27.06,Norisring-Paffett
18.07,Shanghai*-1.sõit jäeti ohutusprobleemide tõttu ära
2.sõit-Paffett
01.08,Nürburgring-Paffett
08.08,Motopark Oschersleben-Kristensen
05.09,Zandvoort-Ekström
19.09,Automotodrom Brno-Ekström
03.10,Hockenheim-Schneider.

Etapivõite:
Ekström-4
Paffett-3+1
Albers-1
Kristensen-1
Schneider-1

markidest:
Mercedes-5+1
Audi-5

Pole'sid:
Ekström-4
Alesi-2
Tomczyk-2
Paffett-1+1
Albers-1

markidest:
Audi-6
Mercedes-4+1

Poodiumikohti:
Ekström-7+1
Albers-6
Paffett-5+1
Schneider-4+1
Tomczyk-4
Kristensen-2
Alesi-1
Reuter-1

markidest:
Mercedes-16+2
Audi-13+1
Opel-1

Hooaja lõpp-punktiseis:

1. Mattias Ekström (S) 74-Audi A4 DTM
2. Gary Paffett (GB) 57-Mercedes-Benz C-klass
3. Christijan Albers (NL) 50-Mercedes-Benz C-klass
4. Tom Kristensen (DK) 43-Audi A4 DTM
5. Martin Tomczyk (D) 39-Audi A4 DTM
6. Bernd Schneider (D) 36-Mercedes-Benz C-klass
7. Jean Alesi (F) 19-Mercedes-Benz C-klass
8. Timo Scheider (D) 15-Opel Vectra GTS V8
9. Marcel Fässler (CH) 13-Opel Vectra GTS V8
10. Laurent Aiello (F) 12-Opel Vectra GTS V8
11. Emanuele Pirro (I) 11-Audi A4 DTM
12. Manuel Reuter (D) 9-Opel Vectra GTS V8
13. Peter Dumbreck (GB) 6-Opel Vectra GTS V8
14. Heinz-Harald Frentzen (D) 3-Opel Vectra GTS V8
15. Stefan Mücke (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
16. Christian Abt (D) 1-Audi A4 DTM
17. Frank Biela (D) 0-Audi A4 DTM
18. Jeroen Bleekemolen (NL) 0-Opel Astra V8 Coupe,Opel Vectra GTS V8
19. Markus Winkelhock (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
20. Bernd Mayländer (D) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
21. Jarek Janiš (CZ) 0-Mercedes-Benz CLK-DTM
22. Rinaldo Capello (I)* 0-Audi A4 DTM
23. Peter Terting (D)* 0-Abt-Audi TT-R

Võistkondlik arvestus:

1 Audi Sport Team Abt
Mattias Ekström, Martin Tomczyk 113
2 Vodafone / Daimler Chrysler Bank AMG-Mercedes
Bernd Schneider, Christijan Albers 86
3 C-Klasse AMG-Mercedes
Gary Paffett, Jean Alesi 76
4 Audi Sport Team Abt Sportsline
Christian Abt, Tom Kristensen 44
5 OPC-Team 2
Laurent Aiello, Timo Scheider 27
6 OPC-Team 4
Marcel Fässler, Peter Dumbreck 19
7 OPC-Team 3
Heinz-Harald Frentzen, Manuel Reuter 12
8 Audi Sport Infineon Team Joest
Emanuele Pirro, Frank Biela 11
9 Original-Teile / CLK AMG-Mercedes
Markus Winkelhock, Stefan Mücke 2


Automarkide paremusjärjestus:

1 Audi 168
2 Mercedes-Benz 164
3 Opel 58

*-Shanghai etapp ei kuulunud punktiarvestusse,Capello ja Terting osalesid ainult seal.
Viimati muutis mrali, 05 Juun 2005, 22:44, muudetud 1 kord kokku.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2346

Üks vähestest DTM-i naissõitjaist läbi aegade,sakslanna Annette Meeuvissen suri pühapäeval 42-aastaselt vähi tagajärjel... :(
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Uuendasin võitude tabelit,seisuks nüüd Brno anno 2005.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Võitude tabel aktualiseerit pärast 18.septembrit.Eki kaotab võitude arvu poolest ainult sellistele turismiautostaaridele kui Ludwig,Schneider,Cecotto,Larini,Thiim,Stuck ja Soper.Kuid kaugel temas pole ka Paffett.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Kolme aasta järel kirjutaks midagi ka siia teemasse ;)

DTM-i ametliku raamatu "DTM-Die Story" uustrükk sai hiljaaegu Saksamaal vamis ning täna jõudis eksemplar ka minu kätte (ostsin amazon.de kaudu, hind 35 euri pluss Eestisse saatmisel 6 euri per pakk saatekulu). Väidetavalt on tulemas esmakordselt ka raamatu ingliskeelne trükk.

Uus trükk on võrreldes varasemaga laiendatud hooaegade 2004-2007 jagu ja alguses olevas fotomaterjalis on juba ka Ralfi pilte toodud. Tegu pole päris entsüklopeediaga a la hr Rein Luige ralli-MMi entsüklopeedia, pigem on rohkem pilte ja vähem juttu. Enda maitse kohaselt oleks võinud väheke rohkem ikka hooaegade ja etappide käigust juttu olla. Fotomaterjal on väga hea (palju on ka pilte aastaist 1984-87, mille kohta on infot üsna raske leida). Statistikaosas on toodud ka kõigi etappide tulemused koos sealsete tähtsamate kurioosumitega (sarnased DTM-i kodukal olevatega). ITR-i eestseisuse poolt on valitud ka 10 ajaloo parimat DTM-i sõitjat (Schneider, Stuck, Ludwig, Larini, Aiello, Cecotto, Eki, Alzen, Ravaglia, Thiim).
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

2002. aasta A1-Ringi etapi kurikuulus viimane ring:
http://www.youtube.com/watch?v=HYDKOVRMSd8
Vasta